• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Eddan skrev 2008-05-11 22:23:04 följande:
    Hej allihopa. Gör ett litet inhopp här för att värma mig mellan snöbyarna!! Igår gick jag i shorts och linne och nu på kvällen stormar det och snöar. Härliga Härjedalen my ass Härlig semester du verkar ha haft Hjorthan. Räknar dagarna tills vi också får sticka iväg till sol (förhoppningsvis) och bad!musli: hoppas Hanna hade en bra födelsedag. Det såg ju onekligen ut så på bilden. Än har jag lyckats stå emot studsmatta - får väl se hur länge det går. Våra flickor har en uppblåsbar hoppborg men den håller de på att växa ur så tjatet lär väl bli intensivt i sommar. Förresten musli så har jag fått ihop en kartong med kläder till dig. Det är mest små storlekar men jag håller som bäst på att tvätta upp barnens vintergarderob och ska se om jag kan sålla ut något urvuxet ur den. Ska också kolla upp hur jag ska få iväg kläderna till dig. Tänke se om jag kunde skicka den med någon som åker förbi Svenstavik (för dit är du väl lite då och då). Vi passerar inte förrän den 4/6 nästa gång.
    Meeeeen... Om ni skickar det så kommer jag ju aldrig till Funäs!!! Jag kommer ner och fikar istället! Kanske sista helgen i maj? Den 31:te? Innan dess är jag lite fattig och den 3:dje juni åker vi upp till Umeå och röntgar höfterna på Hanna och sen kommer föräldrarna...
  • musli
    Hjorthan skrev 2008-05-12 06:11:40 följande:
    Onekligen likt mitt! Vilket fynd jag måste ha gjort, mitt kostade ju bara 300 kr!
    Jo, absolut! Men säljarna brukar ligga på riktiga överpriser på den loppisen...
  • musli
    Mettan69 skrev 2008-05-12 08:41:49 följande:
    Var är bloggtråden? Har den blivit borttagen igen och varför.  Har ju ingen koll annars på alla bloggar. Omöjligt att hålla alla dessa adresser/namn i huvudet.
    Menar du Vita trådens blogg-tråd? Den har nog följt med dem in i slutet forum som jag fattade det... Var det inte Ankmor som höll på med nån blogg-tråd här på fl? Kolla hennes pres kanske...?
  • musli
    Eddan skrev 2008-05-12 09:43:03 följande:
    Ankmor: tack för pläden, den behövdes. Idag är det som tur är sol och snön försvann lika fort som den kom men det blåser riktigt isande vindar så jag tar alla värmekällor jag kan få!Musli: jag trodde bara det var ett "tomt hot" och att du inte skulle idas åka ända hit . Då ska jag spara paketet här så har du en ursäkt att komma till Funäs. Du är -ligt välkommen! Annars kanske vi t om träffas utefter Umeåvägen . Vi åker dit den 4/6. Min man ska till ortoped där så vi åker på onsdag och hem på torsdag (fast ni kanske bara åker upp över dagen - ni har ju lite närmare än oss).
    Vi åker upp den 3:dje och hem den 4:de... Åker jädrar i mig inte 80 mil tur o retur med Hanna på en och samma dag om vi dessutom ska till röntgen och doktor!!! Så vi ska vara hos doktorn den 4:de på förmiddagen! När är ni uppe???
  • musli
    musli skrev 2008-05-12 10:28:07 följande:
    Vi åker upp den 3:dje och hem den 4:de... Åker jädrar i mig inte 80 mil tur o retur med Hanna på en och samma dag om vi dessutom ska till röntgen och doktor!!! Så vi ska vara hos doktorn den 4:de på förmiddagen! När är ni uppe???
    Glömde säga, visst ids jag åka till Funäs!!! Tycker inte att det är sååå värst långt... Är ju van att köra 90 mil till föräldrarna 2 gånger om året och DET är långt!
  • musli
    Eddan skrev 2008-05-12 10:59:31 följande:
    musli: vi åker väl härifrån på morgonen den 4:e, tänkte ta det rätt lugnt uppöver landet. Vi har aldrig varit till Umeå förut. Vi har bokat en natt på patienthotellet så jag hoppas att maken blir färdig hos sin doktor i skaplig tid den 5:e så det inte blir alltför sent innan vi är hemma igen på kvällen (natten?). Bra att du inte tycker det är för långt hit (det blir ju en liten uppvärmning innan Umeå ifall du åker hit först ). Vi kommer ju att åka flera hundra mil på semestern i mitten av juni så Umeå blir en uppvärmning för oss . Mettan69: inte behöver man ha egen blogg för att ha bloggkoll.com. Jag har ingen egen blogg än men har registrerat mig på bloggkoll och tycker att det är superbra.
    Patienthotellet är jätte-trevligt! Och kom ihåg, utmed vägen och i Umeå finns mycket shopping!!! Strömsknallen utanför Ö-vik är ett exempel, Dollarstore finns också på vägen, inne i Härnösand finns kanon-fina shabby butiker! En sväng på stan i Umeå är obiligatoriskt för oss!
  • musli
    Kaktus76 skrev 2008-05-12 19:56:42 följande:
    Ok. Ja jag bor i Ö-vik!!!  Det finns en jättemysig shabby chic butik när ni kör igenom Övik efter E4:an,den heter "Himlen runt hörnet" och är även återsäljare för ...... ja vad heter det nu då?? *HJÄRNSLÄPP* Återkommer med namnet....En stor loppis nere vid hamnen som också är värt ett besök.Hoppas inte att det är något allvarligt eftersom ni ska till sjukhuset.
    Vi åkte hela 2006 var sjätte vecka till Umeå i och med Hannas höftluxation, förra året var vi där i maj och i år ska vi som sagt dit 3 - 4 juni. Så, nä, för vår del är det inget allvarligt!
    Himlen runt hörnet, är det den som har typ café i ena änden? Har varit där och fikat på vägen nån gång... Åker man så ofta som vi gjorde så hinner man kolla både det ena och det andra!!!
  • musli
    Chai Latte skrev 2008-05-12 21:29:38 följande:
    hej hej, jag e en vita hem älskare, ska snart flytta o då blir det vitt i vrummet! äntligen!!undrar om ni vill ge mig några tips på mattor att ha i v-rummet som passar i ett vardagsrum med ljus beiga soffor o resten vitt, bra kvalitet! inget ikea...anyone?
    Välkommen i tråden!
    Inga matt-tips från mig dock, ääääälskar IKEA!!!
  • musli
    Kaktus76 skrev 2008-05-12 21:22:47 följande:
    "Kan" man ha både rött och rosa som detaljer i ett bebis/barn rum? Eller skär det sig?
    Absolut! Hannas rum lär bli rött o rosa med vita möbler och mång-färgade kuddar och hissgardiner gjorda av lakan + samma mönster som kuddarna. Finns bilder under Hannas rum på kuddar och hissgardiner iaf. Nu ska bara rummet renoveras...
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.