Inlägg från: Bebben |Visa alla inlägg
  • Bebben

Skillnad på matlagingsgrädde och vanlig grädde?

Är det bara fetthalten som skiljer dem åt eller hur kommer det sig att det kallas matlagningsgrädde? Vad är speciellt med den?

Mjölken var slut idag så jag tog matlagningsgrädde i kaffet. Detta fick mig att börja fundera..Det rimmar liksom lite illa att ha matlagningsgrädde i kaffet. Vad kan det likställas som?

Nån som vet?

• Svar på tråden Skillnad på matlagingsgrädde och vanlig grädde?
  • Bebben

Hmm så det är egentligen grädde med förminskad fetthalt som fått diverse tillsatser för att bli som den är. Låter ju gott. Not!

• Bebben

Jag kör nog GI:stuket. Riktiga produkter i vad jag än äter. Grädde, smör, standardmjölk osv. Allt för att undvika de där hemska grejerna de har i. Idag var en nedlösning med det vi hade hemma - matlagningsgrädde, hövva..

• Bebben

Men hur är det med mjölken då? Är det inga tillsatser i den smalare mjölken? Eller hur fungerar det med fetthalten där? Ska man använda enbart standardmjölk för att få en helt ren mjölk eller vad?

• Bebben

Fru hemlig - Även de med mindre fetthalt? Lättmjölk osv? Jag trodde allt lättare var processat på nåt vis och inte nyttigt, men jag kan ju ha fel?! Har ingen sån mjölk hemma, ska dock kolla upp detta.

Svar på tråden Skillnad på matlagingsgrädde och vanlig grädde?