• Tjockomammut

När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?

Läste en annan lustig tråd på FL om detta ämne. Skapar därför en omröstning om saken.

Vad tycker ni? Motivera varför.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-11 18:07
    Detta handlar alltså om huruvida föräldrar delar säng nakna med sina barn. Inte att man kommer ut neck från duschen, bastar på badhus mm det antar jag att de flesta föräldrar redan gör.

Ex. En far som sover naken brevid sin 8 åriga dotter. Är det ok? är det ok? Vilken ålder är ok?

Män brukar ofta ha morgonstånd. Är det ok att han 8 åriga dotter ser det? Är det "naturligt"

vart går egentligen gränsen för "naturlighet" och "icke passande beteende"

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?
  • Gossa

Jag sover näck och om mina barn kommer ner i vår säng så...ja då får dom se en naken mamma o en naken pappa!Punkt slut!

Är mamma glad är alla glada
  • Lillstrumpa82
    Snooze skrev 2008-04-11 21:42:02 följande:
    Går kanske inte riktigt att jämföra.....Tycker verkligen inte att ett morgonstånd tillhör en normal vardag för en 9-åring. Visst köper jag att hon bör/ska/veta att det existerar (hon har faktiskt 3 småbröder ) Men det är definitivt inte något hon ska se sin far med. Hur skulle du själv minnas din far om han sprang runt med ståkuk?!? Min dotter är fullt medveten om det sexuella och skulle göra stor skillnad på tandborstning och morgonstånd. Om inte annat kommer hennes vänners föräldrar att göra det när det pratas vidare....

Springer pappan till dina barn omkring med ståkuk om han inte har kläder på sig när han sover?

Min sambo sover naken, men ändå har han aldrig sprungit omkring med ståkuk här hemma

• ANOF
    svag skrev 2008-04-11 21:44:48 följande:
    Snooze: Självklart är skulle det vara konstigt för din dotter om hon såg in mans morgonstånd första gången vid 9-års ålder. Men kanske inte om hon sett det så länge hon kan minnas. Och bryr du dig alltid så mycket om vad andra föräldrar tycker, så länge du vet hur det ligger till spelar det väl ingen roll. Och jag tror verkligen inte att din dotter skulle gå och prata om det? Det finns inget sexuellt i ett morgonstånd, som vi redan konstaterat..
    Så då är det helt okey att den nakna pappan ligger i dottern säng med morgonstånd bara för att hon är van vid det???
  • svag

Hur kom samtalet in på att en pappa skulle ligga naken i sin dotters säng? Jag sover själv inte med mina barn i sängen, inte heller sover jag i mina barn säng. Men jag och min sambo sover nakna i vår säng, och vill barnen komma över klär vi inte på oss. Men visst skulle min sambo behöva sova bredvid vår dotter pga sjukdom eller vad som helst, så ser jag inget konstigt i det. Det är dina värderingar som gör morgonståndet till något sexuellt och konstigt, inte mina.

• Gossa
    mindless skrev 2008-04-11 21:52:20 följande:
    Försvinner morgonståndet om man har på sig kalsonger?
  • svag
    mindless skrev 2008-04-11 21:52:20 följande:
    Försvinner morgonståndet om man har på sig kalsonger?
    Haha! :D
  • Gossa

Jag tror att detta är en mognads fråga

• ANOF
    svag skrev 2008-04-11 21:50:10 följande:
    Hur kom samtalet in på att en pappa skulle ligga naken i sin dotters säng?
    Det är det frågan delvis handlar om.
  • svag

ANOF: Okej, uppfattade aldrig det så..

Svar på tråden När börjar det bli olämpligt att sova naken brevid sina barn?