Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hjorthan: Håller med dig. Jag handlar inte en sak för att den är fin utan för att den är fin på ett speciellt ställe hemma. Visst blir man glad när man träffar rätt hemma och visst vill man handla mycket samtidigt vill jag inte köpa en sak för sakens skull. Vill lägga pengar på annat också.

Är så nöjd när jag kan gå in i ett rum och känna att här är jag klar och nöjd. Så blev det i vårat sovrum när garderoberna kom hem. Bara byta färgen på påslakan och gardiner efter årstiderna. 

• Mettan69

Häxan hedda: Såg att du fått svar ang dokumentet. Måste bara skryta om att jag har bara tre mil till den affären och den är UNDERBAR. De håller på att bygga ut lite nu också så jag längtar till se blir färdiga. Lägga en årslön där är inga problem. Tråkigt att höra om din far. Slänger så många stöttande kramar jag orkar åt ditt håll.

Zandrisen. Visst är barn underbara. Flört

Musli: Starkt av dig att ta dig an din svåger. Hjärta av guld är vad du har. Söta tofflor.

Libro: skönt att det fungerar med sträng diet. Även om det inte är kul så är det ju skönt att slippa smärtorna.

Hjorthan: Gjorde pajen i helgen och den fick även godkänt av barnen.  Skrattande Mumma.

Jag har fått ett gammalt ok med kedjorna kvar. Är ca en meter bred och kädjorna hänger ca en halv meter ner. Underbart fin men vad kan jag ha den till. Någon som har förslag? Lovar att sätta in en bild när jag får tid. Förvånad

• Mettan69

musli: NEEEEJJ. Gud vad tråkigt att de planerar att stänga dagiset. Blä för dåliga och kortstiktiga planeringar. Varför kan man alltid skicka runt barn hur som helst????

Hjorthan: Hur går det nu när du jobbar igen? Du tar väl hand om dig? *hötter med fingret igen*. Flört

Håller med hjorthan. Så mycket positivt att läsa. Håller tummar och tår för att allt skall gå vägen för er. Det förtjänar ni.

I går så var vi och köpte den sista huntoniten till vardagsrummet. I lördags när vi satte upp det så fattades det två paket fastän vi tagit till i överkant. Då visade det sig att de räknar med de fasade kanterna också när de räknar ut ytan. Skrikandes Men det var som maken sa till dem när vi var där och köpte mer att om jag lämnar ett mått på vårat tak till dem så vill jag ju givetvis att det skall täcka hela taket och räkna med det måttet. De höll med och för att vi fick åka extra så fick vi bara betala för ett paket. 

Känner att det börjar hända saker hemma nu. I helgen så lagade vi altanen, fyllde igen hål med betong. Så nu till helgen så kan gubben börja med altanräcket. Jag är full av energi medans maken känner hur tyngre och tyngre han blir om axlarna. Där har vi skillnaden mellan han och mig. Han ser hur mycket vi har att göra framöver (vilket är rätt) men jag ser det som att vi kortar ju av listan ju mer vi gör. Räcka ut tungan 

• Mettan69

Zandrisen: Hoppas Mick är piggare i dag.

Musli: Man slutar aldrig bli förvånad över vuxna människor. Kan de inte tänka på barnen och bita ihop några timmar. Behöver ju inte sitta i knät på den personen de inte tycker om. Jiissses.Fundersam

Hjorthan. Fortsätt jobba på gubben. Till slut kan han nog inte motstå dig och neka dig en liten hjortan till. Flört

Umbro: Skåpet är ju helt underbart. Du måste bara visa oss det när det är vitt. Kuddarna är också fina och man kan verkligen inte få för många av dem. Eller frågar du min man så behöver man bara kuddar i sängen, alla andra är i vägen. Men han frågar vi inte. Skrattande

• Mettan69

Hedda: Stort grattis i efterskott. Hoppas solen lyste hos dig i går också.

Hjorthan: Aja baja för att slita så. Skönt ändå att "låsningen" släppte.

Libero: Hoppas du är piggare i dag och slipper kräkas mera.

tårtsmulan: Tråkigt att höra om din far. Hoppas även där att han är piggare i dag.

Skickar stora kramar till höger och vänster om mig.

Helgen har varit skön. Städat rent husvagnen så den kör vi ner på onsdag. Sen så har jag klippt gräset och sopat altanen. Tvättat 8 maskiner tvätt Förvånad och gud så skönt det är att krypa ner i sängen i nytvättade lakan som fått hänga på tork ute. Skrattande Och så har jag bara njutit av livet i största allmänhet. Ljuvligt att sitta på trappen i solen med en kopp te.

• Mettan69
    Puh76 skrev 2008-04-21 08:22:02 följande:
    Mettan: Låter som en härlig helg.
    Det har det varit också. Tänk vad lite sol kan åstakommaSkrattande
  • Mettan69
    Puh76 skrev 2008-04-21 08:26:31 följande:
    Jo man blir lite piggare. Själv planterade jag lite blommor på balkongen. Sånu är det vår..hihi!! Sen var vi i parken med vovven. Det var jättehärligt!
    Låter mysigt. Jag har påskliljor och pärlhyasint i mina krukor än för de blommar för fullt och är jättefina så jag har inte hjärta att ta bort dem och plantera penseer istället.  Får ha kvar dem ett tag till och sen gå direkt på sommarblommorna. Flört

Det är så roligt att se alla planteringar runt om nu. Alla putsar och fejar.
  • Mettan69
    Allimac 2004 skrev 2008-04-21 08:29:59 följande:
    Hihi...klippa gräset och plantera blommor Här ligger snön djup fortfarande, så det är bara innepyssel man kan ängna sig åt.Längtar också efter våren!
    Huga. Nu är man glad att man inte bor så långt upp i sverige. Fast å andra sidan så åkte min son pulka bara två ggr denna vinter. Ledsen Men jag föredrar nog solen nu. Här är klarblå himmel just nu och frosten sen i natt är borta. Cool
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.