Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Yoghurt till 8-månaders?

Kan man ge yoghurt till en 8-månaders?
    Flera har sagt att man ska vara försiktig med mjölkprodukter till så små. Men varför? Laktosen?

Nu äter inte min son varken gröt eller välling så jag måste hitta något bra alternativ till frukost.

• Svar på tråden Yoghurt till 8-månaders?
  • Skumboll

Men dåså, då är det ju inga problem.
    Hur är det med vanlig "barnyoghurt", innehåller den för mycket socker?

• Skumboll

Gröt klarar inte hans mage av, och välling ratar han numera. Ja, det är väl egentligen inte mycket han gillar nuförtiden (matvägrare sen ett par månader). Jag behöver något som är gott och som kan falla honom i smaken. Och för att få honom att äta öht så känns det strunt samma om det är socker eller ej i.
    Imorse käkade han grädde och jordgubbar till frukost, just för att han vägrade allting annat.

• Skumboll
    Lindisen81 skrev 2008-04-11 15:24:29 följande:
    han kanske vant sig vid söta saker... kan va svårt att vänja av. testa en gröt med vaniljsmak, är ju sött och kanske faller din son i smak. annars så testa att göra egna smoothies av bär och frukt
    Njae, han äter vanlig burkmat bara det är samma sort hela tiden. Fruktpuré får han inga mängder av, bara lite till mellis.
    Gröt kräks han upp fortare än han får ner så det är inte att tänka på.
  • Skumboll
    Lindisen81 skrev 2008-04-11 16:35:24 följande:
    börja vänja han vid hemlagat då kanske ? det är väl det han kommer äta i framtiden... kanske är så att det funkar bättre med bitar i mat och mellanmål...?
    Jadu, häromveckan lagade jag två olika grytor till honom. Men han totalratar. Dessutom hulkar han för minsta lilla ärtbit. Så nu står 45 burkar(!) i frysen till ingen nytta.
  • Skumboll

Kors i taket - han gillade det! Nu får det bli yoghurt både till frukost och kvällsmål.

• Skumboll
    Lindisen81 skrev 2008-04-12 10:28:17 följande:
    vad roligt!!!testa efterhand att blanda i lite frukt i yoghurten, eller kanske lite mat till o med =) du får lura sonen, han försöker nog trilskas bara ska du se!
    Han fick en tesked blåbärspuré i imorse. Ikväll tänkte jag mosa ner jordgubbar.
Svar på tråden Yoghurt till 8-månaders?