• Anonym

Grannkatt som skrämmer vår katt...

FruSundahl skrev 2008-04-03 15:06:38 följande:
    Okej. Är det något fel på katten eller varför kan inte den hoppa? Försöker koppla ihop det här men förstår inte att en katt kan komma över men inte den andra
    Den andra katten kanske kan hoppa? Förstår du?
  • Anonym
    Anonym (gilla läge) skrev 2008-04-03 15:09:02 följande:
    ha henne i koppel då.
    Jag förstår fortfarande inte varför JAG ska vara den som ser till att grannens katt inte stör min, när jag sett till att min katt inte kan störa andra.Ska man inte ta ansvar för sitt eget?
  • Anonym
    Jessa6 skrev 2008-04-03 15:08:37 följande:
    Men om man har en innekatt som precis har börjat gå ut så kommer den att utvidga sitt revir ju mer järv den blir och kommer säkerligen att gå över till grannen. En rejäl fight är nog vad båda behöver för att se vem som bestämmer. Men om din är hona och granenns en hane så brukar honorna faktiskt vinna. Hanarna har grym respekt för honorna. Sen kanske man inte ska vara så överbeskyddad av en katt, den klarar sig, de är inte som människor, de är inga flockdjur utan håller reda på sitt och sitt revir. Håller med föregående talare att om min granne kommit in och sagt att deras katt är taskig mot vår så hade jag nog itne heller slutat skratta
    Min kattkan inte gå över till grannen.
  • Anonym

Ähh, lägg ner och gå ut och andas lite frisk luft allihop! Tänk på roligare saker och låt katterna lösa det där själva, det finns INGET vi kan göra. Speciellt inte här. Ut med katten  och hoppas på det bästa!

• Anonym

Det spelar ingen som helst roll för tråden varför min katt inte kan hoppa, så jag fattar inte varför ni hänger upp er på det.

• Anonym

Hoppas ni alla som försvarar grannen får katter på er altan som pissar på allt, för det är ju bara katters rätt här i livet tydligen. Hoppas att såna som ni inte har egna djur.

• Anonym
    Anonym (gilla läge) skrev 2008-04-03 15:18:27 följande:
    Jag har faktiskt fyra katter själv, och en hund, men dom håller jag inomhus för dom är INNEKATTER, precis som din, och de har inget behov av att vara ute och spatsera 10 minuter då och då. Som jag sa, ha henne i koppel, eller det kanske är för ansträngande?
    Nej det är inte för ansträngande, men vi byggde ett staket runt hela tomten just för att djuren ska kunna få gå ut en stund utan koppel men då ska ju tydligen grannens katt ha rätt att försötra det.
  • Anonym
    FruSundahl skrev 2008-04-03 15:21:18 följande:
    Jodå jag har 1 katt. Och honom går det verkligen ingen nöd på. Tycker då det verkar hemskare att spärra in den stackars katten. Dom är ju egentligen fria djur
    Nej inte lär det gå nån nöd på din katt för den får ju förstöra hur mycket den vill för andra.
  • Anonym
    Jockelina skrev 2008-04-03 15:24:35 följande:
    Kan inte göra annat än att skratta åt denna urspårade tråd!
    Jo det är ju jävligt kul att vi gjort staket för att våra djur inte ska störa andras, men andras djur ska få störa våra.
  • Anonym
    Anonym (gilla läge) skrev 2008-04-03 15:24:52 följande:
    Rätt och rätt, du kan ju isåfall anmäla din granne till hyresvärd/bovärden och upplysa och hänvisa till lagen om att man inte får ha katter lösa utan tillsyn i tätbebyggda områden. Så får han kane en hutning därifrån. Men det finns inget du kan klandra katten för eftersom den inte tänker som männikosr gör.Att den skrämmer din katt har inget med att göra att den är ohyfsad eller elak.
    Jag klandrar inte katten heller så.
Svar på tråden Grannkatt som skrämmer vår katt...