Inlägg från: zandrisen |Visa alla inlägg
  • zandrisen

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Nu har vi tapeter överallt, golv nästan överallt och pärlspont är på plats där vi ska ha det!

Nya bilder inlagda i bloggen igårkväll.

Ankmor, åh så stilig

Nublu, aj då, sån stress är aldrig bra! Jag är också en riktig ragata när jag är stressad, det enda jag kan säga är att man verkligen mår ruskigt dåligt när det blir så, jag får dessutom apdåligt samvete när jag är taskig pga stress Generad Trist med hotellet... Hoppas det löser sig!

• zandrisen

Jaha, nu har Molly rivit sönder sin nya tapet En stor bit är bortriven, och hon kunde inte svara på varför. ÅH va kul det är med barn ibland Skrikandes 

Mettan, neeee va trist med husvagnshistorien

Hjorthan, bra idé att rensa och sälja! Jag har sålt MASSOR på tradera, många välkomna slantar Bra att din maken kan ryta ifrån så att du tar det lugnt ;_) Vet hur det är, min man tar mig i hampan imellanåt och tvingar mig att pausa, och det är TUR för mig det!

Nu ska jag slöglo på "so you think you can dance"!
    Kramar till alla!

• zandrisen

*steppar in och stämmer in i Hjortans trallande, bara för att snubbla och landa i en svärande hög på golvet*

har inte sovit nå vidare inatt då Mick är supersnorig och trots allehanda knep å knåp och näsdroppar inte velat sova inatt. Sen när han äntligen fick ro, så var jag så speedad så att jag fick lov och ligga och andas länge innan jag däckade. Och så upp vid tio i sex, håhåjaja...Fundersam TUR att det är helg snart! Fast det blir en hektisk sådan, makens moster fyller femtio, och vi ska ha andra mostern och he nnes ungar som nattgäster så maken låg och la klart vardagsrumsgolvet tills halvelva igårkväll så att vi kan flytta ut sofforna från gästrummet så att dom kan sova där. Och idag när jag kommer hem måste jag alltså städa Är det bara jag som drömmer om städhjälp förresten? Speciellt nu när jag känner att det är SÅ mycket viktigare att mysa med ungarna än att städa när jag väl är hemma från jobbet...

Musli, fnissade också åt dina hål innan jag förstod vad du menade SKÖNT att du mår bättre, men kämpigt med svågern... Stor kram!

• zandrisen

Kikar in en snabbis!
    Har fullt ös på jobbet, hinner inte tänka. Både bra och dåligt med tempot, bra för att jag inte hinner längta efter ungarna så mycket och dåligt för att jag egentligen behöver vila upp mig för en ansträngande helg som jag har framför mig

Musli, underbara tofflor! Önskar jag vore så händig, men tyvärr sträcker sig mina
    kunskaper inom syslöjd till att hantera en symaskin

Libro, skönt att du mår bättre nu Hoppas du och stina fått en mysig dag!

Therre, men va spännande! Håller tummarna!

Hjorthan, jätteduktigt med minus 9 kilo! Jag har fått bort allt av min bebisvikt, förutom 3 envisa kilon som jag nog behåller så länge

• zandrisen

Hej tjejer!

Ni kommer inte att tro mig, men inatt drömde jag om er allihop Vi satt och fikade i mitt färdiga kök och pratade om hur lång tid det tagit, hahahaha... Nej, vi är inte klara ännu, och i helgen har vi haft fullt upp med firande av 50-åring (makens moster) så det har inte blitt mycke gjort på den fronten.

Nu ska jag kolla körslaget från igår, spelade in den då maekn i vanlig ordning dissar allt som är lite för svenssonaktigt Fundersam Han är en riktig snobb när det gäller tv!

Kraaamar till alla!

• zandrisen

Läste just om Engla, har inte sett nyheter eller läst tidning förän nu. Såååååå hemskt, finner inte ord. Andreas farssläkt kommer från hedemora, och vet vem han är. När dom hörde att han var misstänkt så var de också säkra på att det var just han, magkänsla. Blir så arg när jag tänker på att Polisen visste vem han var redan under Pernillautredningen, men inte tog det på allvar!

Tårtis, vi finns här för dig *kramar*

Hedda, usch och fy vad jobbigt du har det nu. Skickar ett gäng med stärkande kramar med blixtbud!

Hjorthan, å vad jag känner igen din ambivalens gällande jobbet! Grät mycket när kroppen strejkade som värst och var ledsen över att jag kanske inte skulle fixa jobbet - men nu sitter jag ju här igen! Med rätt sjukgymnastik, mediciner och tid, tid och åter tid så blir de flesta med diskbråck betydligt bättre! Hoppas att så är fallet för dig med, håll ut! Kraaaaam!

• zandrisen

Kikar in som hastigast såhär på aftonen, har suttit i tråååååååkigt och lång konferans hela dagen... Är helt slut i skallen, och ska avsluta dagen med lite nya desperate hosewives-avsnitt på famman om en stund

Håller tummar och tår både för Hedda och för Musli! Klart ni fixar det här tjejer, det är jag övertygad om!!!

*kramar alla i tur och ordning och skyndar sig till soffan*

• zandrisen
    Musli, sånt där gör mig rosenrasande! Spara in på barn och gamla, NEEEEEJ, det gör man bara inte! Hos oss har de precis lagt ner låg och mellanstadieskolan som låg på gångavstånd från oss, hann bara flytta till nya huset så kom stängningsbeslutet, och då hade vi delvis valt detta område för den skolans goda rykte! Nu blir det troligtvis friskola ist, så går det när kommunen försöker "spara", dom biter sig själva i baken! *morrar och är arg* Hoppas verkligen att man lyssnar på er!!!!

Hedda, tack för din fina tanke, tyvärr har inte dagen startat så bra....

Mick har troligtvis åkt på öroninflammation, har varit snorig länge, men inatt fick han hög feber och bara gråter och gråter och tar sig åt örat hela tiden. Har ringt VC, men som vanligt så är det hundra års väntetid innan man ens får tala med en person ("vi kommer att ringa upp dig NIO NOLL NOLL" Skrikandes) och sen är det väl säkert halvt fullbokat gällande läkartider iaf. Suck och stön. Min stackars lille grabb
  • zandrisen
    Mettan69 skrev 2008-04-16 08:27:53 följande:
    zandrisen: Stackars pojk. Hoppas verkligen att ni får en tid nu på fm.
    Hoppas verkligen jag med. Annars får maken ta honom till barnakuten, nåt vi helst inte vill då det vimlar av onda bakterier där. Crappy jävla sjukvård. Gråter
  • zandrisen
    Häxan Hedda skrev 2008-04-16 08:34:26 följande:
    Stackars Mick Ett bra tips just när barnen är förkylda är att låta de duscha i minst 15 minuter innan de ska sova,vattenångan löser upp snoret och de sover mycket bättre plus att det förebygger öroninflammation då trycket försvinner av det upplösta snoret. Låter lite förvirrat då jag ska försöka förklara ,hoppas att ni förstår ändå Hoppas att ni får komma till doktorn i alla fall.
    Tack för tipset, har kört på när ungarna är snoriga sen Molly var liten, svärmor tipsade. Mick älskar att duscha, han sitter i sin Bumbo och njuter
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.