• Bästa jag

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Pirog skrev 2008-04-04 13:16:29 följande:
    kolla vad Anof skickade i min inbox igen"Du har ju helt sjuka åsikter: Du är en typisk kattgalning som inte fattar någonting om hur man ska ta ansvar för sina djur. Du tror för i helvete att du kan bete dig hur som helst med dina förbannade katter. Men det kan du inte. Och skulle dina katter komma in på min tomt skulle dom garanterat lära sig ett och annat."Anof, du känner inte mig. Mina katter är inne och på min tomt. Grannkatterna kom förr in på min tomt, jag skulle aldrig plåga dem för det. det är nåt felpå en om man tycker om att plåga djur.
    Vi kanskje kan bilda klubben Vi-som-får-mess-från-ANOF?

Forstår inte värför diskusjoner skal videreföres til inboxar. Kanskje for at inte mderatorene läser där och man håper å slippe varningar?
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 13:24:41 följande:
    Vilken lag är det du pratar om hela tiden? Och vart går gränsen när den lagen kan användas mot någon som korrigerar djur? Du verkar inte riktigt veta var du pratar om, men du tycker det låter bra att hänvisa till djurskyddslagen. Om det skulle va förbjudet att korrigera andras katter som ställer till problem på den egna tomten så måste det ju i så fall även finnas några rättsfall på det. Kan du inte visa något sånt så att vi förstår vad du pratar om egentligen.
    Om inte du forstår at du inte får göra andras kattar illa så är det jo nästen lite synd om dig? Fungerer du bra i samhället annars?
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 13:30:36 följande:
    Hur vet du att det räknas som djurplågeri? Det säger du bara för att DU ANSER att det är djurplågeri. I så fall så är väl all form av korrigering djurplågeri?
    Den form for korrigering som du forespråker är djurplageri ja. Det finns jo massor med trådar her på fl ser du forsvarer ovh tipsar folk om djurplageri. At du ff får sprida lögnar och olagligheter på fl begriper jag inte. Du har inte vurdert å läsa på lite innen du loggar inn på fl näste gang?
  • Bästa jag
    MissKaos skrev 2008-04-04 13:32:48 följande:
    kopiera inlägget hit kanske? JAg är nyfiken om det är något som tillhör debatten här!
    Forlåt at det tok lite tid innen jag kunne svare. (är oppfödare och har två hunder som older på å parras)

Her er en kopi från min inbox. Som jag opfattar det så vil inte ANOF at ngn skal veta hur hun har tipsat tidligere her på fl.

Igår 07:51 Från: ANOF | Lägg till i adressboken

du ska inte hålla på o skriva en massa påhopp i tråden. Vad jag skrivit förut behöver di inte dra upp nu, det är helt ointressant. Vill du mig något personligt får du skicka mess i fortsättningen.
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 13:42:01 följande:
    Fragile Angel skrev 2008-04-04 13:38:59 följande:
    Då får du i så fall länka. Du kan inte bara skriva ut ett lösryckt citat.Jag vet att man har börjat och fånga i fälla mer och mer, för att kunna se om katten är märkt. Är den inte märkt så avlivar man. Det är ju självklart svårare att se om den är märkt på håll när man skjuter.
    Vet inte var i världen du befinner dig, om du ens bor på samma planet som mig. Dom fleste djur som märkas numera märkast med chip i nakken.
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 13:44:44 följande:
    Det är väl bra om du tar ditt ansvar och håller dina katter under tillsyn. Men det finns många andra kattägare som inte ens vet hur tillsyn stavas.
    Och det finns många djurhater som låtsas vära djurvännar på nätet så dom kan sprida sin felinformasjon. Som tur är så har jo dom fleste flere en två hjärnceller som fungerer och dom kan tänka själv, och ignorere tips fån djurmisshandlare.
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 13:48:32 följande:
    Bästa jag skrev 2008-04-04 13:47:35 följande:
    Tråden handlar inte om djurmisshandlare. Tråden handlar om Ts som har problem med att odrägliga katter tar sig in på hennes tomt.
    Och ditt sett at ta hand om problemet er djurmisshandel. Du dro inn det i diskusjonen, inte jag. At du så får problemer med å forsvare dine innlegg är jo knappast mitt fel. Du kanskje skal tänke två gangar innen du skriver olaglige innlegg på et forum som följer svensk lagstiftning.
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 13:54:28 följande:
    Fragile Angel skrev 2008-04-04 13:51:35 följande:
    Vaddå källhänvisning för korrigering? Korrigering gör jag på mitt sätt om det behövs. Det är inget det finns någon källa på.
    Och det er jo just det som är problemet. Ditt sätt är olagligt.
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 13:58:12 följande:
    Bästa jag skrev 2008-04-04 13:52:24 följande:
    Att det är djurmisshandel är det DU som ANSER. Jag förespråkar sätt för Ts att lösa problemet. Ni vill inte lösa problemet, utan är endast intresserad av att låte katterna springa löst.Och sen undrar jag vad "djurmisshandel" är för något egentligen. Är det ett brott man kan bli dömd för?
    Ja det er ett brott man kan bli dömd för. Vet du alvarligt talat inte det?
  • Bästa jag
    ANOF skrev 2008-04-04 14:02:29 följande:
    Bästa jag skrev 2008-04-04 14:00:13 följande:
    Nej, något sådant brott finns inte. Du verkar inte vara så påläst.
    Haha, du blir bara roligare och roligare, tror du allvarlig talat på det du skriver själv? För mig virker det bara som du är ute etter påhopp i tråden så du kan hajjfajjva villt. Du er jo lite kändis på den fronten.
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...