• therre

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hej!

Jag har inte haft tid att hänga här så mycket.

Skulle säga att nya butikstråden för online shopping i vår stil är nu öppen!

-> www.familjeliv.se/Forum-5-87/m31610728.html

Den kanske TS kan lägga i starten?

Sen ska jag även berätta att vi ska och se på ny lägenhet på fredag, vet dock inte om vi tar den än

• therre

Är det någon som vet om man kan beställa till Sverige på Mollys Hevaen? Står inget om det? Vad är frakt isf?

• therre
    Hjorthan skrev 2008-04-10 08:14:09 följande:
    Åh, det låter spännande! Är det en större lägenhet än vad ni har nu? Eller har den bättre läge?  *Nyfiken*
    Den är lite mindre i kvm, drygt 10 kvm mindre så jag vet inte... Läget är bättre, men inte utsikten... Jättesvårt det där! Men efter imorgon kommer vi troligen få veta mer hur vi känner!
    Ankmor skrev 2008-04-10 08:14:57 följande:
    Ingen aning men jag mailade till dem nu, så jag återkommer med svar.
    Haha, TOPPEN! Hittade så mkt sött där
    libero skrev 2008-04-10 08:53:38 följande:
    Hjorthan!Skickar en stor kram till dig också.Har du fått vara hemma hela veckan?therre!Vad spännande med ny lägenhet.
    Ja, vi vet inte än om vi ska ta den eller inte. Får se hur stor den känns. Den är ju 10 kvm mindre än vår nuvarande...
    nublu skrev 2008-04-10 09:04:36 följande:
    Libero: Vi måste åka till Estland igen. Maken håller på och säljer huset där. Är det rimligt att tro att man fixar avåkning från färja, passkontroll och 165 km bilkörning på två timmar? :-/Det kommer bli apstressigt och maken är hemsk när han blir stressad. Och så fick jag mail om att vårt favorithotell är fullbokat så nu måste jag leta reda på någon annanstans att bo också. *suck*
    Är jag trög... Maken? Har ni två hus fast ni är gifta? O i olika länder? :-O
  • therre
    nublu skrev 2008-04-10 09:53:35 följande:
    Therre: Jag gör historien kort; Maken ärvde sin farmors hus när hon dog för 8 år sedan. Det ligger i Estland, ungefär 15 mil från Tallinn. Svärfar och makens lillebror har bott i det men nu vill de bo i lägenhet istället så vi säljer huset.Zandrisen: Härligt att det går framåt med undervåningen!
    Aha, på så sätt! Hehe!
    Gullfina skrev 2008-04-10 10:09:33 följande:
    Fixat!
    TOPPEN!
    Ankmor skrev 2008-04-10 14:18:53 följande:
    Nu har svaret kommit från Mollys Heaven....
    Ok! TOPPEN!
  • therre

Hej!

Vi har varit och sett på en lgh idag. Vi vet fortfarande inte, utna ska bestämma oss i helgen. Så jag inreder och planerar för fullt!

• therre
    Hjorthan skrev 2008-04-11 12:07:59 följande:
    Åh vad spännande!
    Ja!
    Fam Vollmer skrev 2008-04-11 14:53:15 följande:
    snokar runt lite inne hos er alla för att  hitta bilder på era soffor. Skriver här istället för att behöva skriva i allas gb:er.Skriv gärna till mig direkt om ni har bilder ni är ju ganska mångaVI ska byta ut/täcka över når fläckiga soffa. Visst är en vit drömmen men inte så praktiskt med 20 små kladdiga fingrar i hemmetSå nu söker jag inspiration på vad som kan passa annars. Maken vill ha svart
    Jag hade nog valt beige annars tror jag Förstår att det kanske är mycket att tvätta
  • therre
    zandrisen skrev 2008-04-11 14:08:43 följande:
    Kikar in en snabbis!Har fullt ös på jobbet, hinner inte tänka. Både bra och dåligt med tempot, bra för att jag inte hinner längta efter ungarna så mycket och dåligt för att jag egentligen behöver vila upp mig för en ansträngande helg som jag har framför mig Musli, underbara tofflor! Önskar jag vore så händig, men tyvärr sträcker sig mina kunskaper inom syslöjd till att hantera en symaskin Libro, skönt att du mår bättre nu Hoppas du och stina fått en mysig dag!Therre, men va spännande! Håller tummarna!Hjorthan, jätteduktigt med minus 9 kilo! Jag har fått bort allt av min bebisvikt, förutom 3 envisa kilon som jag nog behåller så länge
    Ja, vi får lägenheten om vi vill ha den fast vi ska tänka under helgen. Usch vad mycket man tänker!
  • therre

Hej!

Nu måste jag faktiskt bli bättre att kika in här, men har lite att göra.

Min dotter har kompisar nästan varje dag, hon är inne i en riktig kompisfas, vilket resulterar i att jag ofta sitter och surrar med deras mammor vid köksbordet över en kopp te

För det andra renoveras köket (ja - det lilla som går i en hyresrätt. Hihi) så vi har haft spis borta och hantverkare här i tre dagar. Idag kommer bänkskivan vi beställt så vi ska åka och köpa den där sambon slutar och sedan sätta in den så kommer hantverkarna imorgon och sätter lister och lägger silikon. Därefter kommer de och kopplar in elen i köket. Puh! Och vet ni - det blev en MÖRK skiva! En blank i mörk granit!

