• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Häxan min... Lilla Heddan... Ibland önskar jag att jag vore klokast i världen och hade världens bästa råd till alla som behöver... men jag kan bara stötta dig och finnas här närhelst du behöver en vän i nöden och sända varma, kramiga tankar åt ditt håll...
    *kryper ner i tvättkorgen hos häxan*

• musli
    Hjorthan skrev 2008-04-13 20:38:26 följande:
    Musligumman - hur mår du? Går det bättre och bättre?
    Jodå! Mår bättre än på länge!!! Smög precis in i frysen och hämtade en bit cheesecake till, farligt att göra såna ju! Blir ju massor över och då kan man inte låta bli att smyga dit och hämta en bit till!!!
    Hur är det egentligen med dig? Ska jag komma ner och pyssla om dig? *kram*
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-13 20:41:32 följande:
    Hjärtat mitt,nu lipar jag...Tack för sällskapet i tvättkorgen
     pöss på dig! Kyss
  • musli
    Hjorthan skrev 2008-04-13 21:12:40 följande:
    Mums, cheesecake går inte av för hackor inte!Och här hos mig är det sedvanlig söndagsångest som gäller! Missförstå mig inte, jag trivs väldigt bra med mitt jobb, men just nu är jag så fokuserad på min nacke, arm och rygg, och känner ibland hopplöshet när jag tänker på att det är mitt jobb som förorsakar smärtorna. Vad ska jag göra istället? Fast just nu rinner tårarna för något helt annat. Ser på nyheterna och känner förfäran över att en människa kan ta sig rättigheterna att ta en 10-årig flicka till fånga, mörda henne och gräva ner henne. Stackars lilla Engla, och stackars alla hennes anhöriga. Vilken fasa!!!
    Jo, sådana händelser får mig att gå in till Hanna när hon sover och bara sitta och lyssna till hennes andetag och titta på henne när hon sover lugnt i sin säng.....

Lova mig att du tänker på dig själv och din hälsa först och främst! Jobbet finns kvar ju! Och eftersom de säger att det går att få disken att läka ut så är det ju ännu viktigare att vara rädd om dig hjärtat... *kram*
  • musli

VAR hittar man en kaffe-filterhållare??????? Finns inte sådana längre???

• musli
    nublu skrev 2008-04-14 16:22:08 följande:
    musli: www.lyckannas.se har haft iaf.
    tack, men de hade bara en i mitt tycke rälig i fil-de-fér... Vet inte riktigt hurdan jag letar efter heller, men typ helst i vitt eftersom allt annat är vitt i köket...
  • musli
    nublu skrev 2008-04-14 17:56:49 följande:
    Jag tycker också att den är rälig. Finns det inget på Rusta eller Biltema som går att måla?
    Får se vad jag kan hitta... Fast de flesta är väl de där i trä med en fuler knopp under, ska man hänga kaffet i den eller?
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-04-14 22:41:05 följande:
    Nu får ni ursäkta men nu är jag så jävla ARG!! Försöker febrilt att anmäla mig till Högskolan inför hösten men sidan är så belastad så det går åt skogen heeeela tiiiden  När man väl har lyckats kryssa sig fram till sista steget så kommer det upp att datorn inte hittar sidan ELLER så har det gått så lång tid att man blivit utloggad pga inaktivitet!!!Jag har försökt detta heeela dagen och det jävlas hela tiden!!!Imorgon är sista dagen,fan jag skickar datorn genom fönstret snart!!*kastar tyvärr inte annat än svordomar omkring mig*
    *klappar häxan medhårs*
    Du får väl sitta uppe heeela natten och försöka! Hoppas verkligen du lyckas! Vad ska du plugga? *nyfiken*
  • musli

Hej hopp!

Idag var jag in på ICA och anmälde mitt intresse igen för att jobba timmar måndag - fredag och de var jätte-intresserade så nu kanske jag kan spara lite dagar på a-kassan så de räcker längre tills jag hittat ett kanon-jobb eller börjar plugga!

Måste leta upp en engelsk bok också och göra en bok-recension så jag får mitt betyg i engelska A så jag har grundläggande behörighet till högskola tillsammans med 25:4 regeln som då gäller till 2011 i alla fall så nu gäller det att ta sig i kragen!!!! Måste vara klar innan juli börjar sen är det kört! Undrar hur f*n alla andra som inte hinner färdigt eller vet om detta ska kunna plugga vidare sen? Nå, skärpning! *letar bok*

Hedda, vad bra att du lyckades imorse!!!! *kraaaaaaaaaam* och intressant att man kan jobba lite med olika åldrar efter förskole-utbildningen?

• musli

Åååååh!!! Jag är i extas nu!!! Det finns en ledig tjänst på Hälsocentralen här i samma by som Hanna går på dagis, 100%, som undersköterska. Sökte en likadan tjänst för drygt ett år sen som var på 50% och kom då som tvåa så kaaanske har jag en bra chans!?!?!
    Sista ansökningsdag är 25/4 och tjänsten börjar 1/5 så det är ju snabba ryck för dem och jag är arbetslös, har ingen uppsägningstid och har dessutom varit sååå nära att få tjänst hos dem tidigare så kaaanske har jag bäst chans av alla??? Herregud... Jag kommer vara svimfärdig i 10 dagar nu, sen måste huvudet vara klart så jag kan passa telefonen...
    *svimmar lite av extasen*

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.