Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Oj var det dax för en ny tråd igen. Snacka om att tiden går fort. Jättesöt bild i presentationen Gullfina.

Nu är här ljuvligt ute. Lite soldis men solen värmer underbart gott.  Då leker livet igen. Skrattande

• Mettan69
    musli skrev 2008-04-03 13:44:57 följande:
    Åh... Jag har precis varit ute vid köksväggen (söder-läge) och det har töat så mycket på ett par dagar bara att jag har kunnat röja undan nästan allt hö som jag la över rabatten i höstas som skydd och första snödroppen har slagit ut!!! Massor med andra knoppar har också kommit upp! Undrar vad det är som kommer, minns inte men några är tulpaner iaf och sen var det något mer... Spännande!!!
    Vilken skillnad det är. Hemma hos mig så har snödropparna blommat över för ca 2 veckor sedan. Nu blommar skillan för fullt. Gräsmattan är knallblå på vissa ställen.
  • Mettan69

God morgon flickor.

NEEEEJJJJ. Ännu en morgon som man vaknar och här är alldeles vitt utanför. Trodde snön skulle hålla sig borta nu. Den kommer med säkerhet att försvinna under dagen för den är jätteblöt.

I helgen så har vi satt upp elen för spottarna i vardagsrummet och nästa helg kommer taket upp hoppas jag. Sakta men säkert här. Skrattande

Mariaochlinus: Grattis till den nya familjemedlemen.

Orkar inte läsa bakåt denna vecka så jag hoppas ni haft det bra under helgen.

• Mettan69

Hjorthan: Så avundsjuk jag blir på ditt väder. Här är fullt med blötsnö och helt igenmulent. BLÄ!!! Jaha, då är det kanske dax för dig att lyssna på sjukgymnasten NU. Ingen vill vara sjukskriven men om kroppen protesterar så måste man lyssna.

Du vill ju inte gå tillbaka till den ständiga värken du hade innan. Lyssna på din man och bli delttidssjukskriven till kroppen är i fas igen. Hötter med stora pekfingret. Nog med moralpredikan. Hoppas du får tid så du får lite nålar och kan känna dig  lite bättre. Skickar försiktiga gosekramar till dig också.

• Mettan69

I går fick vi ett papper i brevlådan om att de hämtar kläder vid postlådan i morgon. Så i kväll skall jag upp och röja på vinden. Skrattande Har en massa kläder och skor som aldrig används. Har fyra papperskassar med kläder klart men en påse till skall jag nog få till. Speciellt med skor. Får mycket av min svärmor som jag tycker är snyggt men som jag inte använt.

Lika bra att skicka iväg det för varje gång jag behöver köpa kläder eller skor så påpekar min man allt jag fått av svärmor. När det gäller skor så har vi samma storlek men kläder stämmer tyvärr inte alltid. Hon är ca tio cm kortare än mig och väger ca 5 kg mindre. Får kläder ibland där prislappen sitter kvar. Hon gillar att shoppa Förvånad mycket, väldigt mycket.

Skall bli skönt att få röja lite där uppe...

• Mettan69
    Puh76 skrev 2008-04-07 10:04:37 följande:
    Gullfina: Trist med sköldkörteln. Hoppas du blir bättre snart!Hjortan: krya på dig. Hoppas smärtan försvinner!Mettan: Låter härligt med lite röjning. Skulle här också behövas. Men man kommer aldrig igång. Så mycket annat med skola och jobb!Väntar fortfarande på tid till operation. känns hopplöst att inte kunna planera in något!
    Vi var uppe på vinden och letade efter mina gummistövlar i fredags. Letade som galningar och till slut så hittade vi dem i en påse under alla andra påsar. Då sa vi att ett röj vore lämpligt. Så i går när lappen om klädinsamling kom så var ju det som ett tecken från ovan. Flört
  • Mettan69

God morgon flickor.

Här är det frost men ingen snö. I går när jag kom hem från jobbet så hade grannen hängt ut sin tvätt för torkning. Vilket vårtecken.   Längtar till när man kan hänga ut lakan på tork och sen bädda med dem. Ljuvligt.

På tal om ljuvligt. Den tacogratängen lät underbar. Vill även ha receptet på kebabpajen/gratängen. Oj nu sitter jag visst och dreglar på tangentbordet. Räcka ut tungan

Zandrisen. Såå roligt att äntligen få tillbaka lite ordning.

• Mettan69
    musli skrev 2008-04-09 08:05:46 följande:
    Zandrisen, det kommer bli kanon-fint när ni är klara!!!!Här snööööar det igen... Från söndag kväll till måndag kväll kom det 2 decimeter och mer ska det tydligen bli... Nu dör väl mina lökar som vågat sticka upp i värmen som var innan dess... Men till helgen skulle det bli varmare igen, hoppas hoppas!!!Nu ska jag snart köra dottern till dagis...
    Urs, lider med dig. Nu vill man ju verkligen inte ha mängder med snö. Här snöade det natten till måndag men det försvann ju under dagen. Hoppas verkligen det var den sista snön jag såg denna våren.
  • Mettan69

Hjorthan och Zandrisen: Så fint ni har fått det i era hem. Ljust och fint.

Har gett mig själv köpförbud just nu. Vi delar husvagn med min mans bror och för två veckor sedan så pratade de lite löst om att de vill ta ett sabbatsår från campinglivet då de har för mycket att göra hemma. Då skulle vi ju helt plötlligt få stå för hela campingavgiften. Med andra ord minus i semesterkassan.

Jag pratade med svägerskan i går och ville ha ett slutgiltigt besked snarast så vi vet vad vi har att röra oss med. Hon ringer tillbaka på kvällen och då har de bestämt att de inte vill vara med och att de vill hoppa av helt. Det innebär att vi måste lösa ut dem från vagnen också. Där tog semesterkassan slut. Gråter. Men men, jag älskar havet och vill inte vara utan husvagnen så jag avstår gärna från renovering, blommor osv för att få behålla vagnen.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.