• nublu

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Musli: Jag får väl utmana ödet och ringa till dem i morgon. Just nu har jag motflyt på allt känns det som så ha inga stora förhoppningar! Skönt att du är hemma igen och mår bra!

• nublu

Tårtis: Köp ett par vitrindörrar och sätt tyg i istället, jag tror att det ser bättre ut än att sätta spets bara på hyllorna.

• nublu

La Lola; Jag tror att det blir jättebra! Rött och grått är snyggt ihop.

• nublu

Eddan: Vassego´! Du får väl helt enkelt rulla dig i snön. Slår vad om att det var så de gjorde förr i tiden; en rullning var lördag. I takt med att duschandet ökat har snöförekomsten minskat. Iaf här nere i söder.

Gullfina: Observera det där lilla förrädiska ordet "bara".

• nublu

Musli: När man talar om trollen så kommer de farande med postbilen. Ska också plocka ihop en påse till dig.

Eddan: Badar balja gör vi jämt när vi åker hem till svärfar. Roberts farmor vägrade att dra in vatten och avlopp så det är bada balja som gäller. Fast sen svärfar blev ihop med sin ungdomskärlek igen så snyltar vi på hennes badkar.

• nublu

Hjorthan: Säger som de andra; Ta det lugnt. Och jag klär inte heller i grönt så jag ska nog hoppa över Zandrisens blogg.

Själv höll jag på att svimma av vätskebrist när jag tittade på keramik igår. Så härligt fint och somrigt att jag bara drabbades av ha-begär! Randigt, prickigt, blommigt...

• nublu

Libero: Kan vara gallsten. Pracka dig iväg till vårdcentralen! *beordrar* Lär av Musli! Och ja, keramiken är något som kommer. Tänker inte säga mer än så.
    Gullfina: Det är grönfläcksjuka. Uppstår vid överkonsumtion av inredningsbloggar.

Hjorthan: Jag fixar inte såpoperor längre. Blir helt sjukt rastlös av dem. Men idag är det skolarbete som gäller! *blä*

• nublu

Puh: Här är en skiss till tacogratäng:

Köttfärs (ca 500 gr) bryn och tillsätt en påse tacokryddor och en finhackad gul lök och en hackad paprika i valfri färg.

När det börjar se "färdigt" ut så häller du i en burk lätt creme fraiche och en liten ask Philadelphiaost. Rör om och låt koka ihop ett par minuter.

Häll i smord form, strö ost över och gratinera.

• nublu

God morgon!

Libero: Vad var det jag sa? Var rädd om dig nu! *kram*

Jag blir tokig, vi ska ut och åka båt igen! I december kryssade vi till Tallinn för att vi hade "hemlängtan", nu i påskas kryssade vi till Helsingfors för att få komma bort och relaxa lite som familj och nu i pingsthelgen _måste_ vi åka för att huset ska säljas. Jag tänkte först låta R åka själv men den gubben gick inte. Eftersom vi är gifta måste jag också skriva på kontraktet. Så det blir en snabbsemester till.

Inredning: Jag storstädade hela helgen så nu ser det lite roligare ut här. Men sugen på att inreda? Njet.

• nublu

Libero: Vi måste åka till Estland igen. Maken håller på och säljer huset där. Är det rimligt att tro att man fixar avåkning från färja, passkontroll och 165 km bilkörning på två timmar? :-/
    Det kommer bli apstressigt och maken är hemsk när han blir stressad.

Och så fick jag mail om att vårt favorithotell är fullbokat så nu måste jag leta reda på någon annanstans att bo också. *suck*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.