• Skumboll

Bildtråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 1**

Sådär ja, en tråd för endast bilder!

Andra trådar:
    Prat: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30385439.html
    Fika: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m31544538.html
    BF: www.familjeliv.se/Forum-11-234/m25865878.html
    Blogg: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29430053.html
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29416411.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-08 19:54
    Ny recepttråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32538981.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-05 16:37
    Ny prattråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33348000.html

• Svar på tråden Bildtråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 1**
  • Monkey Tales

Emmelie: Den där matbilden var verkligen geggig. Glad
    Zorn: Vad fint det blev. Hon passar jättebra i lugg. Sötnos.

• FL Lisa

en liten sjukling som passar på att leka lite mellan tupplurarna

• FL Lisa

att göra en bild svartvit och behålla en eller flera detaljer i färg är rätt lätt..i photoshop i alla fall.

• Vixi

FlLisa: åh vilken fin bild och fin kille Hur gör du bilden så där med bara en röd bil???

Älskade lilla oliv
  • fiffiluran

åh, äntligen har jag hittat hit! Vilka underbara bilder! Och Mahi är ju en riktig sötnos i sin nya frippa! Hur gör man för att lägga upp bilder, måste man vara plusmedlem?

• Skumboll

ja, jag tror dessvärre att man måste ha plus. men länka till bilden så är det säkert någon som lägger in den åt dig!

• FL Lisa
    Vixi skrev 2008-04-16 16:39:02 följande:
    FlLisa: åh vilken fin bild och fin kille Hur gör du bilden så där med bara en röd bil???
    tack!

Nu vet jag inte om du har photoshop och om du isf brukar jobba med bilder där i men för för att få bilden svartvit och behålla en detalj i färg så brukar jag använda mig av lagermask. Jag lägger på ett svart fotofilter ovanför bilden så blir bilden svartvit och sen kan man måla med svart pensel på det man vill ska vara i färg (när man har lagermasken aktiverad)
    Nu har jag ingen aning om du hängde med på något...men är det något speciellt du undrar över så är det bara du frågar i min gästbok så kanske jag kan förklara på ett bättre sätt.
Svar på tråden Bildtråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 1**