Hatar snorkiga expediter som tror att kunden gör dem en tjänst...
... genom att handla i butiken. Utan kunder inget jobb! Att de inte fattar!
T.ex. idag. Handlar flera varor i en butik, hon stoppar ner allt i samma påse. Jag undrar redan där, hur ska detta gå...? Då hon ska överlämna påsen så känner hon själv att det är för mycket och då säger hon "du får nog hålla i botten". Ja men lägg det i 2 påsar istället, säger jag, så smäller hon en till påse på disken, så min sambo får packa om medan jag betalar. Hon hade väl inte mycket innanför pannbenet, den.
En annan, när man frågar "har du fler på lager" så svarar hon riktigt förnärmad "Nej, allt är framme". Hur fan ska jag som kund veta vilka butiker som har ett lager och vilka som inte har det? Man kan väl svara "nej, tyvärr vi har inget lager". Fast ibland är de bara lata att kolla för visst har butiken lager, i alla fall så känner de andra expediterna till den hemligheten.
Eller när de är fullt upptagna av att snacka med sina kollegor och inte ens bemödar sig att titta på kunden. Sedan undrar de varför kunderna är otrevliga. Otroligt!
Hade jag som affärsinnehavare kommit på en sådan så hade hon endast fått städa butiken eller jobbat på lagret. Då kanske hon t.o.m. hade upptäckt att de har ett lager. Jag undrar varför de inte byter jobb till något som inte innebär kundkontakt? Men det är klart, då kan de inte handla till lägre priser.