Inlägg från: Häxan Hedda |Visa alla inlägg
  • Häxan Hedda

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

musli skrev 2008-04-10 21:22:48 följande:
    Hej gumsan!Här är det ganska mycket bättre faktiskt! Liiite öm naturligtvis i mina 4 hål, men jag provåt chips igår och inte en enda känning i magen så jag är såååå glad! Men äpplena (de gröööna goooda) ger jag mig inte på än på ett tag!!! Ska iaf göra äppelpaj imorgon med dottern och på lördag bjuder vi hit farmor och hennes gubbe på middag och efterrätt.Svågern ligger kvar på sjukhuset, nu på psyk med djuuup depression... Tänker inte gå in på vad som hänt någe mera, men jag har talat med maken och OM svågern lovar att skärpa till sig och ta tag i sitt liv efter det här så är han välkommen att bo här tills han är på benen igen. Vi lämnar ingen hängade, vare sig släkt eller vänner. Fast då ska han ju ha klart för sig att det inte är något vilohem det här! Älskar er alla för att ni bryr er om mig!!! *kramar utdelas till alla i tråden*
    Hejsan hjärtat,skönt att det går åt rätt håll. Du får ursäkta men jag kan inte låta bli att fnissa när jag läste om dina "hål",läser man fort blir det lätt fel Sorry,den tiden på dygnet...
    Låter underbart gott med äppelpaj *dräggel* Själv har jag bara morotskaka i huvudet,ska försöka baka det till nästa helg då det blir kalas och så ska jag prova ett chockladbollsrecept som är ngt i hästväg då man ska ha 500 g (!!!) smör YUMMY
    Att din svåger ligger på sjukhus har jag helt missat,gud så sorgligt,men självklart bra att han får hjälp. Hade min pappa inlagd nere i Simrishamn förförra sommaren och det är verkligen inte lätt...

Mettan,tråkigt med husvagnspartnerskapet,men å andra sidan så slipper du kompromissa då hela härligheten blir DIN nu  *my precioussssssssss*

Ha det så gott brudar,själv ska jag jobba i helgen så jag sladdar in nogon gång på lördagkväll efter kl 8.
    Tjingeling...
  • Häxan Hedda

Hejsan pärlorna

Nu har jag jobbat och varit hemma sedan igårkväll. Tog det lugnt och tittade på körslaget m familjen.

Hjorthan,det låter verkligen inte som någon bra start för att gå tillbaka jobbet Hoppas att du säger stopp om du känner att det inte funkar längre. *kram*

Umbro,vilket skåp! Det var verkligen heeeelt underbart!! Jag vill ha en likanande skänk med såna rundade kanter men de är så höga att vi då måste höja tv´n. Och deet är inte något som man säger till någon som inte vill ha en skänk alls Okej om man kan fixa det själv,typ "snääälla kan du vara jättesnäll och hämta så fixar jag resten" och inte " jamen då hämtar vi det där och så målar jag och oj då hoppsan vi  måste visst ta ner tv´n från väggen och flytta upp fästet 5 cm " *blinkar oskyldigt*

Hoppas att ni alla får en underbar dag, själv så ska jag försöka måla klart allt jag grundmålat .

*lägger en  halsduk av ihopvirkade kryapådigvarräddomdigkramar till hjorthans onda nacke*

*Till er andra lägger jag en kramhög i en fin gammal tvättkorg,varsågoda*

• Häxan Hedda
    Nämen rackarns vad trevligt
    Haha,här försöker man hålla igen och så smiter tydligen min bullälskande lekamen iväg på kafferep hos Zandrisen om nätterna,ja jag säger då det

Nu måste jag ynka mig lite,tycker så synd om min pappa,han har cancer i levern sedan ett par år och går på medicin,det var sagt att det skulle ta fem år att bli av med men efter två år så syntes ingen förändring
     Nu ska han undersökas igen men han är så rädd för undersökningen att han inte klarar av att genomföra den,fick just veta att han avbokat för tredje gången!
    Vill så gärna hjälpa men vet inte vad jag ska göra,försöker peppa utan att vara respektlös för hans rädsla. Han bor nere i Skåne så det är ju en bit bort,vill så gärna vara nära...

*lägger mig helt sonika i tvättkorgen med kramar*
  • Häxan Hedda

Möjligen ingen som vet ett recept på chokladfyllning till bullar??

