• CamillaG78

Hur göra vid sambons älgjakt?

Min sambo ska som vanligt jaga älg i oktober och nu undrar jag hur det blir med barnomsorgen. Man får ju inte ha barnen på dagis när man har semester. Måste jag ta ledigt från mitt jobb för att vara hemma med dottern? Någon som kan svara på detta?

• Svar på tråden Hur göra vid sambons älgjakt?
  • Davidoff1975

JAg kan inget om det där, men tycker det låter konstigt om du måste ta ledigt för att va hemma med dottern när det är din man som ska ha semester. Jag menar barnen mmåste väl få va på dagis när den ena föräldern jobbar

• littlemum

Ja, tyvärr är det nog så om man följer lagarna. (Vilket långt ifrån alla på vaåt dagis gör...)

• littlemum
    Davidoff1975 skrev 2008-04-08 20:37:51 följande:
    JAg kan inget om det där, men tycker det låter konstigt om du måste ta ledigt för att va hemma med dottern när det är din man som ska ha semester. Jag menar barnen mmåste väl få va på dagis när den ena föräldern jobbar
    Nej, har en vårdnadshavare semester så ska barnet inte vara på daigs, så är det iaf hos oss.
  • Soppa

Jag har då vart utomlands 1 v utan familj och barnen fick då gå min mans tider på fsk.
    Det var aldrig nå snack om saken från deras sida.
    Men du måste väl inte ens säga om han är ledig ???

• CamillaG78

Jag bor i en liten stad och att min sambo ska jaga älg går knappast inte att dölja. Och jag vill gärna vara ärlig mot dagis

• Soppa

Hör med dom vad som gäller . vi var två från våran by som for och fsk sa aldrig att våra barn inte fick vara där när vi vart borta

• Cia o krabaten
    CamillaG78 skrev 2008-04-08 20:51:33 följande:
    Jag bor i en liten stad och att min sambo ska jaga älg går knappast inte att dölja. Och jag vill gärna vara ärlig mot dagis
    fråga då rätt ut. Många dagis, inkl vårat är schyssta.
    Men fråga i tid så ni hionner planera om det behövs.
  • Eleena83

Du kan väl vara ärlig och berätta för personalen på förskolan att din man ska på älgjakt.
    Nog tror jag att din dotter får gå på förskolan dom tider du jobbar då..

• Leija

Eftersom du inte får ha dottern på dagis när ni har semester måste du ju ta ledigt, om inte dagis är schysst och låter dig ha dottern där ändå eller att du löser det på annat vis, barnvakt tex.. Prata med dem och hör vad dem säger... =)

• CamillaG78

Ja, jag ska fråga. Det är ju inte det att jag inte vill vara hemma med henne men jag kommer inte att ha så många semesterdagar kvar att ta ut och fp-dagarna kan komma att behövas vid jul (jobbar hela julen + nyår).

Svar på tråden Hur göra vid sambons älgjakt?