bilbarnstol framåtvänd???
när ska man vända bilbarnstolen framåtvänd?? alltså vilken ålder bör barnet vara?
när ska man vända bilbarnstolen framåtvänd?? alltså vilken ålder bör barnet vara?
Leija: Men OM du skulle smälla, vad vill du att ungen bryter då? Nacken eller benen??
Leija: Ah... Då är jag med
Missuppfattade dej lite bara...
Men det är som du säger, risken är ju att man får ungen som ett paket!
Melvin har hyffsat med plats, kan ju vika ryggstödet så får han mer plats (sitter i framsätet). Han är 3 och ska sitta baklänges tills han börjar skolan *skojjar*

Leija: Haha... Bara han är omstoppad i bomull med hjälm å grejjer så kan han cykla bakom.
Får väl inte åka till öland allt för mycke då (tänker på högbrodelen
)
leilja
nej han följer inte "normala" 2åringars kurver nånstans, inte i psysket och inte i längden, han är väldigt talig och helt blöjfri, så kapabel att säga till om han itne sitter bekvämt är väldigt bra, men alltså det handlar inte om det...
NU är detta extrem fall, då han verkligen inte får plats med bennen i stolen (bilens stol alltså) och sätet går inte att luta mera, för att han ska kunna ha sina ben normalt eller lite böjda, jag menar vem vill ha sina ben upp till magen, mestadels mammas bil han åker i (mormorderns) och hon har en skit liten ford liksom, inte mycket utrymme...
sedan så vist jag anser inte att det är säkert att ha ungarna så framåt så tidigt..
men samtidigt hur skulle vi vilja ha det om vi var dem, skulle vi vilja sitta med knäna upp till magen och få ont hela tiden man rör sig en ynka centimeter, nu kan han knappt få på sig stolbältet, alltså där vid armarna ner där det bältet mellan bennen går knapt att spänna mera, så det är extremt svårt fall,han växer väldigt fort...
tillomed hans fötter :-/