• Torparn

Vad tycker du om Lidl

Inte för att storhandla men jag stannar en gång i vecka (enda butiken påväg hem från ridningen)De har ju billiga grönsker och typ godis (sugen efter ett ridpass). Provar något nytt varjegång jag är där. Salamikorvar och sånt. Sen om jag vet att det fattas bröd eller mjölk osv handlar jag det också.

• Torparn

Ja, det var väldigt vilken disskution det blev........Jag tycker det är kul att prova olika korvar, glassar, godis osv. Så de gånger jag stannar vid Lidl (enda butiken jag passerar efter ridningen)passar jag på att testa något nytt. Precis som jag gärna testar nya korvar, salami och glassar på ica.

All mat produceras väl knappast i sverige bara för att den säljs på ica? Vad är då skillnaden att köpa några skivor spännande salami i delkatessdisken på ica mot att köpa en hel salamikorv på Lidl?

Skulle jag åka till en annan butik när jag behöver handla efter ridningen blir det en redig omväg som troligen inte gynnar miljön heller.

• Torparn

Håller med
    Det är ju halva nöjet med att handla oavsett var man handlar!
    Om jag bara skulle handla falukorv och Lönnebergaskinka (tycker om dom med skulle det ju vara urtrist

HelenaMaria skrev 2008-04-09 17:30:01 följande:
    Jag handlar på Lidl ibland. De har en tysk korv som är jättegod. Det är ju roligt med mat som inte bara produceras i Sverige som t.ex. korv, olika sorters pålägg etc. Jag tycker att den svenska varufixeringen är smått patetisk. Klart man ska gynna det egna landet men varor från andra länder kan vara minst lika bra. Det är ju roligt att testa lite nya matvaror, eller?
  • Torparn

Men all mat som finns på ica och coop är väl inte producerat i sverige?

MammatillMeja skrev 2008-04-09 17:32:51 följande:
    det handlar inte så mkt om att maten inte är lika bra.det som för mej iaf är problemet är de långa färdvägarna för mat som går att köpa HÄR.
  • Torparn

Jamen, då har ju den maten färdats lika långt oavsett om de ligger på icas eller lidls hyllor

Alltså jag fattar mejerigrejen. Men om man ändå köper tyska korvar, italiensk glass eller asiatisk fisksås så spelar det ju ingenroll var man handlar den?

MammatillMeja skrev 2008-04-09 17:36:14 följande:
    nej?
  • Torparn

Med mat menar du då endast halvfabrikaten som ja det finns mycket av? Jag har köpt fryspizza där en gång och det gör jag även på ica ibland och skillnaden är 0.

Salami och annan korv, smörgåspålägg etc är jättegoda och jag köper ju även salami av okända märken på annat håll också för att jag tycker det är kul att prova nytt.

Storhandla är det väl ingen som gör då utbudet som vi tidigare konstaterat är begränsat? Det gör jag aldrig heller i min Coop Nära eftersom utbudet är dåligt även där och priserna inte vänliga. Men småhandla, visst då hittar man ju oftast det man behöver.

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 19:26:39 följande:

Okej, nu har jag gjort ett studiebesök på Lidl vid E4:an i Uppsala. Den mittemot kvarngärdet.Jag skulle till djuraffären och köpa hundfoder, och stannade på vägen hem när vi nu diskuterat saken.Jag ville så gärna ta upp mobilen och fota vid grönsakerna, för det var en ren jävla katastrof, men jag tyckte att det blev lite överkurs att knäppa kort när folk gick där med sina vagnar.En jävla röra.Och ett helt uselt utbud.I mjölkkylen fanns Arla och nåt annat märke som jag inte kände till.Bland påläggen fanns det Arlas ost och sen 100 ostar av okänt ursprung.Mest utbud på ost fanns det om man ville ha färdigskivad i plastförpackningar.Hur fan kan man storhandla på Lidl?VAD köper man då?Alla frysar var fulla av färdigrätter, friterat, friterat, friterat. Friterad kyckling på längden och tvären, friterade räkor, friterad bläckfisk och friterat av allt annat som går att fitera.Älskar man friterat så är Lidl stället, för de flesta frysarna innehåller sånt färdiglagad skit.Det fanns köttfärs från scan, dock bara i storpack.Det ekologiska och kravmärkta som nån pratade om här i tråden såg jag inte röken av.Hur gör ni som handlar maten ni äter på Lidl?Håller ni era organ igång med hjälp av mediciner?
  • Torparn

Aha, det har jag missat Det verkar ju vara olika mellan butikerna men min butik skulle jag nog inte kunna storhandla pga för litet utbud. Jag kommer förvisso alltid hem med mer än vad jag tänkt mig när jag går in på Lidl på torsdagarna. Men det beror nog på att jag tycker det är kul att prova lite olika produkter som jag inte testat förr. Juice, salami, korv, ost, glass och choklad är nog det som alltid slinker ner

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 19:46:05 följande:

Jo, folk i tråden har berättat att de storhandlar på Lidl.
  • Torparn

Jag har också hört det påståendet. De är väl mer redo kanske att ta emot alkoholen än ex. ica?
    Ja, om det nu är så att de blir först blir det nog ett jäkla spring där innan alla andra hinner ikapp....

Jazza skrev 2008-04-10 08:37:25 följande:
    Vet ni, igår berättade jag för min svärmor om denna tråden.. så säger hon såhär (alltså, ingen ens i närheten säker källa, utan bara ett löst rykte) : Lidl tar sina "hundår" nu, folk handlar inte, de har alldeles för stora lokaler jfrt med sortiment osv, bara för att de väntar in att alkoholen skall släppas och börja säljas i butiker... OM detta är sant, så kommer kanske tom jag handla på Lidl
  • Torparn

Skitiga lokaler har jag aldrig upplevt. När jag kommer (regelbundet varje vecka) känner jag mig obekväm då jag alltid kliver in på en nytvättat golv med mina ridskor.....De springer då efter mig med städmaskinen.

• Torparn
    Ja, ve och fasa Tacka vet jag våra svenska.....
    Får jag också vara med på ert kafferep med svenskt kaffe?
    Sallisen skrev 2008-04-10 09:32:38 följande:
    TYSKA citroner, dessutom!
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl