• Shyme
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-05 22:03:17 följande:
    Hej...det var inte igår
    Nej... :-d

Brukar jut itta in och läsa men hinner inte så mycket mer... För mycket med jobet nu inför ala nationella prov och så håller sambon på och hjälper min bror arr renovera mammas kök och så har Miranda varit sjukt ... så det står helt still här hemma med allt som nte är totalt nödvändigt....
  • Shyme

Hej hopp i tråden....

JAg har för mig att någon här har tapetserat innuti ett skåp/vitrinskåp...Jag har funderingar på det och undrar vilket förarbete man bör göra....

Det är ett Billy vitrinskåp från IKEa som jag ska piffa upp lite.... tror att man kanse ska måla med ett lager häftgrund inna så limmet biter sig fast, vad tror ni??

• Shyme

Hej hopp här inne!

Nu börjar det närma sig färdigt i vardags rummet men det tar tid att måla om alla möbler...

Är det någon här som har tapetserat i eller på en möbel??

Har en idé om att tapesera bakstycket i vitrinskåpen (som är ommålade Billy från IKEA), så jag undrar hur ni har gjort???

• Shyme
    Gullfina skrev 2008-05-10 22:17:19 följande:
    Jag har aldrig gjort det, men en väninna till mig...eller fler faktiskt har gjort det. De har gjort som vanligt. På med klister och upp med tapeten...bara det är fästyta så.
    Det är ju relativt glatt faner men färgen har ju fäst bra...  Har funderat på om man skulle måle ett lager häftgrund först....
  • Shyme

Hej hopp här inne!

Hinner inte riktigt med allt ni skriver här inne... orkar inte riktigt heller det är bara hem och familj när man kommer hem från jobbet...

Men nu är det bara två arbetsdagar kvar till sommarlov! Inte för att det blir så mycket lugnare då vi ska byta panel.... har nu ikväll stått och hållt upp små små färgprovslappar mot teglet för att välja nyans ... det finns så många gråa och vita nyanser att välja mellan....

Passade på aatt köpa tapet till vitrinskåpet (och ta hem färgprover på vitt till hallen) .... så jag hoppas vi ska få lite ordning i vardagsrummet snart så jag kan ta lite bilder....

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.