Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77
    Eddan skrev 2008-04-03 14:28:06 följande:
    och här i fjällvärlden är det meterdjup snö www.funasdalen.nu/meny.php
    Fy dig för att visa sådana bilder SkrikandesFlörtSkrattande

Grrrr!!!
    Gissa om jag är arg...Skrikandes
    Vi var till IKEA för ca 4 veckor sedan och köpte 2 st vita Billy bokhylla som vi ska ha i vårt datarum.
    Efter ca 1 vecka så kom leveransen med våra hyllor.
    Den första hyllan var det inga problem med men när vi skulle sätta ihop den andra hyllan så sprack ena gaveln vid alla ställen där det satt plugg...jag blev ilsk som ett bi Skrikandes
    Jag ringde till IKEA och de skulle skicka en ny gavel eftersom det antagligen var något fel på gaveln vi fick eftersom den sprack vid alla plugghål...dåligt trä...
    Idag kom den nya gaveln, själalycklig satte jag ihop bokhyllan och vad tror ni att jag upptäckte när jag reste upp hyllan...den andra gamla gaveln hade också spruckit vid alla plugghål...har jag otur eller otur Skrikandes
    Det var bara och ringa igen, fick prata med en trevlig tjej som bad mig maila över kort på den trasiga hyllan för att hon ska kunna bedömma hur mycket jag ska få i ersättning. Jag tänker inte montera ner hyllan för att sedan få behöva vänta ytterligare veckor på en ny gavel. Tur i oturen så kommer denna trasiga gavel inte synas då den andra bokhyllan står på den sidan.
    Ibland blir jag så trött på all otur man har...
  • Tårtsmulan77
    Eddan skrev 2008-04-03 16:29:17 följande:
    Tårtsmulan: he he, förstod väl att jag skulle få en kommentar från ditt håll också ! Jag är så less på all snö överallt så nu när det regnar lite så önskar jag bara att det ska fortsätta och öka till ett rejält skyfall! Enough is enough - jag bor verkligen på fel ställe här i världen. Du får flytta hit istället för mig !musli: vi köpte nya cyklar till våra flickor när vi var i Ösd förra veckan så de är ute och hackar snö och is nu utanför huset för att få fram asfalt så de får cykla!
    Vilken toppenidé Skrattande Jag packar ner tandborsten och flyttar på stört Flört
  • Tårtsmulan77

Någon som har tips på hur man kan fästa spets på en hyllplanskant utan att behöva använda sig av häftstift och få märken i hyllan ifall man inte längre vill ha spetsen kvar???
    Jag har prövat dubbelhäftande tejp men det håller inte spetsen kvar.

• Tårtsmulan77
    Hjorthan skrev 2008-04-03 20:28:32 följande:
    Har ingen bra idé att ge dig. Själv har jag använt just häftstift till mina spetsar. Jag minns att min mamma brukade göra någon slags lim till sina hyllspetsar, av vetemjöl och vatten. Fast det blir hemskt kladdigt!
    Hahaha...Skrattande...låter lite för kletigt för mig Flört
    Tack iallafall Glad
    Får försöka klura vidare.
  • Tårtsmulan77
    musli skrev 2008-04-03 21:11:39 följande:
    Hedda, vad jag gör i rabatten? Tittar på mina uuuunderbara knoppar som kommer upp och får lite livsglädje i kroppen! Nä, jag lovar, jag tar det lugnt!!!!Hyllspetsar sätter jag med häftpistol och målar på klammern med tippex sen så synd ingenting... Hur man gör för att inte skada hyllan har jag ingen aning om om det nu inte funkar med dubbelhäftande tejp...Hjortis, du är väl försiktig med din nacke??? Huvudvärk kan komma från överansträngd nacke och axlar vet du väl vid det här laget!!! *pysslar om lite**obiligatorisk hög med varma goa kramar*
    Tack för tipset iallafall Glad
    Jag får fundera mera på hur jag ska göra...
    Jag hade planer nämligen på att sätta spets på min Billy bokhylla för att få lite mer gammal känsla på hyllan...vet inte riktigt hur jag ska göra...
  • Tårtsmulan77
    nublu skrev 2008-04-03 21:25:32 följande:
    Tårtis: Köp ett par vitrindörrar och sätt tyg i istället, jag tror att det ser bättre ut än att sätta spets bara på hyllorna.
    Ja det är himla fint men vi har precis köpt dessa två bokhyllor och vi köpte dörrpar som täcker halva skåpen (inte vitrin) bara för att kunna stuva undan massa skrot i dem som vi inte vill ska synas.
  • Tårtsmulan77
    Häxan Hedda skrev 2008-04-04 08:35:06 följande:
    Måste slänga in en snabb fråga innan jag springer till jobbet. Har förälskat mig i en gammal golvlampa som bara är såå underbar! Men 1200:- känns mycket Vad skulle ni göra?Ha en bra dag alla pärlor
    Jag tycker som så...hellre lägga ner lite mer pengar och få det man verkligen vill ha och vet att man kommer att använda än att betala lite mindre pengar på något som man inte känner lika starkt för och kanske ångrar att man köpte Glad
    La Lola skrev 2008-04-04 08:38:32 följande:
    GomorronMinns ni att jag frågade om man kunde ha Shabby chic med en grå soffa? Här är min nya soffa o visst finns det hopp om att få det vackert även hos mig? Föreställ er blommiga kuddar bla, en röd matta på golvet (jag älskar starka färger), vitt bord o fler tavlor o annat på väggen?
    Det var ju en jättefin soffa Glad
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.