• kidA

Klarar man Matte B på 1 månad?

Klarar man att plugga Matte B hemma själv och tenta av kursen på 1 månad?

Det är det enda som står emellan mig och drömutbildningen nu.

• Svar på tråden Klarar man Matte B på 1 månad?
  • Malin 79
    kidA skrev 2008-04-07 16:00:58 följande:
    planen är ssk o sen barnmorska.
    hihihi samma planer här med
  • Peand

OM du ger dig den på att det ska gå, har en envishet, vilja och styrka så kommer du klara det. Jag har precis läst klart matte B, tog mig knappt tre månader men då har jag läst en rad andra ämnen också och matten har mest blivit på sidan av. Eller all ledig tid från den andra ämnena har gått till matten.

Har du dessutom lätt för matte så blir det ju bara bättre.

Vi stöttar och hjälper dig. Finns ju en underbar matte B tråd här inne, men ännu mer underbara människor som hjälper till

• NathalieAndersson

Ger du dig attan på att du ska klara kursen gör du nog det, men det krävs nog mkt jobb. Jga har läst krusen en gång och klarade dne inte, dock var jag ledig ett år i mitten av kursen och när jag kom tillbaka så sket jag i den .

Ska göra nationella nu i maj och jar inte öppnat boken så vi kan ju hålla varandra i hand Kida med denna kursen

• kidA

ögnade igenom ett gammal nationellt prov nu ikväll.
    enl det provet så uppnår jag godkänt redan. inte så mkt mer. men godkänt.
    o mer behöver jag ju inte.

men det är ju ett gammal nationellt prov. min lärare kanske fokuserar på ngt heeeelt annat.

men men... bara att köra på... det värsta som kan hända är att jag får läsa skiten lärarledd i höst, o söka ssk till våren 09 istället.

• NathalieAndersson

kida; Dom har en spec plan dom måste följa med alla ämnen, så jag tror inte det är nn fara.

Ska iaf hålla alla fingrar och tår för dig

• lisalove

Jag läste MaB på kvällstid och jobbade samtidigt ht-04. Jag trodde att jag skulle fixa att göra båda delarna, men det gick inte så bra. Fast då blev jag friställd i oktober (jobbet flyttade 90 mil) och började att ta igen allt jag hade missat. Det var hårt, men jag fixade det. Hade ungefär 1 månad jag med, så jag tror visst att du kan fixa det på 1 månad. Dock måste du nog plugga några timmar/dag.

• kidA
    lisalove skrev 2008-04-08 23:20:40 följande:
    Jag läste MaB på kvällstid och jobbade samtidigt ht-04. Jag trodde att jag skulle fixa att göra båda delarna, men det gick inte så bra. Fast då blev jag friställd i oktober (jobbet flyttade 90 mil) och började att ta igen allt jag hade missat. Det var hårt, men jag fixade det. Hade ungefär 1 månad jag med, så jag tror visst att du kan fixa det på 1 månad. Dock måste du nog plugga några timmar/dag.
    jag har ju läst det förut. o jag började läsa den här terminen oxå, på distans. men skrev av fr kursen då jag inte hann med att lämna in alla uppgifter (mammaledig samtidigt). så den värsta biten har jag precis tagit mig igenom. det som är "nytt" för mig på resten av kursen är funktioner o sannolikhetslära. o de borde jag hinna fixa på 1 månad.
  • brokig

Kan inte tänka mig att det är några problem om du inte har några andra ämnen som distraherar samtididgt.

• anarkokapitalist
    kidA skrev 2008-04-07 15:52:59 följande:
    hur mkt tror du jag måste läsa per dag?
    Räknar du 10 sidor mer dag så är det ju superlugnt.
  • anarkokapitalist
    anarkokapitalist skrev 2008-04-09 00:33:58 följande:
    Räknar du 10 sidor mer dag så är det ju superlugnt.
    10 sidor per dag
Svar på tråden Klarar man Matte B på 1 månad?