Vad tycker du om Lidl
Gevalia blir bra, bara det är odlat i sverige så.....Tackar
sär skriven skrev 2008-04-10 09:43:22 följande:
Gevalia blir bra, bara det är odlat i sverige så.....Tackar
sär skriven skrev 2008-04-10 09:43:22 följande:
Haha. Jag ser det framför mig, hur smulorna flyger ut ur munnen
Ja, alla vill väl ha svenskt kaffe när man reser utomlands..... De andra smakar ju skit. Inget går upp mot våra svenska bönor.......
Och jag ska dit i kväll
Ja, då får de stressigt i kassorna
Morgongåva och Sala hörde jag också rykten om porrfilmerbjudandet, lokalproducerad dessutom så det det inte blir så långa transporter
Vad är det som exakt är onödiga transporter om vi räknar bort den danska mjölken som ev. levereras upp till norra sverige?
Ska även tillägga att jag efterfrågade äpplen från våran lokala ekologiska äppelodling 2 km från min coop närabutik. Det gick inte, serru. Alla äpplen tas från coops centrallager miltals härifrån.
Jag vet att det är långa transporter för att vi ska få våran mat på bordet. Men det gäller ju även de märken som säljs på ica och coop och alla andra matbutiker.
Kaffe, te, choklad, många salami och korvar, grönsker och frukt framförallt vintertid osv. osv. Vad spelar det då för roll i vilken butik man handlar de ex spanska tomaterna, italienska salamin, colombia kaffet i?
Jag är trädgårdsmästare så jag ska försöka mig på både kaffeodling, kakaoodling, banan och apelsinodling i sommar. Behöver nog endel peppning dock
Någon annan kanske kan ta slaktbiten och producera salami och korv?
Kan någon kanske även starta fårfarm så man kan få lite fetaost?
Jag försöker också med närproducerat och jag berömmer personalen när de tar in många olika sorters svenska äpplen på hösten. Men de svenska äpplena är ändå inte lokalproducerade som de i mittfall skulle kunna vara med en äppelodling så nära.
Vart de äpplena fraktas har jag inte en aning om, tyskland kanske
Det är ju jättesvårt att läsa sig till vart produkterna produceras om det är många mellanhänder osv. Det är ju bara köttet som de oftast skyltar med kommer från en viss gård man känner igen.
Flingor,pasta+många många fler saker är ju jättesvårt att få närproducerat.
Fint Rådjurskorv låter ju mums. Var det en roadkill eller hade du skjutit den också?
Jag ifrågasatte varför de inte hade äpplen från den lokala ekologiska äppelodlingen men de fick inte ta därifrån för att coop måste ta alla sina varor från centrallagret...
Men de höll med om att det var bakvänt men kunde inget göra.
Måste du titta dom i ögonen då?
Vad bra att du tar med dig färdkost det är långt till grekland har jag hört.
Ja, den spindeln var lite större än katten här hemma
Går den att rosta tro?
Ja, min vill ju vara artig innan man avlivar djuret. Som i en engelsk deckare. I´m so very sorry, sir. But I have to kill you.