• Froststar

Hatar snorkiga expediter som tror att kunden gör dem en tjänst...

... genom att handla i butiken. Utan kunder inget jobb! Att de inte fattar!

T.ex. idag. Handlar flera varor i en butik, hon stoppar ner allt i samma påse. Jag undrar redan där, hur ska detta gå...? Då hon ska överlämna påsen så känner hon själv att det är för mycket och då säger hon "du får nog hålla i botten". Ja men lägg det i 2 påsar istället, säger jag, så smäller hon en till påse på disken, så min sambo får packa om medan jag betalar. Hon hade väl inte mycket innanför pannbenet, den.

En annan, när man frågar "har du fler på lager" så svarar hon riktigt förnärmad "Nej, allt är framme". Hur fan ska jag som kund veta vilka butiker som har ett lager och vilka som inte har det? Man kan väl svara "nej, tyvärr vi har inget lager". Fast ibland är de bara lata att kolla för visst har butiken lager, i alla fall så känner de andra expediterna till den hemligheten.

Eller när de är fullt upptagna av att snacka med sina kollegor och inte ens bemödar sig att titta på kunden. Sedan undrar de varför kunderna är otrevliga. Otroligt!

Hade jag som affärsinnehavare kommit på en sådan så hade hon endast fått städa butiken eller jobbat på lagret. Då kanske hon t.o.m. hade upptäckt att de har ett lager. Jag undrar varför de inte byter jobb till något som inte innebär kundkontakt? Men det är klart, då kan de inte handla till lägre priser.

• Svar på tråden Hatar snorkiga expediter som tror att kunden gör dem en tjänst...
  • Diny

Håller med! Det är så tråkigt när folk måste vara så sura. Vissa borde verkigen inte ha serviceyrken.

• Linnea Eriksson

Känner igen det där så fort man är in i stan och handlar...
    Bättre här ute på "landet" där alla känner alla och alltid är glada och trevliga mot kunderna.

• elinvd

Men det här med lager..... Jag jobbar i butik och vi har lager för kött, chark, kyl och frys. Men för kolonialvaror har vi inget lager. När vi beställer och får leverans så plockar vi fram allt, och det som inte får plats på hyllan åker upp på överhyllan. Så frågar du om nån kolonialvara hos oss får du svaret att vi inte har på lager.
     Men det andra håller jag med dig om, det är för jävligt.

PS: vi får inte handla billigare bara för att vi jobbar där.

Don't let other people determine your future
  • Cheera

Håller med.
    Men så finns ju även dessa övertrevliga damer och herrar som följer efter en som en kärlekskrank katt!!! Verkligen lyser om dom att kunden SKA gå härifrån med en påse med deras logga på *kräks*

• Liiza

Tråkigt att folk blir bemötta så..
    Ärligt talat så har jag MYCKET sällan varit med om sånt.

Jag jobbar i butik,
    vi har inte heller lager
    (de flesta butiker har inte råd med stora lager)

När kunder frågar
    "har ni fler på lager?"
    Så svarar jag "nej, tyvärr, vi har inget lager"
    Hoppas verkligen att det inte uppfassas som snorkigt...

(kunderna kan iofs låta lite snäsiga de med
    Men det kanske är deras "rätt", de betalar ju min lön.

Fast det är klart, att vissa människor skulle passa bättre i ett annat yrke (så är det nog inom alla typer av yrken )

• Froststar
    Svar på #3
    elinvd skrev 2008-04-12 22:31:00 följande:
    Men det här med lager..... Jag jobbar i butik och vi har lager för kött, chark, kyl och frys. Men för kolonialvaror har vi inget lager. När vi beställer och får leverans så plockar vi fram allt, och det som inte får plats på hyllan åker upp på överhyllan. Så frågar du om nån kolonialvara hos oss får du svaret att vi inte har på lager. Men det andra håller jag med dig om, det är för jävligt.PS: vi får inte handla billigare bara för att vi jobbar där.
    Jag tänkte mest på butiker och butikskedjor (kläder, present, livsstil, etc.). Matvarubutiker brukar inte vara något problem, personalen där tycker jag är oftast trevliga och hjälpsamma. Synd att ni inte får rabatt, enligt min erfarenhet så är det ni som borde ha det. Speciellt i storköp, för ni springer mycket längre för att kolla upp kundernas "konstiga" önskemål.
  • Froststar
    Svar på #4
    Cheera skrev 2008-04-12 22:35:28 följande:
    Håller med.Men så finns ju även dessa övertrevliga damer och herrar som följer efter en som en kärlekskrank katt!!! Verkligen lyser om dom att kunden SKA gå härifrån med en påse med deras logga på *kräks*
    Ja, de är inte heller så kul. Man kan ju alltid hoppas att det kommer en ny kund som de kan leka klistermärke med.
  • Hella182

låter som du handlat av mig på hornbach hehe

Prins Liam - beskyddaren
  • Liiza

Jag arbetar i en presentbutik,
    och jag springer rätt långt för att fixa det kunderna vill ha
  • Froststar
    Svar på #5
    Liiza skrev 2008-04-12 22:39:16 följande:
    Tråkigt att folk blir bemötta så..Ärligt talat så har jag MYCKET sällan varit med om sånt.Jag jobbar i butik, vi har inte heller lager (de flesta butiker har inte råd med stora lager)När kunder frågar"har ni fler på lager?" Så svarar jag "nej, tyvärr, vi har inget lager"Hoppas verkligen att det inte uppfassas som snorkigt...(kunderna kan iofs låta lite snäsiga de med Men det kanske är deras "rätt", de betalar ju min lön.Fast det är klart, att vissa människor skulle passa bättre i ett annat yrke (så är det nog inom alla typer av yrken )
    Nej, självklart har inte alla butiker lager. Nu handlade det ju dels om dem som har det och dels de expediter som utstrålar en attityd av att kunder verkligen stör dem i deras arbete när kunderna frågar något eller vill ha hjälp.

Jag tror säkert att det finns en del snäsiga kunder men ni har väl utbildning till att hantera sådant. Jag har tyvärr ingen utbildning i hur man hanterar jobbiga expediter Nej, jag tycker inte att kunderna heller har "rätt" till att vara otrevliga men det har ju med vanlig uppfostran att göra.
Svar på tråden Hatar snorkiga expediter som tror att kunden gör dem en tjänst...