Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
Hej :)
Har ni det bra här i tråden?
Äntligen har jag hittat hit igen. Jag hade noll inspiration och framför allt tidsbrist en period men nu känns det som jag har lite tid över att fixa i hemmet. Känns roligt igen:)
musli: Vilken söt liten tjej
Idag har jag och min man varit på en riktig shoppingrunda. Var i en så mysig butik utanför Höganäs som heter Slottstallet. Ni som inte har varit där, det är ett måste. www.slottstalletsmobler.se
Så fina saker och en jättemysik butik ute på landet. Jag hittade en cool stor bokstav som var i ngt rostigt material och en madonna till skänken i sovrummet. Dom hade även stolar från Tolix, ni vet dom som finns i både stål och i vitt och är tillverkade i Frankrike. Jag är så sugen på att byta ut mina sjuan mot dessa istället. Men dom är dyra så det får vänta..
Sen bar det av till Viken men där var butiken stängd tyvärr så det blev en fika istället. Var även på lite loppisar, på Bali utanför Helsingborg och på Ikea och på Flowerteam. Jag har handlat så jag skäms, eller nästan
Jag är inne i en sån period att jag bara vill handla hem nytt, renovera och fixa. Jobbigt när man vill så mkt för jag har en tendens att bli lite otålig.
I lördags var jag även i Helsingör och hittade min favoritspegel från House Doctor i svart så jag vara bara tvungen att slå till. Mkt fina kuddar från Tine K i den butiken men det var ganska dyrt. Lite färska blommor på torget blev det också, det ligger ju så nära båten så man inte kan låta bli
Sen har jag fått dille på inredningen från Tine K, visst har hon helt underbara saker? www.tinekhome.dk/tkh/index.htm
Det är precis min stil med en blandning av nytt och slitet.
Jag ger mig inte på att läsa ikapp tråden, det skulle ta alldeles för långt tid men några sidor tillbaka blir det nog. Hoppas att ni alla mår bra :)