bilbarnstol framåtvänd???
när ska man vända bilbarnstolen framåtvänd?? alltså vilken ålder bör barnet vara?
när ska man vända bilbarnstolen framåtvänd?? alltså vilken ålder bör barnet vara?
anna..
Nej alltså min syster son har själv gråtit sig rörd av att sitta i bilbarnstolen bakåtvänd, då han har såpass långa ben och får inget utrymme alltså, ja överdriver inte..
han är väldigt kompitent och kapabel att säga sin årsikt, bestämd är han oxså..
Han vill inte åka i bilen om han ska ha det så ont varenda gång..
trångt utrymme och jobbigt för honom, då hans ben domar av varenda gång han sitter så bakåt vänd, då han knappt fått utrymme att vifta upp bennen igen, för tillslut så trängs bennen in i sätet och då kan blodet även stopas en stund, det är inte så mysigt för ett litet barn
Nu ska vi döda myter:
1. Långa barn bryter inte benen om de sitter bakåtvänt i en krock, däremot kan de i värsta fall lätt bryta nacken i en framåtvänd krock. Nyckelbenen kommer med all sannolikhet att brytas på ett barn som är framåtvänt under 4 års ålder.
2. De kanske sitter obekvämt, köp en högre stol och sätt den fram, t ex Besafe Izi kid sitter min 4-åring alldeles utmärkt i fortfarande! Så länge inte huvudet går över stolskanten med mer än 1/3 kan barnet sitta bakåtvänt fast det är dubbelvikt om det är så.
Barn är mjuka och lider inte så mycket av att de sitter obekvämt bakåtvänt under kortare turer som 20-40 min.
Jag ser ta mig sjutton hellre att de sitter obekvämt än att de blir begravda pga att JAG tog beslutet att vända dem framåt för tidigt...
Jag tycker synd om föräldrar som inte har bättre vett än att vända sitt barn förtidigt, finns inga ursäkter för att ha ett barn framåtvänt för tidigt!! Det finns lösningar på det mesta, man får däremot kanske betala för det med är man så snål att man hellre riskerar att ens barn kanske hamnar i rullstol för resten av livet?? Eller att resten av livet inte levs pga att det helt enkelt dör?!
Skrattigtjej: I sånna fall bör han ju nästan vara större än en 4 åring!
Leija: Haha...
Skrattigtjej: Ja, är det totalt omäjligt, så finns det ju inte mycket att göra. Min son är ca 90 cm och han har 24-25 i skor Haha... Här har du en BigFoot!
Ja vi lät M sitta så tills hon växt ur stolen på vikten
Hon satt inte alls skötn och gillade det inte
Men jag hade inte vänt henne tidigare ändå, trots all klagosång från henne sida under över 1 år.
Får han plats på längden och vikten i sin stol så vänder man inte, mer rädd om sitt barn får man faktiskt lov att vara!