• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Åh... Jag har precis varit ute vid köksväggen (söder-läge) och det har töat så mycket på ett par dagar bara att jag har kunnat röja undan nästan allt hö som jag la över rabatten i höstas som skydd och första snödroppen har slagit ut!!! Massor med andra knoppar har också kommit upp! Undrar vad det är som kommer, minns inte men några är tulpaner iaf och sen var det något mer... Spännande!!!

• musli
    Eddan skrev 2008-04-03 14:28:06 följande:
    och här i fjällvärlden är det meterdjup snö www.funasdalen.nu/meny.php
    Jo, så har ju vi det också utom utmed söder-väggar! Men nu töar det på ganska bra ändå, kanske kanske vägen kommer fram i nästa vecka...
  • musli
    Eddan skrev 2008-04-03 16:29:17 följande:
    Tårtsmulan: he he, förstod väl att jag skulle få en kommentar från ditt håll också ! Jag är så less på all snö överallt så nu när det regnar lite så önskar jag bara att det ska fortsätta och öka till ett rejält skyfall! Enough is enough - jag bor verkligen på fel ställe här i världen. Du får flytta hit istället för mig !musli: vi köpte nya cyklar till våra flickor när vi var i Ösd förra veckan så de är ute och hackar snö och is nu utanför huset för att få fram asfalt så de får cykla!
    Det går bra att skicka hit flickorna att hacka fram våra trä-broar sen också!
  • musli

Jodå, jag mår bra. Har ont som f*n och mår en del illa men har börjat äta lite riktig mat nu så får vi se om magen kommer igång ordentligt....

Nublu, för min del så kan jag vänta ett tag till, det är ingen brådska, men tycker det är lite synd att du ska ha kedjan liggande i ett skåp tills jag fått ihop min beställning... Generad

• musli

Hedda, vad jag gör i rabatten? Tittar på mina uuuunderbara knoppar som kommer upp och får lite livsglädje i kroppen! Nä, jag lovar, jag tar det lugnt!!!!

Hyllspetsar sätter jag med häftpistol och målar på klammern med tippex sen så synd ingenting... Hur man gör för att inte skada hyllan har jag ingen aning om om det nu inte funkar med dubbelhäftande tejp...

Hjortis, du är väl försiktig med din nacke??? Huvudvärk kan komma från överansträngd nacke och axlar vet du väl vid det här laget!!! *pysslar om lite*

*obiligatorisk hög med varma goa kramar*

• musli

Vit vacker rotting-korg såg jag tidigare i nåt inlägg eller nån blogg... Till tvätten typ eller bara till de sköna filtarna och soffkuddarna kanske?

• musli
    Eddan skrev 2008-04-04 09:15:19 följande:
    tårtsmulan: du och tandborsten är så välkomna så. musli: jag skickar tjejerna på cykel så fort vägen utanför vårt hus är snöfri. Vilket i och för sig verkar bli snabbare än vi kunde ana. Vi har nämligen ngt fel på fjärrvärmen någonstans i vårt bostadsområde så de håller på och gräver upp hela gatan utanför våra hus. Vi har varit utan värme och varmvatten i två dygn (tur man åtminstone har braskamin - det är det inte alla grannar som har *burr*). Tur också att det inte hände förra veckan när vi hade 28 minusgrader. Tänkte duscha nu när jag kom till jobbet men då verkar det vara ngt vattenläckage här också och vaktis kom och stängde av vattnet!  Detta måste väl vara dagens värsta I-landsproblem. Hur 17 fick de sig rena förr i tiden. Var det tvagning till jul som gällde heller?!nublu: jag måste alltså vänta tills jag får varmvatten med att "testköra" min nya utrustning   - fast jag kan ju å andra sidan ta med min till syrran så kan vi köra ikapp - hon har ju varmvatten!
    Men jisses vilken otur! Tur då att ni fortfarande har snö kvar! Ni får väl ta in i hinkar och värma på braskaminen och bada zink-balja! *ruskar på huvudet för att ta bort synen jag fick i mitt huvud*

Här töar det på fortfarande, idag skulle det ju bli 6 grader varmt och plusgraderna ska fortsätta så förhoppningsvis är faktiskt våren på gång ordentligt...
  • musli

Kolla prinsessan!!! Visst passar hon i ett romantiskt hem!?!!

• musli

Gullfina, vad härligt att höra att du mår bättre! Både med sköldkörtel-funktionen och i lilla hjärtat!!! *kraaaaaaaam*

Imorgon bitti far maken till Stockholm igen och jag och Hanna har huset för oss själva. Mår iaf bättre och bättre även om jag är öm fortfarande i mina 4 hål på magen!

*hög med kramar mot värk i armar,värk i hjärtan, värk i själar och värk i kroppar*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.