Inlägg från: Gullfina |Visa alla inlägg
  • Gullfina

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Shyme skrev 2008-05-10 22:13:43 följande:
    Hej hopp här inne! Nu börjar det närma sig färdigt i vardags rummet men det tar tid att måla om alla möbler... Är det någon här som har tapetserat i eller på en möbel??Har en idé om att tapesera bakstycket i vitrinskåpen (som är ommålade Billy från IKEA), så jag undrar hur ni har gjort???
    Jag har aldrig gjort det, men en väninna till mig...eller fler faktiskt har gjort det. De har gjort som vanligt. På med klister och upp med tapeten...bara det är fästyta så.
  • Gullfina
    nublu skrev 2008-05-11 10:01:55 följande:
    Libero: Jag var på loppisen igår och knödde. Gud vad mycket folk!Jag gjorde inga fynd men Gustav köpte ett pussel för 10 spänn.Gullfina: Jag brukar kalla min inredning för shabby chic noveau. Den känns lite nyskapande jämfört med all blommig kretong i pastellnyanser. Idag ska jag fortsätta med jordgubbslandet, göra en rulltårta , plantera lite i krukor och hälsa på mina föräldrar (därav kakbaket).
    Ja, det var väl ett passande namn.Glad
    musli skrev 2008-05-11 09:21:43 följande:
    "Vad är det för en daaag? Är det en vanlig daaag? Nej, det är ingen vanlig dag, för det är Hannas födelsedag, hurra, hurra, hurra!!!"
    Ge gumman en kram från mig!
  • Gullfina
    musli skrev 2008-05-11 15:54:18 följande:
    Hanna är lycklig! Faster hennes var hit idag med en prinsess-klänning och tiara! 2 av krukorna jag köpte i fredags har nu hamnat på trappen med penséer och petunior i. Den 3:dje och minsta krukan har Hanna fått vid sin lilla utemöbel med petunior i. Visst har vi snygg färg på huset? Ärligt talat så skiter vi i det yttre (förutom fönstren som ska renoveras i sommar) eftersom vi ska riva ner panelen och sätta ny senare...
    Jag tycker att det ser riktigt shabbysnyggt ut.
  • Gullfina
    kornelia skrev 2008-05-13 15:23:21 följande:
    Fråga från en som ofta läser tråden men sällan orkar skriva egna inlägg.Ofta ser man i inredningstidiningar superfina lampor i "gammalt silvet" o svart o ibland vita skomakarlampor (mindre) osv... Vill ha fler fina lampor men hittar ingen återföräsljare. TIPS?!
    alvashus.se har också
  • Gullfina
    umbro skrev 2008-05-13 18:00:46 följande:
    Tar gärna mot tips om att måla så att det ser så där slitet ut typ en byrå ?
    Jag målar ju alla mina möbler så. ...alla utom sängen vill säga.
    Men jag använder aldrig dyra färger utan kör med Rustas. Den har aldrig krånglat för mig.
    Jag gör inte som andra...använder sandpapper som shabbyhjälp, utan jag tar en matkniv så att det ser lite extar slitet ut.
  • Gullfina
    zandrisen skrev 2008-05-14 08:06:59 följande:
    Godmorgon!Nu har jag och maken ägnat 2 kvällar i rad på att diska oss igenom allt porslin och annat som ska in i köket. Diskmaskinen har gått varm, och igårkväll diskade jag igenom det FYRA serviser jag har med guldkant, medans maken torkade för glatta livet... Kan ju säga att jag var rätt skrynklig efteråt Men nu är allt rent å fint och instuvat i lådor och skåp, weiii Ska fixa och dona lite med gardiner och annat pyssel, sen kommer det bilder så att ni får se slutresultatet!13 år imellan, vi har tvärr hiskeligt långt till närmsta Ilva, annars ksulle jag lätt kunna tokshoppa där! Jättedyrt att köpa via nätet därifrån, kollade vad det skulle kosta i frakt att skicka ett koskinn, och det skulle gå på över tusenlappen Fast jag kan å andra sidan vänta tills jag hittar ett till bra pris nån annastans.Vad ska alla ta sig för idag då?
    Haha...förstår att du blev skrynklig.
  • Gullfina
    numberone skrev 2008-05-14 20:07:09 följande:
    Tårtsmulan:Tack! jag hoppas att det känns bra när allt kommit in sen med.. men det känns väldigt bra nu...
    Väldigt fint.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.