• Eddan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

musli: men fy 17 vad trist. Vad är det för surjamtar du har omkring dig FlörtFörvånad! Kan de inte låta bli att tjafsa så att din dotter kan få ett härligt kalas. Bra att du inte krusar dem utan kör ditt eget race.
    Jag hoppas att du får jobbet. Såg att det fanns en tjänst ledig på HC i S-vik. Är det den du har sökt? När jag jobbade inom landstinget var jag dit ngn gång på läkarsekreterarmöte. Det är ju en ny, stor och fin central. Håller tummarna för dig!

• Eddan

Evigheter sedan jag visade något livstecken känner jag men idag måste jag bara titta in och visa vart vi i familjen åker i juni:
    http://www.pierreetvacances.com/scripts/fiche_produit.php?id_ofr=232&id_sai_passe=2#
    Visst ser det härligt ut. Vi ska bila ner (bl a genom Danmark). Hoppas bara jag hinner vinna på Triss innan vi åker så jag kan shoppa massor både i Frankrike och i Danmark Penga mun
    Jag längtar jättemycket efter sol och värme nu efter den här lååååånga vintern.

Krya på er ni som är sjuka.

Lycka till med husförsäljningen nublu. Jag förstår att det är blandade känslor inför detta.

Har inte läst tillbaka i tråden så något mer kan jag tyvärr inte kommentera. Jo jag ser ju att Hjorthan ska på semester - härligt - det är du verkligen värd. Värme och "vattengympa" gör nog susen för dig (för att inte snacka om en liten parasolldrink ) Simma lugnt!

• Eddan

Hjorthan: vi kollade också in Lalandia och tänkte först åka dit. Faktum är att det vi bokade i Frankrike inte var speciellt mkt dyrare (om man bortser att resan är längre och bensinen kommer att kosta mera). Jag längtar jättemycket efter att få åka iväg och barnen stod bara och studsade och skrek när vi visade dem bilderna på poolerna .

• Eddan

Hjorthan: jag hoppas verkligen att ni får den semester ni så väl behöver. Alla behöver ju lite miljöombyte då och då. Hoppas ni får mkt sol och värme.

• Eddan

Lillsyrran: vi ska till en ställe som ligger i närheten av byn Le Touquet, utefter kanalkusten. Eftersom vi bor så långt norrut i Sverige och ska bila ner valde vi ett ställe som inte låg så långt ner i Frankrike. Vi bokade genom Sembo men man kan boka direkt genom Pierre&Vacances också. P&V är en kedja som finns i Spanien, Frankrike, Italien och Marocko och hyr ut lägenheter och hus. Vi bodde i en av deras lägenheter i Cannes för några år sedan och det var jättebra.
    Tårtsmulan 77: du passar väl på att åka hit när vi är borta va?! . Skämt åsido  - välkommen hit igen. Hoppas ni får bra väder (för då får ju jag också det )

Trevlig Valborg till er allihopa. För en gångs skull verkar det faktiskt bli soligt och fint här på Valborg. Här brukar det oftast vara snöstorm el liknande den här dagen.

• Eddan

Zandrisen: satt också och hörde på det bröllopet på radio. Verkar vara ett jättemysigt par, kul att det är dina kompisar. Hoppas ni också får en fin bröllopsdag - nästa år kan ni fira tillsammans med kompisarna !

• Eddan

Hej allihopa. Gör ett litet inhopp här för att värma mig mellan snöbyarna!! Igår gick jag i shorts och linne och nu på kvällen stormar det och snöar. Härliga Härjedalen my ass
    Härlig semester du verkar ha haft Hjorthan. Räknar dagarna tills vi också får sticka iväg till sol (förhoppningsvis) och bad!
    musli: hoppas Hanna hade en bra födelsedag. Det såg ju onekligen ut så på bilden. Än har jag lyckats stå emot studsmatta - får väl se hur länge det går. Våra flickor har en uppblåsbar hoppborg men den håller de på att växa ur så tjatet lär väl bli intensivt i sommar. Förresten musli så har jag fått ihop en kartong med kläder till dig. Det är mest små storlekar men jag håller som bäst på att tvätta upp barnens vintergarderob och ska se om jag kan sålla ut något urvuxet ur den. Ska också kolla upp hur jag ska få iväg kläderna till dig. Tänke se om jag kunde skicka den med någon som åker förbi Svenstavik (för dit är du väl lite då och då). Vi passerar inte förrän den 4/6 nästa gång.

• Eddan

Ankmor: tack för pläden, den behövdes. Idag är det som tur är sol och snön försvann lika fort som den kom men det blåser riktigt isande vindar så jag tar alla värmekällor jag kan få!
    Musli: jag trodde bara det var ett "tomt hot" och att du inte skulle idas åka ända hit . Då ska jag spara paketet här så har du en ursäkt att komma till Funäs. Du är -ligt välkommen! Annars kanske vi t om träffas utefter Umeåvägen . Vi åker dit den 4/6. Min man ska till ortoped där så vi åker på onsdag och hem på torsdag (fast ni kanske bara åker upp över dagen - ni har ju lite närmare än oss).

• Eddan

musli: vi åker väl härifrån på morgonen den 4:e, tänkte ta det rätt lugnt uppöver landet. Vi har aldrig varit till Umeå förut. Vi har bokat en natt på patienthotellet så jag hoppas att maken blir färdig hos sin doktor i skaplig tid den 5:e så det inte blir alltför sent innan vi är hemma igen på kvällen (natten?). Bra att du inte tycker det är för långt hit (det blir ju en liten uppvärmning innan Umeå ifall du åker hit först ). Vi kommer ju att åka flera hundra mil på semestern i mitten av juni så Umeå blir en uppvärmning för oss .
    Mettan69: inte behöver man ha egen blogg för att ha bloggkoll.com. Jag har ingen egen blogg än men har registrerat mig på bloggkoll och tycker att det är superbra.

• Eddan

Musli: aha, tack för shoppingtipsen (maken blir inte lika tacksam antar jag )
    Mettan69: ja, det är ju bekvämt att ha allt samlat på ett ställe förstås. Det som är bra med bloggkoll tycker jag är att man kan välja lite vad man ska läsa eftersom det är en liten bild bredvid varje länk. Om den ser intressant ut klickar jag på länken - annars låter jag blir (om jag inte har gott om tid förstås). Har hittat massor med nya roliga bloggar både från Sverige och utlandet sedan jag gick med i bloggkoll. Det finns en outtömlig källa med intredningsbloggar som passar vår inredningsstil!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.