• negro

Grannkatt som skrämmer vår katt...

SilentStar skrev 2008-04-04 10:47:20 följande:
    Skulle JAG se dig göra så mot en katt så hade jag genast dokumenterat det och anm'lt dig för djurplågeri. Jag hoppas verkligen att någon annan i din närhet isåfall också är lika smarta och anmäler. Fy säger jag bara, ge sig på försvarslösa djur!
    Det är bättre att läxa upp katten än att döda den, eller hur ?
  • negro
    SilentStar skrev 2008-04-04 10:50:11 följande:
    Katter får inte springa löst i tätbebyggda områden, vilket grannens katt gör. Men jag tvivlar på att TS gör det rätta och ANMÄLER istället för att plåga den stackars katten med allehanda "korrigeringar". Väldigt tråkigt
    Seriöst tror du polisen eller komunen ens bryr sig om man anmäler grannen pga deras lösspringande katter, i de allra flesta fallen så händer inte ett skit tyvär.
  • negro
    ANOF skrev 2008-04-04 12:42:57 följande:
    Ja, och dom alternativen blir det ju också gnäll om. Ingenting är bra för er kattmanniskor. Det enda som ni verkar acceptera är om era katter får springa vind för våg utan tillsyn. Om det sen innebär en massa problem för andra verkar ni skita fullständigt i. Förstår ni inte att det är djur som ni ansvarar för? Om ni inte kan ta det ansvaret får man självklart freda sin egendom från dessa olägenheter. Och det är JAG som förfogar över min tomt som bestämmer vad som är olägenheter. INTE kattägaren. Kattägaren ska se efter sin katt. En katt har inga rättigheter som någon ovan skrev. Hur kan man ens komma med ett sådant uttalande att katter har rättigheter? Det är en ovanligt dum och verklighetsfrånvänd åsikt.
    Heller helt med dig
  • negro
    Pirog skrev 2008-04-04 13:08:22 följande:
    Vi bor i Sverige. Vi har djurskyddslagar. Du bestämmer inte vad du får och inte får göra med en katt och du bestämmer inte heller vad som är en olägenhet, det gör lagstiftarna!!
    Lagar är till för att brytas moahahaha

Seriöst tror du jag bryr mig om lagen om ett kräk till katt förstör min egendom, svar nej då skiter jag i lagen utan vidtar åtgärder som jag anser nödvändiga för att skydda mina saker
  • negro
    Anonym skrev 2008-04-04 13:11:06 följande:
    amen hallå?! Man skjuter inte en katt. Det är hemskt. Skulle du vilja vara den katten??? Va? Va??. ååh! Hatar sånmna människor som gör sånt. Stackars små försvarslösa små djur!!!!
    håll dem inomhus då så slipper de få en kula i skallen
  • negro
    Anonym skrev 2008-04-04 13:12:08 följande:
    Det är väl aldrig så illa att man ska behöva DÖDA nån?!! Neej just det!!!
    Jag förespråkar inte våld och avlivning som förstahandsmetod men fungerar inget annat så får man övergå till det istället, trist för katten men sånt är livet
  • negro
    Pirog skrev 2008-04-04 13:20:22 följande:
    Jag förstår hur du tänker som jag sagt innan. Påtalade bara att vi har lagar, sen om ni skiter i dem,betyder ju inte att de inte finns. Inte sant?
    Ja de finns men de är tandlösa så varför bry sig, det värsta som händer är att du får böta några tusen kronor men å andra sidan är det säkert småsummor i samanhanget. Och det förutsätter att man kan bindas till kattens försvinnande och det blir svårt att bevisa såvida man inte spikar fast kattskinet på husväggen förstås som avskräckande signal till andra kattägare
  • negro
    Pirog skrev 2008-04-04 13:26:30 följande:
    Nåntans är jag helt säker på att du inte är så hjärtlös som du verkar när du tvistar i trådarna. Jag förstår problemet med katter som strör omkring, men förstår inte hur man kan skada djuret. Alltså plåga det.
    Att avliva en katt går snabbt och är smärtfritt förutsatt att man vet vad man pysslar med, nu förespråkar jag inte att man ska elda upp dem levande som vissa mindre begåvade personer har gjort utomlands utan jag föredrar en kula i skallen.
  • negro

