• Love4cats

Grannkatt som skrämmer vår katt...

Svar på #431
    Det är tur att det faktiskt finns jägare med sunt förnuft En del borde inte hålla i en bössa ens.  
  • Love4cats

Men det känns som att du förespråkar kattjakt utan kontroll. Det är det jag reagerar på. Jag förstår att det kan finnas problem med för många vildkatter men det gäller fortfarande att sköta "rensningen" under kontrollerade former. Jag förstår inte hur man kan låta som att man står bakom ett sånt beteende.

• Love4cats

Du säger ju inte lite emot dig själv i det här inlägget! Avverka så många man kan faller knappast in under "kontrollerade former"

ANOF skrev 2008-04-05 16:43:18 följande:
    Självklart ska det ske med kontroll och tanke på djuret. Men det enda rätta är oftast att avverka så många man kan.
  • Love4cats

Det räcker inte långt här. Har du någon källa?

ANOF skrev 2008-04-05 17:47:25 följande:
    Den praxis som jag använder och som är vanlig bland jägare.
  • Love4cats

En källa på vart det står er fritt att skjuta hur ni vill i stort sett. Allt jag hittat tidigare tyder på att fånga in och som sista utväg skjuta.  

• Love4cats

Men visst. Tolkar ni lagen som ni gör får ni väl skjuta alla levande djur som springer runt men då frågar jag efter om ni alls har något samvete eller moral i kroppen men det har jag aldrig fått svar på. Jag ska också ha som hobby att lusläsa lagarna och hitta kryphål för att rättfärdiga mitt svinaktiga beteende. Som tex hämnas på någon hund i närheten och sen spela dum och säga "Jag trodde inte den hade någon ägare" för så tolkar en del lagen tyvärr.

• Love4cats

Nu är jag dumtjurig men jag kan försvara mig med lagen enligt detta dokument
     62.95.69.3/SFSdoc/07/071150.PDF

OM en hund mot alla förmodan kommer in på vår gård och ev utgör fara för våra djur.
     It´s all in the readers eye, inte sant. Det förespråkar ju du med en lätt axelryckning. Vem kan bevisa det om jag hinner gömma bevisen på precis samma sätt som ni kan säga "Ooops, det fanns ingen synlig märkning".
     Jag tolkar bara lagen fritt för jag är less din attityd gentemot djur!

ANOF skrev 2008-04-05 18:13:51 följande:
    Men det är inte samma sak med hund. Det har jag ju påtalat tidigare. Om du dödar någons hund, så är det skadegörelse, och du kan få betala skadestånd till hundägaren så att han kan köpa en likvärdig hund.
  • Love4cats

Du pratar ju om att skjuta katter som inte har synlig märkning. Är det bättre det? Ursäkta om jag går till ytterligheter men du talar som du har förstånd. Jag jämför bissart för att få fram min mening när du förespråkar att det är fritt fram att skjuta vilken katt som helst bara för att den inte kostar pengar.
    Att smussla var att gå över gränsen, det erkänner jag men vadå. Jag kan lika gärna skjuta den och spela dum och säga i efterhand typ "Lätt att vara efterklok" Givetvis får jag riskera böter men va tusan jag visste ju inte bättre.

• Love4cats

Jag vet fortfarande att det finns en lag med ett väääldigt stort hål i men är man medmänsklig skjuter man inte alla katter som rör sig på ex en äng för den katten kan ha gått vilse.
    De som skjutit katter här har behövt särskilt tillstånd och då är det inte alltför tätbebyggt område men jag förespråkar hellre kontrollerade former än att sitta som dig och försvara ett grymt och hänsynlöst beteende mot mina medmänniskor.

• Love4cats

Så jag känner att det är hemskt att säga att man skjuter en katt bara för att lagen inte är nog tydlig bara för att få bort en grannkatt som i ts fall. Sen kan vi vrida och vända på lagen hur som helst till all oändlighet men jag tar direkt avstånd från människor som gömmer sig i lagens hål.

• Love4cats

Ja visst har vi Jag är lätt uttråkad idag.

tony2002 skrev 2008-04-05 19:12:45 följande:
    heheheheh vilka problem ni har :)
  • Love4cats

Precis vad jag sagt tidigare Anonym men jag blev för arg sen

• Love4cats

Snyggt Anof! Viktigt i din värld. Inte den första utgången alla tänker på. Hoppas åter att det löser sig för ts och kliver ut medan tid finns

Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...