• leijha

Uppkörning-supernervös!

Jag ska snart köra upp med vv:s bil,eftersom jag kör upp som privatist. Men har aldrig kört en volvo v50 förut,bara en volvo 945 från -94. Får man provköra bilen innan man kör upp?

Ngn som kört upp i Umeå förresten? Är jättenervös. Känns som att jag kommer att kugga på allt.

Ngn som kuggat på ecodriving?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-17 19:22
    Jag har fått mitt efterlängtade körkort!!

• Svar på tråden Uppkörning-supernervös!
  • leijha

MiaS: Grattis du med till körkortet, Ja,jag hoppas jag får ngn rikitgt trevlig "uppkörare". O att mina nerver inte tar över körningen..

• leijha

Har varit ute o övningskört nu sista gågen inför uppkörningen o det gick åt pipsvängen. Körde mot gult 2 ggr,enkelriktigt osv...jag kommer aldrig att klara uppkörnigen..

• MiaS

min körlärare sa att det oftast går åt h-te sista körningen innan provet, samma för mig. Du fixar det!! Lycka till!!!

• 02Smulan
    leijha skrev 2008-04-17 18:02:04 följande:
    Jag fick körkortet!!!
    Härligt jobbat, grattis!!!!
    Vad fick du göra, var det svårt??
  • leijha

Tack!

Säkerhetskontroll: Kolla bromsar o styrningen.
    Parkering
    Backning
    Backning runt hörn
    Signalerad korsning
    Cirkulationsplats
    Självständig körning mot mål
    Körning på smal/krokig väg
    Motorväg
    Infart/körning på landsväg
    Sväng från landsväg

Han jag körde med var hur trevlig som helst. Jag tycker inte att det var svårt.

Det han hade att anmärka på var att jag vid en stoppskylt inte stannade vid heldragen linge utan jämns med skylten. Men jag visste ju att jag gjorde fel där så när han fråga så svarade jag att jag skulle stannat vid heldragen linje.

• MiaS

Fan va grym du e!!!! Grattis!!! Nä visst var det inte så svårt. Det är synd att det ska vara så uppschasat att man är så nervös veckor innan...

• leijha

Tack! Känner mig ganska stolt faktiskt. Har ju bara tagit 3 lektioner på körskola.

Ja,man stressar upp sig själv. Men när jag väl satt i bilen blev jag lugn. Sen var han så trevlig också. Vi satt o pratade barn o skojade.

• leijha

Tackar så mkt! Ja,det är helt fantastikt att få köra omkring själv o slippa be andra om skjuts hela tiden.

Svar på tråden Uppkörning-supernervös!