Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
Härligt med ny tråd Stina 
Så skönt musli att du fått komma hem och mår bra!

Härligt med ny tråd Stina 
Så skönt musli att du fått komma hem och mår bra!

Hej Lotta vännen! 
Jo tack här är allt bra, nu börjar vi vara friska igen en gång! Ida får stanna hemma från dagis imorgon, de har magsjuka och förkylning på G där igen och det vill vi inte ha för tredje gången sen januari. Nico och Rebecca flyger till Helsingfors på onsdag för att stanna hos svägerskan och hennes sambo i några dagar, spännande att flyga själva   

Hinner inte så mycket här hemma som jag vill men kvällarna blir ju ljusare och ljusare så snart så   

Hur är det med dig vännen?

Hej alla goa vänner! 
Börjar med att dela ut en stor hög med kramar till alla som behöver eller annars bara vill ha (har bara skummat ikapp) 
Nämen Lotta din stackare, har du inte tillräckligt jobbigt med din nacke som det är? Hoppas du får sova gott ändå och att du vaknar imorgon och känner dig bättre  

Måste ta en storstädning imorgon och baka, lilla fröken Ida fyller 2 år på torsdag men vi ska ha kalas på söndag men jag känner mig helt utmattad. Vårtrött helt enkelt antar jag, typiskt för jag vill ju vara pigg   

Vi hade pratat lite med mannen om att köpa en trehjuling till henne till födelsedagen och jag hade hittat en jättefin, gammal stil på och helt underbar. Idag när jag kommer hem så står det en chockrosa sak här hemma... Han hade varit med henne i en sportaffär och hon hade då hittat den och blivit så ledsen när de åkte iväg så han åkte och köpte en till henne...Visst är Ida överlycklig men dit gick ju mammas dröm i kras om den ljuvliga trehjuling som jag hade sett   Och det värsta var nog mannens min, sååå nöjd som han såg ut! Och jag kan nästan slå mig i backen på att det var uträknat från hans sida, han tycker jag är lite fånig som jämt "bestämma". Nåja, det här bjuder jag på, de var båda två så nöjda och glada. Måste bara hitta på nåt roligt åt henne som hon kan få på sin födelsedag nu, för självklart måste man ju få paket på morgonen
  Och det värsta var nog mannens min, sååå nöjd som han såg ut! Och jag kan nästan slå mig i backen på att det var uträknat från hans sida, han tycker jag är lite fånig som jämt "bestämma". Nåja, det här bjuder jag på, de var båda två så nöjda och glada. Måste bara hitta på nåt roligt åt henne som hon kan få på sin födelsedag nu, för självklart måste man ju få paket på morgonen   

Hoppas ni alla får en härlig helg!

Tårtsmulan: Men gumman, så jobbigt! Sänder över den största, varmaste kramen jag kan  Hoppas din pappa kryar på sig snabbt.
 Hoppas din pappa kryar på sig snabbt.
Skönt att höra att jag inte är ensam som får bita i det sura äpplet   Men Ida är så lycklig över sin cykel, första hon sa när vi kom ner för trappan imorse och hon såg den var "pyö" och ett jätte leende, gullunge! Pyö betyder förresten pyöra, cykel på finska
  Men Ida är så lycklig över sin cykel, första hon sa när vi kom ner för trappan imorse och hon såg den var "pyö" och ett jätte leende, gullunge! Pyö betyder förresten pyöra, cykel på finska   

Nu måste jag gå och sova, helt slut, var först på marknad idag, sen städat och bakat. Rebecca åt för mycket smet och fick ont i magen så jag har varit vaken med henne en stund, annars hade jag sovit för länge sedan redan. Skönt att ha allt klart för morgon dagen iallafall.

Hej Lotta gullet! Tack vännen och visst tror jag att jag ska hinna njuta lite med, det är ju bara närmaste familjen som kommer   

Hur är det med dig vännen? Som jag saknat dig  Tänt massor på dig men dagarna bara susar förbi och jag hinner knappt sätta mig ner förrän det är dags att gå och lägga sig
 Tänt massor på dig men dagarna bara susar förbi och jag hinner knappt sätta mig ner förrän det är dags att gå och lägga sig   KRAM!!
  KRAM!!

Som sagt jag är trött
  Som sagt jag är trött   Kanske bäst jag går och lägger mig nu *hahaha*
  Kanske bäst jag går och lägger mig nu *hahaha*

Lotta envishet är bra till en viss gräns vännen! Man måste också lyssna på kroppen sin, det vet du gumman! Ska vara snäll ikväll och inte predika så mycket men du vet vad jag tycker ändå   

Jo tack, med mig är det bara bra, på jobbet går det också bra. Rätt så mycket just nu, har hållit på och planerat för nya receptionen. Igår blev det klubbat och klart av ledningsgruppen så bara de får kordinerat byggare, leveranstider på nya möbler och telefon killarna så att man får allt att klaffa så dras det igång. Ska bli så roligt   Får Nilla prägel på det och det börjar kännas som mitt, nu känns det inte alls så, lite jag vikarierar Helena (som den förra hette)
  Får Nilla prägel på det och det börjar kännas som mitt, nu känns det inte alls så, lite jag vikarierar Helena (som den förra hette)  

Nu får jag nog säga god natt, håller på att falla av stolen och det är inte sällskapet det är fel på! 
Sov gott!

