Inlägg från: Sniglar och Krut |Visa alla inlägg
  • Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Wroom skrev 2008-04-09 15:38:27 följande:
    Jaså, de jag känner som har jobbat där har aldrig nämnt något om det.
    Det behövdes inte.
    Media uppmärksammade det hela och förde deras talan i såväl tidningar som nyheterna på teve.
    Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Sniglar och Krut
    Wroom skrev 2008-04-09 15:41:23 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:37:24 följande: Jag säger inte att det ena är smartare än det andra, det är olika lösningar helt enkelt. Vad ska vi göra åt saken? Ta det som det är och sluta hetsa upp oss så blir världen en lättare plats att vistas i.
    Vi ska gå ihop och kräva att Lidl utvisas tillbaks till Tyskland!
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:43:38 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:41:08 följande: Inte många Ica-butiker. Endast några av dom stora. Sen finns ju alla andra kedjor som inte har scanning.Jag har själv suttit i kassan på Ica, och vet vilken otrolig fördröjning det blir när folk ska hålla på och packa in i sina påsar. Någonting som alla andra kunder får lida för.
    Jag har också suttit i kassan på ICA.
    I en liten butik och i en större.
    Jag upplevde aldrig några problem med fördröjning eftersom banden på packsidan är så stora att man kan börja lägga den nya kundens varor högt upp undertiden som den andra kunden packar färdigt.

Självscanningen kommer mer och mer, det finns snart överallt.
    Undertiden som Lidl FUNDERAR på att skaffa två meter extra band på packsidan.
    Fantastiskt.
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:45:05 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:43:52 följande: Du får väl sluta handla där. Men det finns många som uppskattar lidl.
    Men verkar det som om jag handlar där?
  • Sniglar och Krut
    Wroom skrev 2008-04-09 15:44:31 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:42:24 följande: En höna av en fjäder precis som många andra kvällstidningsnyheter.
    Så kan man ju välja att kalla det om man vill handla där med godare samvete.
    Jag tycker det var högst intressanta och viktiga upplysningar.
    Dessutom intressant att se hur reportrarna jagade butikschefer i Lidl-butikerna med mikrofoner, samtidigt som cheferna sprang som råttor mellan sockerkakorna och marmeladen in på lagret och stängde dörren.
    Personalen som svarade "Vi får inte svara på några frågor", var det mest synd om.
  • Sniglar och Krut
    CarlHerman skrev 2008-04-09 15:50:53 följande:
    Att Lidl inte har kollektivavtal är bara skitsnack!! De har Handels avtal och personalen har alltså samma lön som de på ICA, Coop mm. Min sambo anställer personal där så jag vet vad jag talar om. De har heller absolut inget emot att personalen är med i facket, det uppmuntras.
    Nu ja.
    Efter att problemet uppmärksammades.
    Den som säger att det alltid har sett ut så, den ljuger.
  • Sniglar och Krut
    ANOF skrev 2008-04-09 15:53:31 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:47:10 följande: Men varför klagar du då? Det är ju valfritt att gå dit. Och lidl har mycket bra varor, det kan man inte säga något om.
    Lidl har mycket skitvaror, det kan man inte säga nåt om.
    Jag klagar eftersom jag är emot hela grejen av att importera varor till förbannelse, bla.
    Sen klagar jag eftersom jag orkar också.
  • Sniglar och Krut
    CarlHerman skrev 2008-04-09 15:54:49 följande:
    sniglar och krut: De har haft det sen starten i sverige. Lidl Sverige AB fungerar inte som det tyska.
    så cheferna som vägrade svara pp frågor, personalen som inte fick svara, och informationen som kom fram i nyhterna, det var bara hittepå?
    Ja, vi säger så.
  • Sniglar och Krut
    Virriga Vera skrev 2008-04-09 15:55:39 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:17:50 följande: Njaae. Walmart har faktiskt nästan samma system som Lidl med ett undantag, kassarna hänger på en ställning i slutet av rullbandet och kassörskan packar vart efter hon slår in varorna i kassan. Sedan är det bara för kunden att lyfta i de färdigpackade kassarna från ställningen in i vagnen. Hur bra som helst.
    Eh.
    Alltså, jag skrev att jag antingen fått hjälp av personalen att packa, eller att systemet sett ut som här.
    Vad är det du Njaaae:ar mot?
  • Sniglar och Krut
    Euphoric skrev 2008-04-09 15:56:24 följande:
    Aldrig handlat där, men kan säga att jag hatar reklamen. Får whiskey-kärring rysningar varje gång och mår lite dåligt
    Jamenbra.
    Den också ja.
    Den jävla reklamen hade jag ju glömt.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl