Inlägg från: Fam Vollmer |Visa alla inlägg
  • Fam Vollmer

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

snokar runt lite inne hos er alla för att  hitta bilder på era soffor. Skriver här istället för att behöva skriva i allas gb:er.

Skriv gärna till mig direkt om ni har bilder ni är ju ganska många

VI ska byta ut/täcka över når fläckiga soffa. Visst är en vit drömmen men inte så praktiskt med 20 små kladdiga fingrar i hemmet

Så nu söker jag inspiration på vad som kan passa annars. Maken vill ha svart

Amor aeternus ab imo pectore ♥ Dante -05 ♥♥ Fritz -07 ♥
  • Fam Vollmer

Såg i någons blogg(förlåt men kommer inte ihåg vilken kollar hos er alla ) denna tjej hade målat ett gammalt runt bord sånt med en detaljerad/snidad fot under. Hon skriver där att hon börjat med pensel för att sen ge upp o ta till sprayfärg istället. Nu undrar jag nyfiket vad detta är för färg? Vad kan man mer använda den till? Är den jättedyr? BLir det bra? Lät som en bra sak för mig ska måla korgar o pinnstolar o tycker det e sååååååå svårt att få det snyggt vid alla ryggpinnarna.
    Någon som känner igen sig el någon annan kanske som vet vad det är för nått det handlar om som kan tipsa.
    Tacksam för alla svar.

• Fam Vollmer
    Kaktus76 skrev 2008-04-22 12:36:26 följande:
    Det är en färgspray burk som finns att köpas i vilken målaraffär som helst. Själv så köper jag Flugger´s sprayfärg. Enkelt och behändligt  att måla där det är svårt att komma åt. Perfekt till korgar och så.
    Ok men då måste man ju bara kunna gå in o fråga så vet dom vad man menar. Tack för hjälpen. Funkar den på allt trä? Måste man grundmåla först el? Finns den i olika färger?
  • Fam Vollmer

Tack snälla för svar. Har inget CO i närheten så ska kolla färghandeln. Men det får bli imorron för nu ska jag iväg o jobba.
    Åter en gång tack för snabba svar. Återkommer kanske med resultat om det går bra?!?!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.