• umbro

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hejsan

Läser ofta men skriver inte så mycket, håller på att måla lite möbler men vet inte vilken vitkulör jag ska använda vit eller antikvit.? Har liksom båda färgerna hemma. En byrå som jag målade förut använde jag antikvit det va fint. Väggarna är antikvita.

Det jag ska måla är 2 sängar en köksoffa 4 köksstolar ett köksbord. Sen bokhylla och en annan byrå. m.m

Varför har man så svårt att bestämma sig? Vilken kulör använder ni mest på era fina möbler som ni visar?

• umbro

Zandrisen och tårtsmulan: Tusen tack för svaren, det blir vitt! Tänka att man har så svårt att bestämma sig. Fast det lutade hela tiden på vitt, men ändå så var jag lite osäker, men inte nu tack vare er tjejer. Tack för svaren.

I går var jag på en loppis och fyndade en brun blom låda i trä. Hojtar till sen när jag lagt in bild. Den var så fin, man kan ju ha tidningar eller så i den. Önskar er alla en fortsatt trevlig dag. I dag har grabbarna mina bandyträning. ser så sött ut när de små springer omkring. Förr oss så blir det två bandyträningar efter varandra först är det 4 åringens träning sen vår 6 årings träning. Må så gott

• umbro

Gullfin: Vad har du för färg på väggarna? Jag har antikvita eller vad den kallas stockholmsvitt på väggarna. JAg står i valet och kvalet om val av färg på möblerna för väljer jag vitt på möblerna så kanske det ser konstigt ut mot väggarna.

nu när jag grundmålat en bokhylla och när den stor mot väggen så ser det för vitt ut liksom. Vad har du för vitkulör på väggarna?

• umbro

Hejsan

Är det nån som har sett om nu alla ica maxi säljer sånna Deras tras mattor som kom ut nu till våren Jag blev så glad i dag då jag fick lägga undan en matta som jag spanat på en beigh och brun randig som är 140* 200 cm dom är såå fina. Jag har tidigare köpt en ljus grön och en ljus blå som ska vara i barnens var sina rum. Längtar till att få börja pynta måste ju bli klar med all målning Skulle behöva lite mer tid och pengar hiihihihih

• umbro

Hejsan

Tänkte fråga ang vardagrum, är det bara jag som har så svårt att välja vad det ska vara över soffan på väggen, jag är en sån som spikar och ändrar oj så fula märken de blev. Nu ligger jag ett steg före då vi ej är klara med vardagsrummet än, men jag funderar. En lång hylla kanske. Eller ljuslampetter.

• umbro

Hej på er denna möbel flyttade in till oss i går, jag funderar på att göra den till ett tv skåp då den var too big när den kom hem hihih? Vad tror ni om det? Den skall få sig en simsalabim hihih " vit färg"

ljuslyktanssken.blogspot.com/

• umbro

MiaMariah, Gullfina, Hjortan: Tusen tack. Jag tror att den kommer funka bäst så här hemma. Skönt att kunna stänga in tv. Men det är lite renovering på den men det blir till att spackla och slipa. Fast jag är ganska förtjust i att bryta av med en annan träfärg i hemmet men jag tror att den gör sig finast i vitt. Kanske måla den så där sliten litte shabby chic, blev riktigt förtjust i johannas hem från inredningstidningen som har en blogg. Minns nu inte tidningens namn jo tove. Må så gott på er

• umbro

Libero: Tusen tack, ja just det så hette hennes blogg. Längtar till att få ta fram penseln. Just nu har jag så mycket att måla, ett tag kändes det näst intill huva hur ska jag orka men nu så har jag laddat lite. Man får ta lite i taget. 1000 kr fick jag ge för den, och han var så snäll att jag kunde betala skåpet den 20 + att jag fick den hemkörd gratis och så fick jag hem den fast jag inte betalat den en. Ja jag är ju en flitig kund där så man har ju lärt känna varandra lite nu, köpte en tårta till dom för att visa vår uppskattning. Det tyckte dom om.

Hjortan: Åh låter som en underbar dag. Ha det så gott.

Musli: Huva för att städa, men det är så skönt när det är klart. Och så är det ju lite lyxit att få städa utan barn. Åh så skönt med en middag hos svärmor.

en trevlig helg på er

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.