Inlägg från: Arctura |Visa alla inlägg
  • Arctura

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Vart kan man få tag i tiningspappersidor som ser gammalt ut, fast det är nytt?

• Arctura

Är det nån här i tråden som har en "glaspaviljong" ute i trägården? Alltså ett växthus som ser ut som en paviljong? Vart har ni i såfall köpt den? Jag vill ha en vit paviljong med stengolv och därinne ska det växa fina växter men också få plats en fin passande möbel och en "krona" (lampa) längst upp i taket!! Där ska jag sen tillbringa tidiga vårdagar, sena sommarnätter & tidiga höstkvällarmed en bra bok och lugnet

• Arctura
    musli skrev 2008-04-22 16:13:03 följande:
    Hej flickor!Hanna sitter i sandlådan som jag grävt fram ur snön och gör tårtor på löpande band och jag ska ställa mig och steka blodpudding strax.Imorgon kommer maken hem och blir hemma till den 5 maj!!! På lördag åker vi och köper en barn-trädgårdsmöbel till Hanna i födelsedagspresent (fyller 11 maj) som fanns i Bauhaus reklam-blad den här veckan, jättefin i trä! www.webbkampanj.com/bauhaus/katalog/v17/äddra ett steg fram och på högra sidan vänster längst ner finns den...Kanske blir det golv till blivande vardagsrummet också! Ska bara räkna lite på ekonomin och se vad man kan spara in på den här månaden...
    Gud så fint. Det var ju en toppenpresent till Hanna. Köper ni den i Sundsvall eller finns den närmare "mitt håll"?
  • Arctura
    musli skrev 2008-06-14 22:11:32 följande:
    Halloj brudar!!!Tårtis, jag bor ju typ 17 mil från Eddan så jag tänkte ta en tur dit och hälsa på henne lite granna! Vet dock inte vilken dag eller så...Nu har ni en tok-lycklig jänta i tråden ett tag!!!Så här ligger det till:Makens morfars bästa vän har gamla hus som ligger nedanför vårat berg. De används inte till något längre men där är massor med saker som bara står där typ... Hans pojk Lasse är uppe och hälsar på far sin och vi har snackat en del och fikat kaffe här hemma och då kom vi in på husen. Jag sa då i förbifarten att om Göran kände för det så kunde jag tänka mig att köpa lite saker ur husen. En vedspis och en köks-panna bl.a. och ett par skit-fina par-ytterdörrar med glasrutor och lite annat. Nå, idag var jag och Hanna med Lasse i husen och kollade och JAG FÅR TA VAD JAG VILL!!! GRATIS!!! Så imorgon ska Hanna till farmor över dagen och jag ska ta och fara ner och plocka ihop lite porslin och glas och nån lampa och lite annat smått o gott. Fina skålar och vaser och sånt också... Sen ska vi hämta par-ytterdörrarna om nån vecka, fatta att få så fina dörrar GRATIS!!! Jag har gått runt och skint som en sol hela eftermiddagen!!! Vi får även hämta vedspisen och kökspannan helt GRATIS!!! Jag är alldeles till mig i trasorna!!!!!Tar med mig kameran dit imorgon så ska jag fota grejorna!!! Åh, där är en jätte-fin pidestal också som åker med hem imorgon om jag får med mig den! Den är jätte-häftig!!! De som bodde där (bl.a. hans farfar och farfars bror) var möbelsnickare så de har säkert gjort mycket själva, kanske pidestalen? Nä, nu ska jag sova lite om jag kan somna i upphetsningen!!!Saknar er alla nu när jag har så lite tid att vara här.....*STORA KRAMAR UTDELAS*Heddan, min Hedda! Om du läser här så vill jag bara säga att nu är det bestämt!!! 3 - 6 juli kommer vi att bo i Solna och åka på Junibacken, Skansen och Gröna Lund bl.a!!! Hojta till vilken dag som passar dig bäst och vad ni kan tänkas vilja hitta på! Var vi ska ses!!!*STOOOR KRAM*
    Meeen vilken turgumma du är Spännande att se dina bilder på grejjerna sen!!
  • Arctura

I dag har jag besökt alla de loppisar som finns i Östersund med omnejd tror jag!! Söker efter en Glaskupa/ostkupa i en speciell stil. men i dag hittade jag ingen sökte även efter lite roliga skålar (i typ luffarslöjd) men inte hittade jag nått sånt heller.... jag kom dock hem med några fina tyger & påslakan (i 70-tals stuk) som ska bli barnkläder/klänningar till dottern så helt tommhent blev jag ju inte!!

• Arctura
    musli skrev 2008-06-16 22:24:38 följande:
    Tårtis, Hjortan, Hanna mår fint! Inga vattkoppor var det utan troligen sand-/gräs-loppor typ. Så här är det full fart framåt!!! Här kommer lite klick-bara bilder på några fynd från huvud-ödehuset som ska tas hem senare!Huset i sigPidestalLampaOch naturligtvis de fantastiska parytterdörrarna!!!!De är verkligen gamla (runt 150 år gissade ägaren till huset på) och massiva som bara den!!! Ääääälskar dem!!! Ska ta lite bilder sen på allt porslin, glas, vaser, uppläggningsfat, pressglas och annat som jag håller på att diska för fullt just nu!!!
    Vilka underbara saker....*avundsjuk som bara den* måste nog ta en tur till er i sommar och kolla närmare på hur ni har det!! Om jag får??
  • Arctura

Jag är på jakt efter en "glasklocka", har hittat några på nätet i lite olika butiker, men har svårt att välja... ni som har någon sån här, vart har ni köpt era? Och om ni har nån bild på de får ni gärna visa dem för mig

• Arctura
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-30 16:01:05 följande:
    Jag hade liten fundering på att köra med blommigt överdrag, typ dettaoch sen enfärgade kuddar till istället...?
    Vilken söt, vart kommer den i från?
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.