Inlägg från: Tårtsmulan77 |Visa alla inlägg
  • Tårtsmulan77

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

God morgon tjejer!

Hur står det till med alla idag?

Hjorthan skrev 2008-04-21 19:16:21 följande:
    Hej Tårtsmulan! Vad skönt att de gjorde ballongsprängningen med en gång. När min pappa fick gjort sin så märkte man en radikal förändring från dag till dag. Tänk vad ett igenkorkat kärl gör skillnad.
    Ja det känns verkligen skönt att den blev av nu...nu hoppas jag att han kommer att börja märka skillnad och kunna börja må bra igen.
    Vad skönt att allt gick så bra med din pappa och att han mår bra idag Glad
    libero skrev 2008-04-21 21:00:37 följande:
    Tårtsmulan!vad skönt att höra att din pappa mår bättre efter omständigheterna.Min svärfar gick igenom precis samma sak för ca 1 år sedan så jag förstår din oro.Det var några fruktansvärt jobbiga dagar att gå igenom. Han mår nu hur bra som helst och har inte haft några känningar på jättelänge.
    Ja usch! Det är något man helst vill slippa gå igenom något mer.
    Vad underbart att din svärfar mår bra idag efter det han gick igenom Glad

En stor kram till er allihop
  • Tårtsmulan77

Usch! Jag känner mig riktigt risig...superont i bröstet, försöker låta bli och hosta eftersom det gör så jädrans ont. Nacken, hamdlederna och fotlederna värker så in i bängens och dessutom har jag en sprängande huvudvärk...Ledsen...så... nu har jag fått gnälla av mig.

Mettan69: Det känns jätteskönt att allt gick bra med pappa...jag hade tänkt hälsa på honom idag men jag törs inte åka upp pga att jag känner mig krasslig.
    Tack Skrattande är jättenöjd med mina balkongmöbler.

Puh76: Låter härligt med alla blommor och kryddor Glad Rosmarin kanske jag skulle skaffa också...älskar rosmarin.

Fam Vollmer: Jag tycker mig stämma in på din beskrivning Glad jag är usel med pensel, tycker det är mycket lättare och spraymåla.
    Jag köper sprayfärg på Claes Olsson, Pro Paint heter färgen och kostar 49: burken.
    Burken är inte sådär värst stor men det räcker till en hel del.
    Jag har använt sprayfärgen till mitt bord då, ramar, korgar, smidesljusstakar m.m.

Lite krångligt i början innan man får in snitsen men himla kul Skrattande
    Det enda som jag slipade innan var bordet men inget av det andra.
    Nackdelen är att den luktar enormt starkt så stå inte inomhus.
    Pröva...jätteroligt Glad

Gullfina: Ja det kan man undra Fundersam Tack och lov så har inte jag börjat känt av pollen så mycket ännu.

• Tårtsmulan77
    musli: Jättesöt utegrupp Glad

Hjorthan och Mettan69: Tack ni goa flickor Kyss
    Tyvärr mår jag inte bättre idag utan snarare tvärtom. Vi har så mycket sjukt på jobbet nu, på varenda avdelning så fattas det ordinarie personal. Får se hur jag mår i morgon bitti.

Mettan69: Hur var det i Varberg? Vad skönt och komma iväg lite.

Fam Vollmer: Lycka till med spraymålningen Glad
  • Tårtsmulan77

Hallå hallå!

Här hemma är det genomförkylt...har varit på apoteket och bunkrat upp med värktabletter, halstabletter och näsdukar.

zandrisen: Din stackare, hoppas du mår lite bättre idag.

therre: Visst är det roligt och ha loppis Glad Vi hade loppis ute vid vårt sommartorp förra året och kommer ha i år också. Så roligt och träffa folk.

Rosesarered: Jag har likadant skoställ som Kajsa M, Leksvik skoställ från Ikea, och sen har jag även hatthyllan i Leksvikserien, ommålad vit såklart Glad
    Vad jag är på jakt efter så är det korgar att ställa i alla fyra facken på hatthyllan men jag har inte funnit några ännu...någon som har tips på var det kan köpas snygga korgar???

Kaktus76: Måste genast in och kika i butiken Glad

Kajsa M: Du har så otroligt fint hemma!!!

nublu: Så mycket fint och köpa Glad

• Tårtsmulan77

Vad är snyggast och ha kryddväxter i på balkongen, terrakottakrukor eller zinkhinkar???
    Jag tror att jag är mest inne på zinkhinkar men jag har inte riktigt bestämt mig ännu.

• Tårtsmulan77
    Rosesarered skrev 2008-04-24 16:00:24 följande:
    Kajsa M och tårtsmulan; Hur målade ni leksvik skohylla och hatthylla vita.Läste på Ikeas hemsida att dom är i "Massiv furu, Bets, Klar akryllack". Slipar man noga först?
    Jag satte min sambo på att slipa alla brädor ordentligt med sandpapper (själv tycker jag det är så vansinnigt tråkigt FlörtSkrattande)
    Därefter rollade jag alla brädor och lät dem torka ordentligt innan vi monterade ihop dem.
  • Tårtsmulan77
    God morgon flickor!

Pust! Vilken natt...frossa och jättevarm om vartannat, nyser hela tiden, täppt i näsan, huvudet känns som en ballong och nästan varenda del i kroppen värker...

Kajsa M: Krya på dig

umbro: Visst är det svårt och bestämma sig Fundersam men det lutar åt zinkhinkar, jag tycker det är så fint.

Vad ska ni alla pyssla med idag?
  • Tårtsmulan77
    Kajsa M: Hålla på och smitta ner mig så där...vad är det för sätt FörvånadFlörtSkrattande

Har fått reda på att min pappa kommer hem idag.
    Det visade sig senare att hjärtinfarkten, han fick, var ganska kraftig men nu ska han vara på bättringsväg.
    Han måste självklart ta det väldigt lugnt den närmaste tiden.
    Han har fortfarande problem ibland med att andas, läkarna misstänker att han kan ha asma, han kommer att få hjälp med det.
    Skönt och äntligen få hem honom.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.