-
*fniss* ja möblera om gjorde jag med barn nr 2. Jag flyttade på två garderober bland annat och vips på kvällen är hon född, 6 dagar före bf:) Så det kan jag rekommendera.Ankmor skrev 2008-06-13 20:56:33 följande:Dansa salsa, det har jag hört ska fungera! Eller börja möblera om i vardagsrummet. *lycka till* -
Ni med inglasade uterum/verandor, vad har ni för möblemang? Vi kan inte bestämma oss om vi ska ha en matgrupp med bara stolar eller om vi ska ha soffa, bord och ett par stolar etc etc. Suck, vilka värdsliga problem man har ibland. Söker i alla fall så mycket tips och för-/nackdelar som jag kan få.
-
nämen hmm jag var helt 100 på att du hade en veranda. Så fel man kan ta ibland. Var har jag fått det ifrån månntro?Hjorthan skrev 2008-06-13 21:49:28 följande:Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, har inget uterum eller någon veranda! Skulle väldigt gärna vilja ha dock! Hoppas någon annan kan hjälpa dig! -
ja, det kanske kan vara så. Jadu, grått eller vitt spelar ju inte så stor roll om ni har bambumattor på planket där. Men jag röstar nog på grått ändå tror jag. Tycker det är fint med grått i trädgården och det "skriker" inte lika mycket som vitt kan göra ibland.Hjorthan skrev 2008-06-13 22:12:55 följande:Jag har en uteplats som jag nog benämt som veranda kanske någon gång. Vi har en paviljong i trä på vår uteplats. Det ligger nog någon bild i mitt galleri tror jag. Denna sommar måste vi måla paviljongen och vi funderar skarpt på vilken färg vi ska måla med. Antingen grått eller vitt. Vårt plank är grått, men precis där vi har paviljongen har vi klätt planket med bambumattor så det skulle kunna kvitta om vi har grått eller vitt. -
-
oja, här vill vi vara många såklart:) Inspiration har jag fått massor av här i tråden. Det finns så många kloka, kunniga och trevliga människor här.mammaninna skrev 2008-06-14 16:00:37 följande:hej.kikar in lite å undrar om det finns plats för en till i tråden? vore roligt om man kunde få inspiration här! -
Tårtan: tack, fick ju en del saker att välja mellan men det var mycket som inte var intressant alls. Hade kunnat ta ännu fler ljuslyktor från Iittala, gillar dom. Men anledningen att vi fick välja olika saker som var värda olika poäng är att maken tjänat ihop dessa poäng genom att göra beställningar från detta företag.
Hjortan: Det kommer bli fint i er trädgård vare sig du väljer vitt eller grått men som sagt grått håller jag på:)
Ja, fördel med make som beställer varor och jag får välja vilka bonusprylar vi vill ha hehe -
Tårtsmulan: Aj, hoppas din rygg är bättre
Gullfina: ta det lugnt och vila mycket, även om jag vet att det är svårt att göra det. Hoppas, hoppas du får må bra.
Musli: Wow, det var inte illa. Bilder ser vi ju såklart gärna när du har plockat ihop alla dina gratisfynd.
Hjortan: Hoppas du lever och inte fick någon hjärtattack för tyvärr gick det ju inte vägen i fotbollen igår. Bara att hoppas på nästa match mot Ryssland då.
Arctura: Vad mycket fint du har gjort.
-
Åh, inte meningen att ignorera dig. Hade missat det. Bra med tips. Vi har ju inglasat men inte isolerat så det är svårt att ha "vanliga" möbler i uterummet för de måste ju vinterförvaras någonstans för man vill ju inte ha in fukt i dem så de möglar. Vi trooooor att vi har kommit fram till att vi vill ha en mys/matgrupp hehe, inte lätt att förklara men bilder kommer när/om vi hittar det rätta möblemanget i alla fall.libero skrev 2008-06-15 08:07:04 följande:Musli!Grattis vad kul.Tjenixen!Jag skrev några rader till dig längre upp igår. Vet inte om du missade dem.GullfinaTänker på dig
Har nog fått maken till att vi ska ha en vilfåtölj i uterummet så man kan slappa och läsa etc där. Idag har vi satt upp skuggtaket med, så skönt. Håller sol och värme lite borta under dagen men gör ändå så att värmen behålls lite under kyliga kvällar. Blir nog fika i uterummet idag om vi inte sitter ute-ute (som småbarnen säger) på altan. beror lite på väder och vind. -
aha, är så himla mesig och tror att det ska bli fukt och att de ska mögla etc. men det kanske inte så stor fara med det då?libero skrev 2008-06-15 13:24:23 följande:Det är ingen fara man ser inte alla inlägg tyvärr. Svärisarna har inte heller isolerat sitt uterum men möblerna har faktiskt mått bra av att stå där året runt.