Fragile Angel skrev 2008-04-04 13:47:43 följande:

Har du för vana att misstro det folk säger/skriver?Pröva att googla själv så får du se, och då får du veta att du har fel.
    Det tillhör faktiskt god debatteknik att alltid hänvisa till ursprungskällan om man citerar eller påstår något, antigen genom att länka direkt till dokumentet eller genom att hänvisa till en speciell bok och då till exakta sidnumret osv.
  • negro

Fragile Angel skrev 2008-04-04 14:31:32 följande:

Åh fan.
    Chansen är större att folk tar en seriöst då än om man bara påstår saker utan att kunna verifiera dessa påståenden. Givetvis är det lite annat om man delger sina privata åsikter och erfarenheter men säger man att det enligt lag är tillåtet/förbjudet är det rimligt att man kan hänvisa till en källa som styrker det också
  • negro

Fragile Angel skrev 2008-04-04 14:35:37 följande:

Jag är rätt säker på att folk inte misstror det jag skrev, självklart med några få undantag.
    Det är givetvis upp till var och en att göra som man själv vill men citerar du något och hänvisar till att du sökt på google och funnit något som styrker dina påståenden är det rimligt att du länkar till den källan. Annars är risken stor att många inte tar ditt inlägg på allvar utan istället tror att du hittar på alltihopa
  • negro
    Pirog skrev 2008-04-04 14:39:16 följande:
    även om vi hänvisar till källan och dessutom tillomedd vilket kapitel i brottsbalken, så hjälper det ju inte. enligt Anof finns ju inte lagen.
    Har du hört uttrycket "min hem är min borg och där råder mina lagar"
  • negro

Bästa jag skrev 2008-04-04 14:39:10 följande:

Den dagen du själv är en katt och ngn spruter vatten och ättika på dig så kanskje du inte tycker det känns så jävligt bra å få nesen sprayet full av ett middel som kan ta bort din naturlige duftsans, även om det er et midlertidig problem för katten så er det jo like fullt ett problem.
    Finessen är att det hela ska vara en obehaglig upplevelse så kattskrället fattar att här ska jag inte vistas för då råkar jag illa ut.
  • negro
    Tettan skrev 2008-04-04 14:45:18 följande:
    Bästa jag skrev 2008-04-04 14:43:51 följande:Samma sak där. Men varför blanda i ättika om det räcker med vatten?
    Det ger mer effekt, vatten i sig är inte direkt obehagligt men tillsätter man lite lämpliga saker i det så kommer effekten bli större
  • negro

Man kanske skulle sätta ut lite strömmförande kablar i rabatterna och tomten som man kan aktivera när katten finns där, det borde få fanskapet att förknippa tomten med otrevliga upplevelser

• negro
    Pirog skrev 2008-04-04 20:32:11 följande:
    Haha, lät ju väldigt kul. I denna tråden är vi utekattsidioter, i den du hänvisar till är alla innekattsidioter.
    Sammanfattningsvis kan man konstatera att alla kattägare är idioter
  • negro
    ANOF skrev 2008-04-04 20:43:12 följande:
    Inte riktigt alla faktiskt.
    Nej men en klar majoritet eller hur
  • negro
    Pirog skrev 2008-04-04 20:57:03 följande:
    Vad tycker du att alla katter ska ta vägen då? kattkoncentrationsläger eller? Om människor inte ska ha katt, vad ska vi göra av alla katter som finns då?
    Rimligtvis avlivar man dem på ett snabbt och smärtfritt sätt, bättre än att de långsamt fryser och svälter ihjäl utomhus i alla fall
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...