Utöver det testar jag att måla på tapet, vara en bra mamma, bra sambo och heltidsstuderande

• therre
    musli skrev 2008-04-17 09:05:07 följande:
    Therre, nyfiken på köket! Visa bilder när det är klart!!!
    SJÄLVKLART! Det borde bli klart idag, då skulle elektrikern komma
    umbro skrev 2008-04-17 10:35:32 följande:
    Ang mitt skåp det är väldigt slitet och så funderar på att ha det lite så där shabby chic, vad tror ni?
    Har du någon bild på det?
    zandrisen skrev 2008-04-17 19:12:03 följande:
    Fick just ett samtal från tidningen Amelia! En bild på mina trollungar ska vara med i nummer 11 Skickade in den då de efterlyste barnbilder, och nu ska den alltså vara med! Är så stolt så att jag nästan spricker!
    Hihi
  • therre

Gooood morgon!

Jag och lilla gumman är lediga idag. SKÖNT!

I helgen ska jag stå på loppis så förutom att vara ute i solen idag blir det att plocka fram till den Kul! Fast sambon pikar att jag kommer nog köpa mer än jag säljer *fniss*

Vad har ni för er idag då?

Förresten nån som bor här uppåt i landet? När tusan kan man få börja sätta blommor i krukor att ha ute! Jag vill ha mysigt på balkongen ju!

• therre

Vet ni var jag kan hitta en liten solstol till barn? Just nu har dottern en sån där ful blå plastgrej från Barnens Hus. Vill ha något mer Shabby chic! Spelar ingen roll om den är i plast eller trä. Gärna vit eller grön. Hrm, det var inte lite krav va

Min blogg -> www.therre.se
  • therre
    Ankmor skrev 2008-05-09 00:34:01 följande:
    Vita Hem-bloggtråden stängs på lördan den 10/5 - därav detta inlägg...Förvisso har jag inte ett "vitt hem" utan mer ett intresse av "shabby chic" & pastell/vitt mm... Men - jag kan (faktiskt - och nu biter jag mig i tungan) tänka mig att starta upp en ny bloggtråd som är för både "Vita hem" och "ShabbyChic" trådarna.Eftersom bloggtråden "VitaHem" stänger på lördag så kan ni börja inboxa mig redan nu så lägger jag upp bloggar i en FL-blogg tills jag fått in tillräckligt många för att starta en tråd... (jag länkar naturligtvis till bloggen)KOM I HÅG !! Det får absolut inte finnas någon som helst "egen vinning" i bloggen!exempelvis - egen försäljning och länkar som du tjänar "klick"pengar på och dylikt.De enda länkarna/reklamen som får lov att finnas i bloggen är sådant som du inte tjänar något på utan är ren inspiration/tips & idéer etc!Denna FLblogg/Bloggtråd kommer att kombinera både "VitaHem" och "ShabbyChic" !
    Fast egentligen - inget illa menat - men BEHÖVS en sån här tråd? Jag använder mig iaf av Bloggkoll. www.bloggkoll.com och lägger in mina favoritbloggar där så ser jag när de uppdaterat, istället för att alla ska behöva skriva i tråden när de uppdaterat...
  • therre
    dansdotter skrev 2008-05-08 14:12:41 följande:
    Hej!Är det någon som kan tala om för mej vart man kan köpa torkad lavendel???? Har tänkt sy doftpåsar o fylla med lavendel men vet ju inte var jag kan få tag i det.
    Hej!

Vet inte om du fått något svar, men vet att Country By Mail har haft lavendel. Minns dock inte om det var fejk eller riktig
  • therre

Justdetjag

Jag är inte in så ofta eftersom att jag väntar på sommaren, målar om i hallen, grejar hemma, är mamma, studerande och lite FL-trött, fast bloggen lever o mår bra

www.therre.se

• therre
    Ankmor skrev 2008-05-09 08:51:15 följande:
    Jag visste inte ens att det fanns något sådant . Det kanske finns fler med mig som inte är så hemma i bloggvärlden än... Man lär sig något nytt varje dag.
    Ja, men det är GULD värt! Man kan bara klicka in där o se när alla ens favoritbloggar uppdaterat, vad inlägget heter och ett kort urdrag där! _Dessutom tipsar de också om nya bloggar beroende på vilka slags bloggar man redan prenumererar på. Toppen!
  • therre

Godmorgon!

Idag har sambon åkt till stan för att köpa mer färg. Vår lila (vad tänkte jag på när jag valde tapeter för 3-4 år sedan?!) håller på bil gräddvit!

• therre
    Gullfina skrev 2008-05-10 09:26:32 följande:
    Det förstår jag inte. Lila?Nädå gumman...det kommer att bli fint det. Jag har ju haft färger som jag undrar om man någonsin kan få tag på igen.
    Det här var biltema. Hihi Måla hela hallen för typ 200:- DET är billigt! Vet ju dock int hur det kommer att se ut om ett år eller så, men ja... Nu är det bara golvet jag vill ha bytt. Vi har ett plastmatteklinkel i brunt/orange! Herregud... Dock kan man inte lägga klickgolv på det då nivåskillnaden blir för hög mot dörrarna så jag hoppas att min sambo vågar sig på att riva loss mattan nån gång
  • therre
    Gullfina skrev 2008-05-10 09:37:41 följande:
    Det blir säkert bra med den färgen.Ja, tänk när vi bytte golv. Man fattar inte att det blir en sådan skillnad. Du får börjar riva mattan, så att han måste fortsätta.
    Ja, vi bor i hyresrätt, men har så fria händer och ett klickgolv på IKEA är ju typ gratis Men jag vet inte riktigt hur man gör när de tär betong under med fuktspärr o allt. Kan sluta illa! får försöka få tag på en stor matta till att börja med Jag vågar inte börja riva mattan. Då blir han galen, det var jag som började måla på väggarna här hemma *s*
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.