• Häxan Hedda

Jo,det är nog som ni säger men det känns så jävla hopplöst rent ut sagt
    Fast vem är jag och klaga,jag är ju trots allt bara den som står brevid,han är huvudpersonen. Han har dessutom förlorat sina två bästa vänner i just cancer inom loppet av två år så jag förstår ju att det känns jobbigt för honom.

Umbro,det var inte lite du har att måla Själv har jag grundat en skänk, vårat soffbord ett drängskåp,en paradhandukshylla ett tvåvåningskakfat,ett typ tavelställ samt att jag ska spackla och måla ett fönster.Just det en lampa ska jag måla också.Och planen är att det ska vara klart till söndag då vi ska ha kalas

Visst är det roligt att få karl´n med sig utan att han fattat hur det gick till

• Häxan Hedda
    musli skrev 2008-04-13 20:35:09 följande:
    Häxan min... Lilla Heddan... Ibland önskar jag att jag vore klokast i världen och hade världens bästa råd till alla som behöver... men jag kan bara stötta dig och finnas här närhelst du behöver en vän i nöden och sända varma, kramiga tankar åt ditt håll...*kryper ner i tvättkorgen hos häxan*
    Hjärtat mitt,nu lipar jag...

Tack för sällskapet i tvättkorgen
  • Häxan Hedda

Ja det är så hemskt att det finns inte ord för det. Hoppades verkligen att det skulle sluta bra...Herregud vilket helvete för familjen...
    Det får en verkligen att krama om barnen extra hårt.

• Häxan Hedda

Nu får ni ursäkta men nu är jag så jävla ARG!! Försöker febrilt att anmäla mig till Högskolan inför hösten men sidan är så belastad så det går åt skogen heeeela tiiiden SkrikandesSkrikandesSkrikandes 
    När man väl har lyckats kryssa sig fram till sista steget så kommer det upp att datorn inte hittar sidan ELLER så har det gått så lång tid att man blivit utloggad pga inaktivitet!!!
    Jag har försökt detta heeela dagen och det jävlas hela tiden!!!
    Imorgon är sista dagen,fan jag skickar datorn genom fönstret snart!!

*kastar tyvärr inte annat än svordomar omkring mig*

• Häxan Hedda

God morgon mina sköna bönor

NU har jag lyckats anmäla mig *phu* och det var otroligt vad snabbt det gick den här tiden på dygnet Tack musli för ditt råd men faktum var att jag var så arg och trött att jag helt sonika gick och la mig,ställde klockan på 5.10 och nu så gick det galant

Jag har sökt in till förskollärarutbildningen samt fritidspedagogsutbildningen. Det är lite lattjo med den där förskollärarutbildningen för man kan jobba både i F-klass,förskola samt lärare i åk 123 om jag hajat saken rätt. 

Hjorthan, jag håller som vanligt med resten av ligan,GÖR NÅGOT Plugga vidare, det är sjukt roligt och man får verkligen ett annat perspektiv å saker och ting. Och du...en bebis vore väl såå himla mysigt Synd att man inte kan bestämma såna saker själv Är själv helt sjukt bebissugen och då är Balder ändå under 4 år Ett litet tag till i alla fall,han fyller i augusti (stavas det så?Det ser ju helt tokigt ut )

Tårtsmulan,gud så skönt att det går åt rätt håll med din pappa.

Tusen tack för alla uppmuntrande kommentarer, det känns verkligen otroligt att komma in här och bli så otroligt varm och glad över det stöd ni ger

Mettan din lyllos,kunna åka till ett drömställe bara sådär när andan faller på,inte illa.Jag tror jag ska maila henne och fråga om hon har dokumentet hemma.
    Tack för hjälpen ang min förfrågan, det var någon mer som svarade men jag kommer inte på vem HemlisTack i alla fall

Ha en bra dag idag,får se om jag blir hemma med Balder idag,han ha varit rätt snorig under natten.
    Tjingeling...

• Häxan Hedda

Heja Musli!!!! *hjular graciöst med lilla kjolen och pompomsen i högsta hugg*

Det vore ju alldeles perfekt om du kunde få börja jobba där,om du har legat så bra till innan så är ju saken klar *passar telefonen tills huvudet klarnat ,ifall de får för sig att ringa tidigare*

Coolt du kanske får två erbjudanden på en gång   

Ankmor ,vad snällt av dig att hålla tummarna,jag är riktigt nervös ska du veta Fundersam

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.