Inlägg från: CamillaG78 |Visa alla inlägg
  • CamillaG78

Hur göra vid sambons älgjakt?

Min sambo ska som vanligt jaga älg i oktober och nu undrar jag hur det blir med barnomsorgen. Man får ju inte ha barnen på dagis när man har semester. Måste jag ta ledigt från mitt jobb för att vara hemma med dottern? Någon som kan svara på detta?

• Svar på tråden Hur göra vid sambons älgjakt?
  • CamillaG78

Jag bor i en liten stad och att min sambo ska jaga älg går knappast inte att dölja. Och jag vill gärna vara ärlig mot dagis

• CamillaG78

Ja, jag ska fråga. Det är ju inte det att jag inte vill vara hemma med henne men jag kommer inte att ha så många semesterdagar kvar att ta ut och fp-dagarna kan komma att behövas vid jul (jobbar hela julen + nyår).

• CamillaG78

Har nu pratat med dagis och det är ok att hon är där

• CamillaG78

För vår del handlar det om några dagar under jakten. Min sambo jagar i stort sett året runt men tar bara semester 3-4 dagar under älgjaktens första vecka. Övrig jakt sköter han sedan på fritiden.

Vår dotter skulle egentligen ha varit ledig från dagis varannan vecka. Min sambo jobbar skift och de veckor som han jobbar em har jag lagt mitt schema så att dotter inte skulle vara på dagis alls. Dagis tyckte dock att hon kunde ha 15 timmars vecka de veckorna för att det skulle bli regelbundet (hon är 13,5 månader) så hon kommer att vara där 9-12 timmar varannan vecka.
    Enligt dagis har vi rätt till 15 timmar varje vecka.

• CamillaG78
    LAV0LINA skrev 2008-04-14 08:39:45 följande:
    På min arbetsplats är det som så att då den skiftarbetande föräldern har ledigvecka så är barnet hemma med den föräldern. Sen så är det för mig fullkomligt obegripligt varför man vill lämna sitt barn på dagis då man själv är ledig.
    Vill och vill... Min dotter ska vara på dagis mellan 9-12 timmar under sina "lediga" veckor för att hon ska få lite rutin på det hela. Hon är bara 13,5 månader och då glömmer man fort.
Svar på tråden Hur göra vid sambons älgjakt?