Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Stackars lille Gustav!   Skönt att höra att han är piggare nu. De där förrädiska nötterna är inte att leka med. Bra att ni fick sova över på sjukhus så att de hade riktig koll på honom. Du får lägga dig i tid i kväll och försöka ta igen lite sömn. Kram till dig, och till Gustav.
  Skönt att höra att han är piggare nu. De där förrädiska nötterna är inte att leka med. Bra att ni fick sova över på sjukhus så att de hade riktig koll på honom. Du får lägga dig i tid i kväll och försöka ta igen lite sömn. Kram till dig, och till Gustav.

Nilla - nej, det där med att festa och vara uppe länge utan att må dåligt dagen efter, den tiden är över!   Får jag inte sova mina 8 timmar är jag halvdöd dagen efter, och har jag då druckit vin dessutom blir det genast lite värre.
  Får jag inte sova mina 8 timmar är jag halvdöd dagen efter, och har jag då druckit vin dessutom blir det genast lite värre.   Men jag hoppas du hade en rolig kväll!
  Men jag hoppas du hade en rolig kväll!

Musli - de där muffinsen lät helsmarriga! 
Härligt att höra att Hanna haft en underbar dag! Härliga presenter och massa lek, kan det bli bättre.   

Nu får du ta och koppla av, ta hand om dig själv lite grann. *kram*

Tack för asgarvet! Maken tittade förvånat upp från hans liggande ställning i soffan, och undrade vad hans pms-stinna fru hade så roligt åt.  
Stackars lille B, inget skoj med feber.  

Skönt för Balder att han är feberfri!
Själv är jag hemma från jobb idag. Har en gräslig huvudvärk som äntligen börjar ge med sig med hjälp av Ipren. Ont i leder och i magen. Har varit illamående sen i går kväll. Vet inte om det är influensa på gång, eller det bara är en extra jäklig mensperiod som väntar.   Valde i alla fall att stanna hemma idag.
  Valde i alla fall att stanna hemma idag. 
Solen skiner från en klarblå himmel, och värmen är på väg tillbaka, så jag ska kanske ta och lägga mig i en solstol och få lite sol i ansiktet. Lär väl inte orka göra så mycket annat idag. Vad ska ni andra göra idag?

Zandrisen - du har nog rätt, jag fick nog en släng av Heddas bakfylla.   Efter en dags knaprande av värktabletter så börjar värken äntligen ge sig. Men min huvudvärk känns rätt så obetydlig när jag jämför med dina problem. Sänder massa varma kramar till dig!
  Efter en dags knaprande av värktabletter så börjar värken äntligen ge sig. Men min huvudvärk känns rätt så obetydlig när jag jämför med dina problem. Sänder massa varma kramar till dig! 

Din hjärna är det inga fel på tycker jag det låter som.
  Din hjärna är det inga fel på tycker jag det låter som.   

God morgon i tråden! 
Hoppas allt är väl med alla. Här strålar solen från en klarblå himmel, hoppas det håller i sig hela dagen. Skulle vilja spendera all tid här hemma när det är sånt här härligt väder, men man måste ju jobba. Dessutom jobbar jag heldag idag, är inte hemma förrän vid 17.30-tiden idag.   Men det får gå det med.
  Men det får gå det med.
Det är bara en månad till midsommar, har ni tänkt på det? Och det betyder att jag "bara" har två månader kvar till semestern. Härligt! 
Vad har ni för semesterplaner i år? Vi har pratat om att åka till Kolmården. Sen blir det dagsutflykter till Danmark, och runt om i Skåne. Vi har en hel del att göra vid huset också, målning m m, så det blir nog rätt mycket tid hemma också. 
Nej, nu måste jag sticka, jobbet väntar! Ha en härlig dag allihop! 

Nublu-gumman! 
Här hålls det tummar och tår, det vet du! Du kommer att glida in, klara av alla frågor galant och sen är jobbet ditt!