• jentha

Misstänker halsböld...

Jag har haft halsböld två gånger och det behöver inte gå så långt att de måste tömma den. Om du åker till doktorn NU så kanske den kan gå tillbaka av sig själv med antibiotika (rätt sort - den du har fått biter tydligen inte på din halsböld).

Ingen av mina halsbölder har jag behövt tömma. Den ena var nära, men när de hade bedövat mig och skulle sätta igång såg de att den hade gått sönder själv ... inte så fräscht, men de skar inte i mig iaf. Den andra gången gick den bor med antibiotika. På mig har de inte opererat mandlarna som på LindaJohansson81 (ovan) . Så det är inte heller nåt som måste hända...

Åk in till doktorn. Det är inte farligt - det kan bara bli bättre. Lycka till!!

Kram

// jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett pyre i magen ¸.?°´¯)
  • jentha

Om du började äta pencillin i onsdags så hade det börjat verka för länge sen, det börjar verka samma dag. Så avvakta inte över dagen - det blir bara värre då.

• jentha

När jag hade halsböld så fick jag pencillin, som jag tog och sen spydde upp efter en halvtimme. När jag ringde till vårdupplysningen för att fråga om jag skulle ta ett nytt piller sa de att det inte behövdes, på den halvtimmen hade kroppen tagit upp iaf så mycket av pencillinet att jag kunde ta nästa piller enl ordination. Det börjar alltså verka direkt även om man kanske inte märker att alla symptom försvinner förrän efter ett par dygn.

TS jag hoppas att du är hos doktorn!

Svar på tråden Misstänker halsböld...