Godmorgon!
tjenixen: 
Det är ju både för och nackdelar med att dela rum, fördelarna är ju att man har sällskap. Nån att ligga och småprata med innan man somnar, tryggheten osv. 
Nackdelarna är ju när de hunnit bli lite äldre att när den ena har kompis hemma så kan de ju inte stänga in sig på dens rum och leka i fred. När de ryker ihop, syskonen alltså, kan man inte heller sätta dem i varsitt rum och lugna ner sig en stund.
Jag tror faktiskt inte att jag hade satt dem tillsammans. Ida har ju ett pytterum hon med, men hon sover ju iofs bara där. Leksakerna har hon här nere istället. Men sen är det ju så beroende på hur nära syskonen är. Mina småsystrar som det är 1 år 10 år emellan har alltid delat rum, och fast de ibland grälade nåt fruktansvärt om vem ska städa vad och att den andra alltid också skulle vara på rummet när den ena ville vara i fred med sin kompis har de ju trots allt gillat det. 
Det blev en hel del svammel såhär från morgonen  

Stort grattis Hedda!
 Stort grattis Hedda!  

Så mycket fint ni visat här! 
Så härligt det låter Lotta både med kalas och semester   

Här är det ungefär som det brukar, jobb, hem och trädgård. Livet går sin gilla gång och det får man vara nöjd med   Blir inte så mycket på inredningsfronten, inspirationen finns men inte tiden. När man kommer hem så tar allt annat så mycket tid, mat, tvätta kläder, städa och givetvis barnen. I juli ska jag dock jobba bara 6 timmar om dagen, så skönt! Stor skillnad på att komma hem kl 14 jämfört med kl 16. Tyvärr har jag ju bara en vecka semester i sommar, men å andra sidan har jag varit hemma 2 somrar helt och hållet så kanske det är på tiden att jag jobbar nu då
  Blir inte så mycket på inredningsfronten, inspirationen finns men inte tiden. När man kommer hem så tar allt annat så mycket tid, mat, tvätta kläder, städa och givetvis barnen. I juli ska jag dock jobba bara 6 timmar om dagen, så skönt! Stor skillnad på att komma hem kl 14 jämfört med kl 16. Tyvärr har jag ju bara en vecka semester i sommar, men å andra sidan har jag varit hemma 2 somrar helt och hållet så kanske det är på tiden att jag jobbar nu då   

Ha det bra allihopa! Kramar åt alla som vill ha eller behöver 

Hej på er  

När man har som minst tid, ska och träffa gamla barndomsvänner, då sätter jag mig ner och knåpar ihop ett nytt blogginlägg??? Nåt jag annars inte vill få gjort? *skratt*
Välkomna in iallfall 
www.nillashem.blogspot.com
Hinner inte läsa ikapp nu, får göra det endera inatt eller imorgon, kanske imorgon  

nublu: Usch vad läskigt! Tur att han mår bättre redan. Kram på er! 
Bara att konstatera att jag är för gammal för att vara ute hela nätterna, hade en baksmälla som heter duga hela gårdagen (fast jag inte drack sååå mycket) och ännu idag har jag varit totalt slut. 3 år sen jag sist var ute på krogen och det lär nog ta längre tills jag far nästa gång   

Hej vänner! Har inte haft riktigt tid att läsa ikapp här, har mest hållit på ute i trädgården. Planterat blommor, lagt skiffer osv...
Kom fram till att eftersom ni andra bjuder på så fina piffade bilder så behövs det lite opiffade bilder och en hel del fantasi med  
  Håll till godo!
 Håll till godo! 
Sittgruppen, tänk er duk på bordet, ordentliga blommor och en hel del kuddar!

Mera, runt "hängträdet" har jag satt kryprosor som ska blomma rikligt i vitt stod det, återstår att se... Och på bilden nere till höger finns det en annan buskros som ska blomma rikligt i stora ljusrosa blommor. 

Här ser man bättre var kryprosorna finns, på högra sidan om trappan har jag planterat en klätterros, som även den ska blomma rikligt i ljusrosa. 

Som sagt helt opiffade bilder, men nu ser ni lite av det vi hållit på med, lagt skifferstenar och planterat. En bråkdel som syns här på dessa bilder, svårt att ta bilder när solen lyser.

Fast vi har flera sittgrupper på andra ställen i trädgården så måste jag godkänna att den här är min favorit, dels pga att det är så skyddat där, stenrösen som far upp på sidorna, huset på en sida ja.. man kan till och med sola näck om man riktigt vill utan att skrämma grannarna
  Fast vi har flera sittgrupper på andra ställen i trädgården så måste jag godkänna att den här är min favorit, dels pga att det är så skyddat där, stenrösen som far upp på sidorna, huset på en sida ja.. man kan till och med sola näck om man riktigt vill utan att skrämma grannarna   

Lotta jag blev också utslängd, trodde det var min dator som fick nåt fel men tydligen inte   

Vilken härlig dag ni kommer att få! Ja eller kväll   
    Ha så roligt vännen det förtjänar du!
  Ha så roligt vännen det förtjänar du! 
Måste sätta fart och städa här nu, vädret är alldeles för härligt för att man ska vara inne och hålla på   

Hoppas alla andra också får en härlig dag 

Grattis kaktus! 
Har varit utan dator i en evighet känns det som (sen i lördags) den gamla sa upp kontraktet med mig och först idag hann vi iväg och köpa en ny. Bättre sent än aldrig 

Trevlig midsommar till er alla