Inlägg från: mammaninna |Visa alla inlägg
  • mammaninna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

hej.
    kikar in lite å undrar om det finns plats för en till i tråden? vore roligt om man kunde få inspiration här!

• mammaninna

musli: blir allt oxå lite avis..

tårtsmulan: vad gör du uppe mitt i natten? hoppas ryggen är bättre!

• mammaninna

kaktus: vad fin hon är! hur gammal? min lille är tre månader drygt. känns som han fortfarande är nyfödd..

idag har jag och min man å våra två pojkar vart på indisk restaurang, såå mysigt! edvin (2 år) skötte sig jättebra å ville ha mer mat efter att ha slukat sin barnportion + fått x-tra ris från oss! sen sa han tack för maten till ägarna

• mammaninna

hjortan: ja, det har vart en underbat dag! är helt lycklig! nu ligger dessutom mina älsklingar å sover, edvin i sin säng å vilmer hopkurad i mitt knä.. kul att ha hittat hit förresten å kul med allas bloggar!

• mammaninna

ulrika: vad är det för stil på huset? personligen tycker jag det beror på husets stil hur man ska inreda det bäst. jag tycker inte alla hus passar att inreda "shabby chic".

• mammaninna

oj, hoppas jag inte trampade nån på tårna nu...

• mammaninna

ulrika: åh, låter fint! jag tycker ni ska satsa på trä och stengolv å ha ljusa väggar, inte nödvändigtvis vita.

• mammaninna

ulrika: jag tycker det är fint med plankgolv, ek är väldigt praktiskt och fräscht, blir lite "robust". furu är ömtåligt men romantiskt. mörkbetsad ek kan få lite "valnötskänsla" det ger ett mer "exotiskt" intryck.

• mammaninna
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-22 17:56:44 följande:
    Jag måste säga att jag tycker den här tråden verkar vara så trevlig :) Men nu får ni hjälpa mig..Jag hittar inga fina vita enkla gardiner med kanalupphängning och jag hittar inget fint soffbord. Alla soffbord jag hittar är super moderna och stilrena och det vill jag icke ha..Om någon vet var jag kan hitta ett fint bord att ha framför soffan så får ni gärna tjinga på mig :)
    jag har liatorp bordet från ikea och ääälskar det!!
  • mammaninna
    LAV0LINA skrev 2008-06-23 09:17:11 följande:
    Hej hej! Har kikat i denna tråd ett bra tag men inte skrivit nått. Är så sugen att också inreda mitt hem i vitt, romantiskt och lantligt *drömmer mig bort*.Men än så länge bor vi i hyresrätt och möjligheterna är således något mer begränsade än om man hade hus. Men det kommer ett hus också såsmåningom. Hur som helst, min sambo är sugen att byta soffa. Han är min raka motsats och gillar modernt, raka linjer och gärna svart och vitt... Hur ska vi komma överens???I och för sig brukar jag alltid få som jag vill i slutändan, men det här med soffan tror jag att jag måste vika mig för. Han borde ju få nått som är "hans" liksom... Han är väldigt sugen på denna www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Tireno... och jag skulle hellre vilja ha en i ett ljust tyg i den här stilen typ... www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80103141Ni som har så fint hemma, vad har ni för typ av soffor??
    min syster har just köpt mio soffan och den är skön och snygg, dock gillar jag ikeasoffan bättre.. men det beror ju på vilken stil ni väljer som sagt...
  • mammaninna
    Lillsyrran skrev 2008-06-24 16:01:48 följande:
    Kolla in det här huset, tjejer!!! Där skulle jag kunna tänka mig att bo!!! Drömma, drömma, drömma!!! www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/167871
    å till det priset oxå! synd att jag inte vill bo i aneby! hade slåtts för det huset!
  • mammaninna
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-24 19:53:24 följande:
    Just det.. Tips på fint matbord skulle jag vilja ha :)Vi har små barn som gärna hackar sönder bordet så vårt Docksta från IKEA ser helt för taskigt ut..Vad kan man ha istället för vitlackerat?
    min man har gjort ett bord av teakplank till oss med vitt undrerrede men det hårda träet till trots så är det fullt med hack! vet inte hur man ska klara sig från det ärligt talat..
  • mammaninna
    sommarnatt skrev 2008-06-30 13:01:38 följande:
    Hej på er alla!Läser här nästan varje dag...och kikar i era fina bloggar.Ni har alla så fina hem, blir så avis då en annan bor i ett halvfärdigt trist tråkigt och av nån anledning nästan alltid ett stökigt hem.Kul är det i alla fall att se på alla era fina bilder..det ger mig många fina tips och idéer....och mer lust till att fixa här hemma.
    stökigt är det här jämt oxå!
  • mammaninna

clara: jag tycker oxå sängarna! med sängkappor och de blommiga överkasten..

• mammaninna
    Mammatilltretroll skrev 2008-07-02 20:34:36 följande:
    Tack underbara människor  för att ni funderar och återkommer till världens veligaste kvinna..Tror ni det skulle funka med Både sängkappa Och överkast? Eller ska man köra på bara sängkappa?På bilden på den gamla soffan när den var i grått var det bara sängkappa..På den ljusa bilden är det bara IKEAS billigaste överkast och jag tycker det ligger så slaffsigt på golvet nedanför hörnet på sängen...?Något annat jag är lätt bekymrad över är om det verkligen går att ha vita överdrag. För ändå om de är maskintvättbara 40 grader så blir det kanske en hel del fläckar som inte går bort? Vi har ju trots allt 2 barn under 3,5 år...
    jag tycker både sängkappa och överkast! lager på lager ger ett så "fluffigt" å inbjudande intryck!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.