• Tjockomammut

När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?

Läste en annan lustig tråd på FL om detta ämne. Skapar därför en omröstning om saken.

Vad tycker ni? Motivera varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-11 18:07
    Detta handlar alltså om huruvida föräldrar delar säng nakna med sina barn. Inte att man kommer ut neck från duschen, bastar på badhus mm det antar jag att de flesta föräldrar redan gör.

Ex. En far som sover naken brevid sin 8 åriga dotter. Är det ok? är det ok? Vilken ålder är ok?

Män brukar ofta ha morgonstånd. Är det ok att han 8 åriga dotter ser det? Är det "naturligt"

vart går egentligen gränsen för "naturlighet" och "icke passande beteende"

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?
  • gizzla

Tror du att mannen skulle våldta barnet i sömnen eller? Våldtar din man dig ofta i sömnen eller vad?
    Eller skulle den bara råka slinka in?
    Hur 17 menar du människa??

Bigmoma skrev 2008-04-11 21:09:48 följande:
    Men du, hur kan man veta vad man gör i sömnen? Man har allt under kontroll då också eller?
  • KJaneway
    gizzla skrev 2008-04-11 21:11:18 följande:
    Undrar bara en sak till er som anser det vara så hemskt att sova naken med barnen. Tror ni att barnen tar skada av det eller vad är det som är så fel? Tror ni att jag och andra nakna människor ligger med snuskiga tankar bara för att vi är nakna brevid våra barn?
    Sex har inte med saken att göra - man sover inte naken intill sitt barn - enkelt.
  • a halleluja moment
    svag skrev 2008-04-11 21:11:24 följande:
    gizzla: Ja, och det är ju väldigt läskigt att vuxna människor inte kan vara öppna mot sina barn! Att istället för att prata om kroppen och vad som händer med kroppen så gömmer man sig bakom kläder för att slippa ta diskussionen över huvud taget. Litar folk verkligen så mycket på att Andra ska lära deras barn om kroppar och sexualitet!?
    men hur lyckas du få till att man inte vill sova naken med sitt barn till denna slutsats???
    D.I.L.L.I.G.A.F...........................................does it look like i give a fuck??
  • svag

Bigmoma: Så om ditt barn sover bredvid dig i sängen så är det ganska stor risk att du rullar över/slår till/puttar ut barnet ur sängen, eftersom man inte har koll på vad man gör i sömnen? Tror du verkligen seriöst att folk gör sexuella närmanden på sina barn i sömnen?

• Heisan

Nu skall jag slita mig från tråden o gå o duscha med min 10-åriga dotter, o min 5-åriga dotter. Jag skall försöka hålla tankarna istyr..*superironi* o att inte knocka dem med brösten...

Dec-07: 107-93,4
  • gizzla

Ja- om det är så fel att ligga naken brevid ett barn utan hudkontakt som du ansåg. Då måste det vara ännu mer rubbat att låta ett barn suga på ens bröst?

KJaneway skrev 2008-04-11 21:11:48 följande:
    *asg* Whoppsi vilken jättehopp du gjorde där! Vad har amning med sexuella övergrepp att göra?
  • Lyllo
    salta katten skrev 2008-04-11 21:11:04 följande:
    kan inte rösta. Jag anser inte att det är olämpligt att sova naken med sina barn.
    Samma här.
  • danitra
    svag skrev 2008-04-11 21:11:24 följande:
    gizzla: Ja, och det är ju väldigt läskigt att vuxna människor inte kan vara öppna mot sina barn! Att istället för att prata om kroppen och vad som händer med kroppen så gömmer man sig bakom kläder för att slippa ta diskussionen över huvud taget. Litar folk verkligen så mycket på att Andra ska lära deras barn om kroppar och sexualitet!?
    Och kanske bidrar det också till att lära oss att "nakenhet = villig att ha sex." Dessto mindre kläder dessto kåtare är man, det är ju så våldtäckter ursäktas idag.
  • Bigmoma
    gizzla skrev 2008-04-11 21:12:46 följande:
    Tror du att mannen skulle våldta barnet i sömnen eller? Våldtar din man dig ofta i sömnen eller vad?Eller skulle den bara råka slinka in? Hur 17 menar du människa??
    Vem har snackat om våldtäkt nu då? Du verkar ju normal...

Obs! IRONI!
  • vadskajaghetadå
    KJaneway skrev 2008-04-11 21:12:54 följande:
    Sex har inte med saken att göra - man sover inte naken intill sitt barn - enkelt.
    vaddå man"???

fan vad irriterad jag blir, tala för dig själv du!
Svar på tråden När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?