Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

musli skrev 2008-05-09 22:49:25 följande:
    jag har andra problem att tänka på... räcker inte det som svar?jag har en av mina bästa vänner i Libanon just nu, får inte tag i honom så jag vet inte om han har tänkt försöka ta sig ut därifrån eller vad som händer mer än att det är stridigheter runt där han är... Just nu är jag utmattad och hjärnan vill nog helst bara stänga av då det varit en extremt jobbig dag (pga sjukdom o värk o annat) och sitter bara och väntar på att maken ska höra av sig från Afghanistan så jag får prata lite med någon om våran bästa vän... Stänger ner datorn nu och återkommer i morgon nån gång...
    Hoppas du får tag på din vän! Och den förbaskade värken tycker jag kan slänga sig i väggen! Sänder massa bamsekramar!
  • Hjorthan
    nublu skrev 2008-05-12 19:17:23 följande:
    Lotta: Grattis på namnsdagen! Carina och Carita har haft namnsdag flera dagar i rad här på FL. Vet inte vad de sysslar med!
    Tack sötisen!
    Ja, ibland undrar man vad FL sysslar med.
  • Hjorthan
    Eddan skrev 2008-05-12 19:49:51 följande:
    Kaktus76: både jag och musli ska åka den vägen i juni. Det visar sig att vi ska till sjukhuset där dagarna efter varandra . Jag har aldrig varit i de trakterna förut men musli har tydligen varit där förut och tipsade mig om en del bra shopping. Bor du  i dessa trakter? Hjorthan: grattis på namnsdagen!
    Tack gumman!
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-05-12 20:39:25 följande:
    Grattis på namnsdagen Lotta-hjärtat!!!
    Tack vännen!

Någon som förstått det här med namnsdagar egentligen? Vi har aldrig firat dom i min familj. Men jag blir rysligt glad över gratulationer.
  • Hjorthan

Kaktus - tack vännen!

Jag pratade med mamma innan idag om just firandet av namnsdagar, och hon sa att hennes mamma, moster och mormor var jättenoga med att komma ihåg allas namnsdagar och fira dom med kaffe och tårta. Kanske var det helt enkelt så att man ville ha en ursäkt för att få fira lite i vardagen, och inte bara när det var födelsedagar.

• Hjorthan
    Kaktus76 skrev 2008-05-12 21:22:47 följande:
    "Kan" man ha både rött och rosa som detaljer i ett bebis/barn rum? Eller skär det sig?
    Hade du frågat mig för 5 - 10 år sedan hade jag definitivt sagt att det skär sig. Men nu älskar jag det. Kolla bara in alla Green gates saker där de har blandat rosa-rött-blått. Helt underbart!
  • Hjorthan

Välkommen Chai Latte! Låter härligt med flyttning!

Mattor är jag urusel på, har aldrig lagt ner några direkta pengar på dom, har bara handlat billiga på Ikea. Men Nublu har nyligen köpt snygga mattor, kolla hos henne.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.