• umbro

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Åh hjälp alltstå suck är man knäppare än knäppast hihih nu frågar jag nog en dum fråga men hm jag håller alltså på att måla en bokhylla i vitt då, men vet inte vad som blir snyggast liksom med pensel eller roller är jag för petig när jag står och bollar med en sån fråga till mig själv blir så trött på mig själv när jag velar.

• umbro

Hjortan: Åh tusen tack, skönt att jag inte behöver känna mig knäpp hihih, det är inte lätt i bland alltså,

-först så väljer man färg

-jaha när man då valt färg då blir det till att välja av alla kulörer i den färgen

-jaha sen så ska man välja blank, halv matt m.m suck suck

-sen så målar man med penseln eller rollern jaha då har man valt tex roller

-då kommer man på nämen jag kanske ska måla med penseln i stället

-Så frågar man stackars karln vilket tycker du är snyggast då???
    -Näe, jag vet inte svara mannen
    -Vaddå då? frågar man då , nåt måste du tycka? hihihihih

Jag gillar oxå penseldragen bättre faktiskt, jag spanade in min byrå som jag målade förut med pensel och jämförde lite. Tusen tack för tipset nu ska jag genast gå och måla. Ha det så bra

• umbro

Hexan Hedda: Tusen tack, fniss hihih känner igen det du skriver hihihi. Min man är inte så pigg på att göra den till ett tv skåp, han gillar inte alls mina loppis fynd hihiihih. Jag hoppas att det koommer funka att göra den till ett tv skåp, nyss så sa min man hihihih Tror nog att det blir för varmt för tv om vi nu skulle köpa en platt tv att ha där i. ....

Åh du håller oxå på att måla,nu blev jag ju nyfiken på vad det är du målar? själv har jag 4 pinnstolar , en kökssoffa , en bokhylla, en byrå, 2 andra stolar, 2 trä sängar, två bänkar, och ett bord, två små stolar, en spegel, ett runt stort bord, och lite hyller att måla. Vet inte när jag kommer bli klar med allt känns som en evighet tills allt ska bli klart. hihih

• umbro

Häxan Hedda: Läste precis att din far är sjuk i cancer. Förstår att du vill finnas där, inte så lätt med avståndet heller. Förstår att det känns jobbigt. Sänder en KRAM!

Hjortan: Visst är det fruktansvärt, jag stod och målade när min man hörde det på nyheterna. Finner inga ord, det är såå fruktansvärt. Hur kan en människa komma på tanken att göra något så fruktansvärt. Stackars Engla och hela hennes familj och anhöriga.

• umbro

Tänkte fråga om lite råd ang målning. Jag håller på att måla om en trä säng med Beckers vit halv blank 40, nu när jag står och målar så undrar jag lite om trä ytan det här med att kunna torka av sängen och märken som kan bli sen de kör med bilar på sängen m.m Vad har ni liksom Halv blank 40 eller vad har ni ?

Jag har en blank 70 fast i antik vit och den va jätte glansig. Målade med den först, men sen ändra jag mig till vit halv blank 40, tycker ni att jag ska ha en högre blank het på sängen en den?

• umbro

Häxan Hedda: Åh vad kul med att studera, om jag skulle studera så är det nåt sånt jag oxå skulle vilja läsa. Just nu är jag en föräldrarledig hemma föräldrer, jag har varit hemma sen 2006. Och kommer vara hemma tills minsta börjar sex års verksamheten. Det är kul att kunna få vara hemma med alla barnen, jag jobbar som lokalvårdare på kvällarna 10 tim i veckan. Funderar på att läsa nåt ämne på distans sen.Här hemma vill vi ha fler barn, och skulle vi få en pojke så ligger Balder oss varmt om hjärtat. Gillar det namnet det är såå gulligt och häftigt. Vår minsta heter Vide med Oden och Alfons som andra namn.

• umbro

Hejsan
    Åh skulle behöva få ett tips om nån orkar ta sig tid att gå in på ikeashemsida och ge mig några tips om kökshandtag, jag vill så gärna byta ut mina trä färgade. Vi har sånna där köksluckor som har en kant i sig som har rundade kanter. Jag är ute efter lite lantligt liksom. Tänkte ta mig en tripp i helgen.

• umbro

Tusen tack ang mitt skåp. Roligt att ni tyckte det var fint. I dag ska jag försöka måla lite, och så ska jag styrketräna. Men först så blir det en sväng till öppna förskolan. Skönt nu mot varmare dagar.

Musli: Känner i gen det du beskriver ang kalas. Sist vår skrutt fyllde så ringdes det 15 min innan kalaset börja. jag bjöd då på lunch kalas så det var ju lite att fixa hade då gjort flera plåtar pizza. - Först så ringde den ena vi är sjuka, sen ringde den andre - Vi är sjuka. Man hade ju liksom kunnat ringt tidigare. Ja vi hade ju massor av pizza kvar. Nu är det vår tur att komma på den enas kalas kankse ska vi oxå ringa 15 min innan deras kalas börjar. Men det är ju barnen som blir lidande, så vi ska ju dit då då. Men de har fortfarande inte sagt nåt om paket till vår skrutt en. (Barnen är kusiner ) Så vi får väll se om de ger nåt till honom då vi är där. Flyttar du närmre hit så har jag nån att gå stavgång med som jag kan prata inredning med hihihi jag vet hur det känns Må så gott

• umbro

Ang mitt skåp det är väldigt slitet och så funderar på att ha det lite så där shabby chic, vad tror ni?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.