Inlägg från: Anonym (ajajaj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ajajaj)

Misstänker halsböld...

Jag har jätteont i halsen på ena sidan , det strålar bak mot örat och fram mot käkbenet på den sidan.
    Var till hälsocentralen i onsdags och de tog prover och kom fram till att jag har öroninflammation och en infektion i halsen, fick antibiotika som jag tagit from onsdag.
    Det är bara det att halsen inte är ett enda dugg bättre? Har svårt att sova för det gör så jäkla ont i halsen. Har problem att gapa, kan öppna munnen en liten bit, gör väldigt ont att svälja. Får i mig dryck.

Jag vågar inte åka och kolla om det är en halsböld för om det är det vågar jag inte få den tömd....kan det läka av sig själv?

• Svar på tråden Misstänker halsböld...
  • Anonym (ajajaj)

UUUsch!! Jag våååågar inte åka till läkaren...
    skar de upp din halsböld?

Jag har svårt att andas när jag ligger ned, för då sväller det igen känns det som. Funderar på att avvakta under dagen...
    Kan halsböld gå över av sig själv?

Hur lång tid borde det ta innan pencillinet börjar verka om det nu är bara halslfluss, närborde jag bli bättre?

• Anonym (ajajaj)

Tack för svar alla! Nej, jag är som ni märker inte hos doktorn, har inte vågat mig dit...
    Har dock lyckats sova halvsittandes en halvtimme nu medans sonen såg på tv.

Blir jag inte bättre under dagen måste jag åka in så...

• Anonym (ajajaj)

Väldigt sent svar men iaf:)

Jag ringde samma dag dvs i fredags till sjukvårdsrådgivningen, de tyckte jg skulle avvakta. Mne nu har jag fått ännu ondare i halsen så nu ska jag träffa läkare idag klockan halv två och kolla om det kan vara en halsböld eller om halsflussen har tagit om, kan den göra det?

Har inte lika mycket feber längre, fortfarande hosta och snuva men inte lika mycket. Men som sagt, väldigt ont i halsen. Fast jag tror inte att det är en halsböld för nu gör det ont på andra sidan halsen....

Svar på tråden Misstänker halsböld...