• Tjollahopp

silverfiskar...

ja nu menar jag inte sådan dära söta fiskar man kan ha i akvarium utan de äckliga silverfiskarna som finns i lägenheten..

Någon som har/haft sådana?
    Hur blev ni av med dom?

ringde till anticemex i typ sep då jag upptäckte de, fick ett par fällor, men tydligen ha de inte hjälpt för den senaste veckan ha det bara blivit fler...

Mår illa o är så jävla äcklad av dom...:(

• Svar på tråden silverfiskar...
  • Lii1

ha tänt där i rummet där dom är.dom kommer inte fram.se till att det inte är fuktigt för dom kommer av mörker o fukt. Du måste ha tänt dygnet runt ett bra tag. Jag hatar såna själv oxå.min sambo jobbar inom fastighetsförvaltiningen.honom jag frågar ;)

• Miiiiia

jag hade massor, sen köpte jag två katter. katterna upptäckte silverfiskarna och har ätit dom sedan dess. domär alltid i badrummet och spanar, och det finns inga kvar längre:D

• Tjollahopp

bor i en 1a... å jag har inga i badrummet utan vid data hörnan å under sängen.. INGA i sängen TACK O LOV....

• Tjollahopp

Är rädd för katter..så det skulle inte gå direkt..:S

Tror jag läst att anticimex kan spruta där man sett dom är??!! eller har jag drömt detta...

• Lii1

se till att ha de ljus då.jag hade såna i förrådet o dom försvann när jag hade tänt där inne

Tjollahopp skrev 2008-04-08 22:28:54 följande:
    Är rädd för katter..så det skulle inte gå direkt..:STror jag läst att anticimex kan spruta där man sett dom är??!! eller har jag drömt detta...
  • Sommaren22juni1979

Första gången jag hade såna var i min tvåa , upptäckte de små rackarna springandes i hallen , men aldrig att jag sett dem i badrummet dock.
    Sen upptäckte jag dem när jag skulle byta blöja på min dotter ... De låg i blöjan !!
    Urk , ringde till hyresbolaget direkt , anti kom ..
    Men inte ens de hjälpte ..
    För han som kom sa till mig att detta är bara en liten nödlösning , men om man inte tar alla lght i huset så kommer alltid tillbaks till dig.

Flyttade ner till andra våningen ... där fanns de i köket och då och då kunde jag se dem i mina sovrum ...
    Skulle jag baka , laga mat så fick jag först diska det jag skulle använda.
    För de skalade av sig sitt gamla skal i mina kastruller .. urk..
    Men då la jag bikarnat tror jag det heter ... o de klarade inte de av tror jag .. för de börja dö en efter en .. o till sist när jag väl skulle flytta .. då fanns det en enda i min lght som vi kunde finna.... en enda .. undrar ifall de andra flyttat till grannarna eller om de slutade producera nya ? ..

• Tjollahopp

Gaah vidrigt det dära med blöjan..:S

alltså en då å då klara jag av.. men som innan när jag kom hem från jobbet å det ligger 6st kanske... dödade de med en gaffel.. Men de lär ju komma tillbaka hela tiden...

vart la du bikarn då? i kastrullerna??

• Lena Miranda

Vi hade problem med silverfiskar i vår gamla lgh å de dras till fukt antagligen fukskada eller nått kolla vart du har mest silver fiskar å be anticimex komma dit å mäta fukt i lgh/hus de anticimex kan göra är att sätta ut blattanex dosor eller spruta men de hjälper bara för stunden.. inte alls för oss för de var så många.. de försvinner inte fören fukten försvunnit..:-P

• Tjollahopp

tror itne jag har fukt.. för hade jag haft fukt/mögel så hade jag mått betydligt dåligt då jag är väldigt känslig för sådant..

Men jag ska ringa imorgon...!!

• Sommaren22juni1979
    Tjollahopp skrev 2008-04-08 22:38:56 följande:
    Gaah vidrigt det dära med blöjan..:Salltså en då å då klara jag av.. men som innan när jag kom hem från jobbet å det ligger 6st kanske... dödade de med en gaffel.. Men de lär ju komma tillbaka hela tiden...vart la du bikarn då? i kastrullerna??
    Inne i skåpen , o alla hålorna jag kunde finna i lghten samt limmade igen hålen.. ;) Inte i kastrullerna .. ;)
Svar på tråden silverfiskar...