• leijha

Uppkörning-supernervös!

Jag ska snart köra upp med vv:s bil,eftersom jag kör upp som privatist. Men har aldrig kört en volvo v50 förut,bara en volvo 945 från -94. Får man provköra bilen innan man kör upp?

Ngn som kört upp i Umeå förresten? Är jättenervös. Känns som att jag kommer att kugga på allt.

Ngn som kuggat på ecodriving?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 19:22
    Jag har fått mitt efterlängtade körkort!!

• Svar på tråden Uppkörning-supernervös!
  • jannike85
    leijha skrev 2008-04-06 10:53:13 följande:
    Jag ska snart köra upp med vv:s bil,eftersom jag kör upp som privatist. Men har aldrig kört en volvo v50 förut,bara en volvo 945 från -94. Får man provköra bilen innan man kör upp?Ngn som kört upp i Umeå förresten? Är jättenervös. Känns som att jag kommer att kugga på allt. Ngn som kuggat på ecodriving?

lite samma för mig, hehe... jag har övningskört i en alfa och fiat, ska köra upp i en volvo

v50, jag har inte ens kört en volvo... vi får se hur det går

• Em00

Ett tips som jag fick inför min uppkörning var att, om man gör nåt fel och kommer på det direkt, så säger man typ "Oj, det blev fel. Jag skulle gjort så här..." t ex.. =)

Lycka till!

• iomi
    Svar på #13
    Oj, det tipset jag fick inför min uppkörning var att jag inte skulle påpeka om jag gjort fel utan fortsätta som vanligt och låtsas som ingenting! För har man tur kanske inte ens kontrollanten uppmärksammat att man råkat göra fel.

Fast undantaget är ju iofs om man tydligt ser att kontrollanten typ hummar och antecknar efter felet - då kanske det är bäst att försöka rädda situationen, erkänna och berätta hur man borde ha gjort liksom.
    Fast det är något jag skulle göra snarare som undantag än regel, tycker jag blir nervösare av att uppmärksamma felen.
  • Em00

Att vara medveten om att man gjort fel, och
    veta vad man skulle gjort istället är
    ju bra.. =)

• leijha

Har en kompis som har en volvo v50 så idag ska jag åka o kolla in den.

• iomi

När har du uppkörningen leijha?

Måste bara säga att jag klarade uppkörningen med flygande flax i måndags. Käkade dadlar för att hålla blodsockret uppe och körde sedan som farmor. Det gillades.

• leijha

Jag har uppkörning imogron. Vad fick du göra på din uppkörning? Körde du upp som privatist eller körde du upp via körskolan?

Haha..ja,man kanske ska köra som en gammal tant för att få kortet.

• MiaS

Jag körde upp för ett par månader sen o klarade det!! Sån befrielse!!! Iallafall, jag gjorde ett par grejer fel, och jag fick känslan att hon gjorde om dessa saker bara för att kolla om det var av nervositet eller verkligen att jag inte kunde.. Tydligen var det nervositet för jag klarade det!!
    Tro på dig själv att du fixar det, hoppas du får en sån underbar uppkörnings ledare (eller vad de kallas) som jag!!

Svar på tråden Uppkörning-supernervös!