Fy dig för att visa sådana bilder

Grrrr!!!
Gissa om jag är arg...

Vi var till IKEA för ca 4 veckor sedan och köpte 2 st vita Billy bokhylla som vi ska ha i vårt datarum.
Efter ca 1 vecka så kom leveransen med våra hyllor.
Den första hyllan var det inga problem med men när vi skulle sätta ihop den andra hyllan så sprack ena gaveln vid alla ställen där det satt plugg...jag blev ilsk som ett bi

Jag ringde till IKEA och de skulle skicka en ny gavel eftersom det antagligen var något fel på gaveln vi fick eftersom den sprack vid alla plugghål...dåligt trä...
Idag kom den nya gaveln, själalycklig satte jag ihop bokhyllan och vad tror ni att jag upptäckte när jag reste upp hyllan...den andra gamla gaveln hade också spruckit vid alla plugghål...har jag otur eller otur

Det var bara och ringa igen, fick prata med en trevlig tjej som bad mig maila över kort på den trasiga hyllan för att hon ska kunna bedömma hur mycket jag ska få i ersättning. Jag tänker inte montera ner hyllan för att sedan få behöva vänta ytterligare veckor på en ny gavel. Tur i oturen så kommer denna trasiga gavel inte synas då den andra bokhyllan står på den sidan.
Ibland blir jag så trött på all otur man har...