Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Hur göra vid sambons älgjakt?

mammamuuuu2008 skrev 2008-04-12 22:34:35 följande:
    Vet tyvärr inte hur det är... men jag skolade in våran dotter och min sambo var på älgjakt och hade semester... jag var arbetssökande. det låter ju jätte konstigt om man inte får ha barnen på dagis under hösten/vinter/vår om den ena jobbar och den andra har semester... Vet att det står i dagis infon här att barnen ska ha rätt och vara "hemma" fyra veckor om det går på dagis/förskola året om.Jag drabbas annars jätte hårt för min sambo jagar september, oktober och november (jobbar skift och har semester) och jagar runt hela länet och finns inte hemma så mycket och jag har förhoppningsvis jobb efter barnledigheten jag är på nu. Hur gör man då??????????
    Då får han helt enkelt inte jaga så mycket.
  • Anna Paulita

Det är så konstigt tycker jag, när en kvinna vill gå till frisören på dagistid blir det en djävla halabaloa och liv, men om en man ska på älgjakt är många väldigt förstående...Tycker det är jättemärkligt. Faktiskt.

• Anna Paulita
    mammamuuuu2008 skrev 2008-04-15 10:37:00 följande:
    Dethar inte med älgjakt och göra,men om man är hemma med ett nyfött syskon, VARFÖR ska mandå ha barnenpå dagis?? Det ska väl vara hemma med mamman/pappan och sitt nya syskon?? DET är svår begripligt. Att man sedan jobbasr skift, natt etc ochför barnenpå dagis för att hinna göra lite annat och vila upp sig det är förståeligt.
    Det är väl upp till var och en? Knappast något som någon annan kan säga är rätt eller fel. man kan ha sina åsikter men det är inte sanningen. Alla situationer är ju olika.
Svar på tråden Hur göra vid sambons älgjakt?