Inlägg från: Gullfina |Visa alla inlägg
  • Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

numberone skrev 2008-06-08 19:41:18 följande:
    *dregglar* BILDER!! iiiiiihhh va roligt att få kika på....
    Nämen lilla gumman! Har du inte klämt ut Nisse än? Va?
  • Gullfina
    numberone skrev 2008-06-08 20:31:48 följande:
    Ne ... men som jag har försökt   Har varit på utflykt idag i Båstad och Torekov (skåne) och bara myst... hittade en super mysig butik å shoppade lite så det kommer bilder på det senare i bloggen!!
    Ja, det är bra. Ut och guppa lite så det pluppar nån gång.
  • Gullfina
    Kaktus76 skrev 2008-06-11 12:43:56 följande:
    Nu har hon kommit,våran ÄLSKADE ALMA10/6 såg hon dagens ljus kl: 02.50  3.900 g och 52 cm lång
    Grattis och bamsekram!
  • Gullfina

Hej alla goa tanter.

Hoppas att det är bra med er. Stor kram från MIG!

Ja, jag hinner ju sällan något här inne. Men jag kollar till er ibland, så jag ser att ni sköter er.

• Gullfina
    Tårtsmulan77 skrev 2008-06-14 18:26:18 följande:
    numberone: Jag håller fingrar och tår och hoppas att den lilla krabaten bestämmer sig för att titta ut snart tjenixen: Vad fina saker mammaninna: Välkommen hit Gullfina: Vad bra att du ser till att vi sköter oss som vi ska Ajajaj!!! Sträckte ryggen något så fruktansvärt igårkväll ute vid stugan. Skulle till och vattna grönsakerna och skulle lyfta ner en STOR dunk med vatten från skottkärran och aj vad det högg till i ryggen. Nu gör det ont när jag går, ligger, sitter ja hela tiden, minsta lilla för hastiga rörelse och det skär som knivar i ryggen
    Ta hand om dig gumman!
  • Gullfina
    Hjorthan skrev 2008-06-14 19:44:13 följande:
    Hej gumman! Skönt att höra ifrån dig. Och vi försöker sköta oss så gott det bara går. Stor kram till dig från mig.
    Kyss
  • Gullfina
    LAV0LINA skrev 2008-06-23 09:17:11 följande:
    Hej hej! Har kikat i denna tråd ett bra tag men inte skrivit nått. Är så sugen att också inreda mitt hem i vitt, romantiskt och lantligt *drömmer mig bort*.Men än så länge bor vi i hyresrätt och möjligheterna är således något mer begränsade än om man hade hus. Men det kommer ett hus också såsmåningom. Hur som helst, min sambo är sugen att byta soffa. Han är min raka motsats och gillar modernt, raka linjer och gärna svart och vitt... Hur ska vi komma överens???I och för sig brukar jag alltid få som jag vill i slutändan, men det här med soffan tror jag att jag måste vika mig för. Han borde ju få nått som är "hans" liksom... Han är väldigt sugen på denna www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Soffor/Tireno... och jag skulle hellre vilja ha en i ett ljust tyg i den här stilen typ... www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80103141Ni som har så fint hemma, vad har ni för typ av soffor??
    Jo men du...det går väldans bra att kombinera stilen med soffan. Glad
    Shabby-stilen är ju lite blandad. Jag tycker t.o.m att det kan vara snyggt att bryta med något udda i. Lägg en vit filt över armstöden, eller en vit fäll i soffan med mysiga vita lantliga kuddar.
    Toppen ,vet du!Skrattande
  • Gullfina
    Kaktus76 skrev 2008-06-23 12:03:27 följande:
    Halloj brudar!!!Har saknat er och era inlägg. Av förklariga skäl så har jag inte haft tid att vara inne här så mycket som jag har velat. Mest bara sporadiska besök.Vad har jag missat? Kan någon uppdatera mig?Här är det tråkväder idag,regn och blåsigt. Så nu har jag passat på och gjort ett nytt inlägg i bloggen. Inget inredningsinspirerat,men absolut värt att gå in och kolla på (tycker jag iaf) www.nutresnartfyra.blogspot.com
    Nää, så söt! Föerstår att du är lycklig!Kyss
  • Gullfina
    Hjorthan skrev 2008-06-27 22:57:00 följande:
    Snor till mig av kramarna, och skickar ut en massa själv!Sängen kallar, det gäller att vara pigg i morgon på vår loppisshoppingdag!
    Sov gott gummeligumman!
  • Gullfina
    LAV0LINA skrev 2008-06-27 15:12:52 följande:
    *suck* jäkla FL, nu försvann hela mitt inlägg som jag nyss skrev Nåja, bara börja på ett nytt Tjenixen:Vilken söt liten soffa!!!! Helt underbar!Idag har vi köpt nya soffor. Efter att igårkväll nästan bara velat kasta ut varandra pga av att vi inte kunde komma överens tog vi oss idag iväg till några möbelaffärer och provsatt och fastnade båda för dessa istället:www.em.com/index2005.asp⊂=ka...Så nu står den förpackad i vardagsrummet och min sambo är och kör den gamla soffan till Röda Korset! (såhär såg den ut: i263.photobucket.com/albums/ii144/LAV0LINA/DS...)Vi hade kunnat sälja den, men vi har ingenstans att förvara den tills vi fått den såld, dessutom tänkte vi inte ta så mkt betalt för den heller... Bättre att den går till välgörenhet då
    Vilken snygg soffa!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.